Vraag over manege omg Leiden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missrosa

Re: Vraag over manege omg Leiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:01

sammetje schreef:
Aha nu weet ik het weer! Ik las een stukje terug dat je Droste verzorgd had en toen dacht ik al wel aan jou idd maar was je naam vergeten! Hebben we ook op de middag bij elkaar in de les gereden dan? De ochtend weet ik nog wel. Ik reed toen met maaike, marloes, saoudi (ofzo) simone tamara enzo en die gingen toen allemaal bij de paarden en toen kwam Marielle en jij dan enzo in de les toch? Misschien dat ik er helemaal naast zit hoor. Wel leuk dat je elkaar zo op bokt weer tegenkomt!
Jij hebt ook niet zo lang bij de paarden gereden? Ik vond het toen bij de pony's altijd heel gezellig maar bij de paarden was de lol er snel af. Ik kreeg toen een bijrijdpaardje waar ik lekker mee verder ben gegaan. Wat ben jij gaan doen? Rijd je nog steeds?

Volgens mij is het idd. zo gegaan, ofzo. Ik weet niet meer zo goed of we 's middags ook nog even bij elkaar in de les hadden gereden. Kan me vaag herinneren van wel, maar het zou ook best kunnen zijn van niet.
Jij en Mariëlle zijn toen eerder naar de paarden gegaan als ik het me goed kan herinneren.
Ik weet niet zo goed wat het was waardoor ik het bij de paarden niet meer zo leuk vond. Het was minder gezellig, de druk op hoe je moest rijden (afgunst) was veel groter en dat het 's avonds was kwam me ook niet zo goed uit.
Ik heb toen een jaartje niet gereden, toen her en der wat paarden gedaan en nu heb ik weer helemaal een maatje gevonden in de pony die ik nu doe.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 23:03

Sorry Chantal, ik kan me je niet voor de geest halen. Misschien heb ik tijdelijke last van ouderdoms verschijnselen Haha!
Maaike, Marloes en Tamara komen me wel bekend voor. Maaike had geloof ik krullend donker haar.
Sanne, jij was vroeger een heel slank rank meisje, als ik het goed heb. Verward

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 23:05

Om maar weer on topic te komen:

De Ripse Ruiters, in Rijpwetering is ook niet al te ver bij Leiden vandaan... ik ben er 1x geweest.. Banjer is daar geboren, dus ik ben daar op "familiebezoek" geweest...

Mijn indruk van die manege is dat het een gezellige manege is, waar de paarden er toch wel netjes bij stonden... Lachen

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 23:38

PhiaBink schreef:
Sorry Chantal, ik kan me je niet voor de geest halen.
Misschien heb ik tijdelijke last van ouderdoms verschijnselen Haha!

Maaike, Marloes en Tamara komen me wel bekend voor. Maaike had geloof ik krullend donker haar.
Sanne, jij was vroeger een heel slank rank meisje, als ik het goed heb. Verward

Ha ha... ja ik was inderdaad een heel slank rank meisje (goh... wat mooi uitgedrukt) met andere woorden als je blies dan viel ik om. Ik ging veel om met Mariëlle. Zij was net als ik ook klein, blond en dun. Ze verzorgde Urban. Dat grote ex-politiepaard. Maaike had inderdaad donker haar. Marloes was echt een grote meid met blonde (kroes)krullen. Ze was heel aardig.
Daarnaast ging ik ook veel om met Diana (zij verzorgde Zizi en later Hestar) al ging ik vooral met haar om toen ik niet meer op Liethorp reed.

Ik heb geen foto's van die tijd op de comp staan, maar zou ze ook niet zo op het internet gooien. (mijn god.... wat zag ik er uit! Ha ha...Helemaal toen ik net op paardrijden zat. Een echt pennymeisje compleet met trui met paard erop!)

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:04

@nancyimka, wie ben jij dan??? Op welke dag reed jij? Had je een "verzorgpony" op Liethorp?

