Wie kent Pieter Baalbergen / Terra Natura?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roosa

Re: Wie kent Pieter Baalbergen / Terra Natura?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:12

Pff pieter baalbergen!
Hij is bij ons 2 keer op stal geweest voor een clinic.
Als je zelf opgegroeid ben tussen de paarden,heeft hij je niets nieuws te vertellen.
De meeste dingen,zijn gewoon zo vanzelf sprekend!

Ik heb meegemaakt,dat mensen die clinic volgde ineens paardje aan het spelen waren!
Liepen ze achter elkaar te huppelen pffff,wat een ezels ha ha ha.

Nou ik vind het 10x niks.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:45

daarom, dus je hebt niets aan hem

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:34

PaysBas schreef:
Mark Rashid???
Wie kent deze persoon en waar geeft hij dan NH? Bloos

Mark Rashid zit het grootste deel van de tijd in de VS dus het is minder gemakkelijk om bij hem een cursus te volgen. De clinics die hij geeft zijn wel altijd de moeite waard, ik probeer altijd te gaan kijken als het een beetje in de buurt is. Hij heeft een aantal boeken geschreven en ik dacht ook een video. Ik vind hem persoonlijk enorm goed, juist omdat er geen methode is, geen stapjesplan (zoals bv Parelli). Om problemen op te lossen vertrekt hij gewoon vanuit het standpunt van het paard. Hij is ook heel rustig, zowel naar paard als naar ruiter toe, heeft veel respect voor mensen en weet waarover hij praat.
Je moet ook geen speciaal materiaal kopen (zoals bv bij Parelli, sorry Parelli-fans Haha! ), zolang een zadel goed past is het goed, touwhalster/stalhalster maakt niet uit...
Ik vind hem net zoals IloveCheeta goed omdat hij zijn manier niet promoot als zijnde de enige.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 00:29