Anoniem schreef:Marjolein heeft schriftelijk bevestigd het paard te kopen.
Dan vind ik het logisch een aantal zaken op te zeggen etc.
Ook was de eigenarese bezig met contact op te nemen met de ouders van Marjolein en toen ging de koop in ene niet meer door.
Toen de eigenarese de vader van Marjolein aan de telefoon had bleek hij totaal NIET ingelicht te zijn geweest over het feit dat zijn dochter een paard aan het kopen was.
Ook vermelde de vader dat de moeder dit ook niet wist.
Ze wisten zelfs niet dat ze was wezen kijken bij het paard.
De ouders waren zeer blij dat de eigenarese contact op wou nemen met hun want hun hadden nooit toestemming gegeven aan Marjolein om het paard te kopen en als ze dat wel had gedaan had ze hem terug mogen brengen.
Als het paard niet goedgekeurd zou worden was ook rekening mee gehouden qua stalling opzegging.
Ten eerste. Het kan dan wel mondeling en schriftelijk zijn bevestigd, maar zoals je al eerder gelezen hebt is een minder jarige niet verplicht om hem dan als nog te kopen want haar ouders hebben het niet bevestigd en zit ze dus helemaal nergens aan vast.
En ten 2e. of nou de koop niet door gaat of dat het paard afgekeurd word, in beide gevallen zou hij op stal moeten blijven staan dus snap niet waarom je met het verhaal komt dat de eigenaresse al allerlei zaken had afgezegt zoals de stalling, want nu geef je zelf aan dat het geen probleem is met de stalling als hij word afgekeurd, dan heb je dus ook geen probleem als hij niet verkocht is.
En verder snap ik de 17 jarige ook wel. Ik heb preccies het zelfde gedaan alleen was ik 18 en heb ik hem wel gekocht. Ben alweer bijna een jaar de trotse eigenaar van mijn paardje dus in die zin snap ik haar wel.

, dan heeft ze geluk gehad...... 1 jaartje later en dan wel een juridisch staartje! Dus denk daar maar aan in de toekomst!
Ik heb mijn broer mee genomen, die heeft ook altijd gereden, en samen konden we dan het paard beoordelen ( hij denkt weer aan andere dingen als ik en zo hielp hij mij met het beoordelen) zijn vriendin was ook mee maar die riep alleen maar dat hij zo ontzettend mooi was
omdat je um als ware al gekocht hebt.... maar er is geen sprake dat jij um alsnog moet kopen.. geen geld geen recht