Ik ben Nancy, en reed op de woensdag les de laatste les van de pony's. Ik heb een tijdje met marjan de fey spoetnik verzorgd, en toen die weg ging Dico maar die werd al snel verkocht aan jan en evelien. En toen kwam Iq en die hab ik nog een tijd gedaan. Ik reedt vroegen (echt jaren geleden) altijd op Fury. Maar dat was nog in de kleuter lessen. Ik mocht nooit op moeilijke pony's omdat ik reuma heb mischien zegt je dat wat? Later (op de woensdag) reedt ik bij marinel in de les en meestal op Dustin. Later op de paarden (wat ik niet leuk vond) reedt ik op donderdag avond de eerste les ook bij marjan en ragel de fey. Ik ging toen van de manege af omdat ik toen een eigen paardje gekocht heb en ik van mijn moeder moest kiezen een eigen paard of de manege. Nou die keus was niet zo moeilijk natuurlijk. Ik heb toen een fjord gekocht en die heet imka. Vandaar Nancyimka. Ik weet niet of je me nu kent?

Groetjes nancy

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:26

nancyimka schreef:
@nancyimka, wie ben jij dan??? Op welke dag reed jij? Had je een "verzorgpony" op Liethorp?

Ik ben Nancy, en reed op de woensdag les de laatste les van de pony's. Ik heb een tijdje met marjan de fey spoetnik verzorgd, en toen die weg ging Dico maar die werd al snel verkocht aan jan en evelien. En toen kwam Iq en die hab ik nog een tijd gedaan. Ik reedt vroegen (echt jaren geleden) altijd op Fury. Maar dat was nog in de kleuter lessen. Ik mocht nooit op moeilijke pony's omdat ik reuma heb mischien zegt je dat wat? Later (op de woensdag) reedt ik bij marinel in de les en meestal op Dustin. Later op de paarden (wat ik niet leuk vond) reedt ik op donderdag avond de eerste les ook bij marjan en ragel de fey. Ik ging toen van de manege af omdat ik toen een eigen paardje gekocht heb en ik van mijn moeder moest kiezen een eigen paard of de manege. Nou die keus was niet zo moeilijk natuurlijk. Ik heb toen een fjord gekocht en die heet imka. Vandaar Nancyimka. Ik weet niet of je me nu kent?

Groetjes nancy

Ja ik weet het weer! Wat leuk dat je nu een fjordje hebt! De keus eigen paard of manegeles is inderdaad makkelijk gemaakt! Gewoon even uit nieuwschierigheid hoor waar staat je paard?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:42

Dico heb ik een week of 2 meegemaakt.
Iq ken ik ook niet.
Ragel ken ik natuurlijk wel. Marloes en Maaike de krullebollen.
Urban ken ik niet. Zizi ken ik ook niet Zazou wel, misschien dezelfde.
Ben nog met Carolien meegeweest naar de DA met Hestar. Dat was einde Hestar.

Chantal ken ik me nog steeds niet herinderen Clown .

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:10

PhiaBink schreef:
Dico heb ik een week of 2 meegemaakt.
Iq ken ik ook niet.
Ragel ken ik natuurlijk wel. Marloes en Maaike de krullebollen.
Urban ken ik niet. Zizi ken ik ook niet Zazou wel, misschien dezelfde.
Ben nog met Carolien meegeweest naar de DA met Hestar. Dat was einde Hestar.

Chantal ken ik me nog steeds niet herinderen .

Zazou was ook al zo'n leukerd! Ik geloof dat Hestar voor Zizi in de plaats kwam. Urban zal inderdaad al wel weggeweest zijn voordat jij kwam. Zizi was ontzettend kopschuw en ik geloof ook dampig. Maar Billy (die kende je wel toch?) die was al eerder weg dan Zizi volgens mij...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:10

Ik heb ff diep in mijn geheugen gegraven onder het oersaaie mesten vanmorgen. Wat moet je anders doen. Hahaha ik wist ineens wie Chanti P is Tong uitsteken Dat was het Indische type, die lachebek. Zo aanstotelijk lachje. Sanne jij weet nu toch ook wel wie het is? Chganti had een PB gestuurd met een foto van heden, had ik het toch goed.

PlingNancy, jou ken ik ook weer.
Billy heb ik ook nog gekent.

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:23

Hihihi.

Echt grappig om mensen zo weer eens te zien.

Ik herinner me jullie alledrie nog wel.
Nancy, jou ken ik niet zo goed, maar ik herinner me je gezicht nog wel.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:40

PhiaBink schreef:
Ik heb ff diep in mijn geheugen gegraven onder het oersaaie mesten vanmorgen. Wat moet je anders doen. Hahaha ik wist ineens wie Chanti P is Dat was het Indische type, die lachebek. Zo aanstotelijk lachje. Sanne jij weet nu toch ook wel wie het is? Chganti had een PB gestuurd met een foto van heden, had ik het toch goed.

Nancy, jou ken ik ook weer.
Billy heb ik ook nog gekent.

Ik wist alweer wie Chantal was. Volgens mij hebben wij (chantal en ik)ook nog samen les gehad van Brigitte of niet? Ik kan me nog zo herinneren dat het zomervakantie was en dat wij er alleen waren om te lessen. Toen moesten we van Brigitte op een paard terwijl wij dat niet wilde ofzo... Ik ging toen zeggen dat wij op pony's wilde, Brigitte was daar niet zo blij mee en sinds dien was ze nooit meer zo aardig tegen mij.....

Moet je nagaan wat er allemaal bovenkomt drijven (bij mij komen die herinneringen niet tijdens het uitmesten, maar tijdens het ziek thuis zitten...)

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:14

sammetje schreef:
Ik wist alweer wie Chantal was. Volgens mij hebben wij (chantal en ik)ook nog samen les gehad van Brigitte of niet? Ik kan me nog zo herinneren dat het zomervakantie was en dat wij er alleen waren om te lessen. Toen moesten we van Brigitte op een paard terwijl wij dat niet wilde ofzo... Ik ging toen zeggen dat wij op pony's wilde, Brigitte was daar niet zo blij mee en sinds dien was ze nooit meer zo aardig tegen mij.....

Moet je nagaan wat er allemaal bovenkomt drijven (bij mij komen die herinneringen niet tijdens het uitmesten, maar tijdens het ziek thuis zitten...)

Ja, dat klopt. Brigitte was de eerste van wie ik les heb gehad, daar.
Vaag staat me die ene keer nog bij, ja! Was ze toen echt zo boos?
Ik kan me ook nog herinneren dat Mariëlle, jij en ik er waren en dat we dan met Brigitte buitenritjes gingen maken en dan lekker veel gingen galloperen en wedstrijdjes en grazen met de ponies, enzo. Was altijd super gezellig!

Bij mij komen er ook allemaal herinneringen boven drijven. Onze eerste wedstrijd. Dat ik toen gebeten was door Klaas.

Beterschap! Ach gut

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:55

missrosa schreef:

Ja, dat klopt. Brigitte was de eerste van wie ik les heb gehad, daar.
Vaag staat me die ene keer nog bij, ja! Was ze toen echt zo boos?
Ik kan me ook nog herinneren dat Mariëlle, jij en ik er waren en dat we dan met Brigitte buitenritjes gingen maken en dan lekker veel gingen galloperen en wedstrijdjes en grazen met de ponies, enzo. Was altijd super gezellig!

Bij mij komen er ook allemaal herinneringen boven drijven. Onze eerste wedstrijd. Dat ik toen gebeten was door Klaas.

Beterschap! Ach gut

Ja dank je. Die buitenritjes waren altijd erg gezellig! Ik vond Brigitte vroeger ook heel "lief". Toch was ze er echt niet blij mee dat ik toen uitsprak dat ik niet op een paard wilde. Ze hield niet zo van tegenspraak geloof ik. Ze was ook altijd in voor spelletjes tijdens de les. Annemaria koekoek, vossenjacht en stoelendans enzo. Dat was echt gezellig toen.

De eerste keer dat ik wedstrijd zou rijden werd ik tijdens het inrijden gelanceerd door Fury. Ha ha.... durfde er meteen niet meer op. De volgende wedstrijd die ik reed moest ik op Rambo en die ging toen alle kanten op behalve de kant die ik op wilde. Moet vast een heel grappig gezicht geweest zijn. Later is dat gelukkig wel weer goedgekomen...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:05

Sterkte Sanne!!!! Ach gut

Wat doen jullie nu, behalve ziek zijn en bokken??? Haha!
Zijn jullie verliefd, verloofd, getrouwd, gescheiden (kan tegenwoordig heel snel gaan), kids....... werken jullie, zijn jullie huisvrouwtjes of carrieremeiden???

Ik ben dus strontschepper, huisvrouw, tuinvrouw, paardenmama, hondenmama en kattenmama.

Timmy, onze zwart zeer af en toe luisterende flatcoad hebben we vorig jaar op 10 jarige leeftijd in moeten laten slapen. Volgens Chanti het ADHA hondje Clown .
We hebben toen we hier kwamen wonen Quinta als pup gekregen, een kruizing Lab x Duitse Staander. Quinta miste Timmy heel erg en wij natuurlijk ook, daar is een ADHA teefje Wetterhoun x Friese Stabij voor in de plaats gekomen, op dezelfde dag geboren als timmy, met af en toe de geest van Timmy in haar. Clown

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:02

Dank je wel Tong uitsteken !!

Nou ehm is even denken, wat ben ik...

Heb mijn middelbare school niet afgemaakt omdat ik veel te veel met de paardjes bezig was. Heb toen na Havo 4 de overstap gemaakt naar het MBO (sociaal cultureel werk) en toen ik daarmee klaar was had ik tijdelijk ook niets meer met paarden dus ben ik lekker doorgegaan naar het HBO (sociaal pedagogische hulpverlening) daarna nog management gedaan en toen maar eens gaan werken.

Parttime wel te verstaan zodat ik nog genoeg tijd over heb voor leuke dingen Haha!

Ik ben toen van Leiden naar Den Haag verhuisd, maar daar had ik het echt niet naar mijn zin. Toen ik een vast contract enzo had heb ik een appartement gekocht in Voorburg. Waar ik samen met mijn vriend woon.

Ik werk op een naschoolse opvang in een achterstandswijk in Den Haag. Ben hier behalve groepsleidster ook verantwoordelijk voor de planning, plaatsing, verslaglegging etc.

Ik heb zelf geen kinderen (die 30 kinderen op mijn werk per dag is meer dan genoeg....) En ik geloof ook niet dat ik die zou willen. Maar ja ik ben nu 24 jaar en weet niet hoe ik daar later over denk.

Ik ben ook een paardenmamma. (Van 1 paardje dan) Ik heb sinds een klein jaar een hele lieve haflinger merrie van 3 jaar. Was natuurlijk al een droom van me om een eigen paardje te hebben op het moment dat ik voor het eerst manege Liethorp binnenstapte Knipoog
Gelukkig heeft mijn paard het een stuk beter dan die beestjes daar. Ze speelt overdag lekker op het land (en in de zomer natuurlijk 24/7) en 's avonds kom ik haar lastig vallen.

Geen andere huisdieren helaas, omdat we daar gewoon te weinig voor thuis zijn. Ik zou ontzettend graag wat honden hier hebben maar ja geen tijd en ook te weinig ruimte.

Erg is dat altijd he? Als je afscheid moet nemen van je (huis)dier. Toen mijn eerste bijrijdpaard dood ging heeft dat echt lang geduurd voordat ik daar eens een beetje overheen was. Ik wilde dus ook een tijd niets meer met paarden te maken hebben.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:37

sammetje schreef:
nancyimka schreef:

Groetjes nancy

Ja ik weet het weer! Wat leuk dat je nu een fjordje hebt! De keus eigen paard of manegeles is inderdaad makkelijk gemaakt! Gewoon even uit nieuwschierigheid hoor waar staat je paard?

Hoi,

Mijn paardje staat nu in Woubrugge. Ik ben begonnen in leiderdorp in de polder bij een boerderij. Maar mijn paardje is niet zo makkelijk. Toen ben ik naar zoeterwoude gegaan en daar vandaan naar warmond en omdat ze daar gingen verkleinen moest ik weer weg en ben ik naar Woubrugge gegaan waar ik het heel erg goed naar mn zin heb.

Groetjes nancy

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:14

Haa Marjel !

Weer een poging om ontopic te komen... Haha! Bloos

Mijn ruitercarriere is (her) begonnen bij Manege t Langeveld in Noordwijk. Is misschien niet echt dichtbij Leiden, maar misschien wel de moeite waard.
Ik heb daar altijd super gereden.
Het is een kleinschalige manege waar ze echt op kinderen gericht zijn.
Ze doen geloof ik ook dat diplomarijden enzo.

De paarden en ponies worden goed verzorgd en staan allemaal in ruime stallen. Ze krijgen goed te eten (soms zelfs wat veel..) en komen elke dag in een kudde buiten.
Er zijn verschillende instructrices, dus dat zou je zelf even moeten gaan bekijken. Er wordt NOOIT met sporen of hulpteugels gereden, ook niet bij de volwassenen ! De lessen zijn niet echt bomvol, dus best veel persoonlijke aandacht. In de zomer gaan ze regelmatig met de les het bos in; dat is immers op 100 meter afstand.
Haha!
Volgens mij moeten de nieuwe kids eerst een aantal privelessen volgen (eerst aan de longe en dan los) zodat ze kunnen sturen voordat ze de les ingaan.
Als je nog meer wilt weten, kun je me pb-en..

Toedeloet !

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:22

PhiaBink schreef:
Wat doen jullie nu, behalve ziek zijn en bokken??? Haha!
Zijn jullie verliefd, verloofd, getrouwd, gescheiden (kan tegenwoordig heel snel gaan), kids....... werken jullie, zijn jullie huisvrouwtjes of carrieremeiden???

Na jaren van zoeken wat ik nu eigenlijk wilde studeer ik nu Bestuurskunde/Overheidsmanagement aan de HHS (eerstejaars). Wat ik daar verder mee wil weet ik niet.
Ik ben hardstikke verliefd! Bloos Haha! Dat is allemaal nog heel pril.
Ik ben dus part time paardenmamma van Iwan (vijf dagen in de week).
Thuis ben ik full time poezenmamma van Roos (ik heb drie moedervlekjes op mijn lip en die kat heeft dat ook, op precies dezelfde plek, dus mijn moeder zegt altijd dat het mijn kind is:D).
Ik heb een hele lieve vriendin waar ik ook veel tijd mee door breng.
Verder ben ik eens in de zoveel tijd nog actief in de hardcorescene als verslaggeefster.
En toen was mijn tijd wel zo ongeveer op. Werken doe ik dus nauwelijks, het was de keuze, of veel vrije tijd in Iwan, of geld verdienen --> makkelijke keuze Haha!.

Ik heb echt een super leventje op het moment.

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:25

Zal ik ook maar weer eens ontopic gaan Haha!.

Ik heb een tijdje stage gelopen bij Moedig Voorwaarts, een manege voor validen en invaliden. Het is niet super de luxe, maar ze zijn heel goed voor hun paarden. Beginners moeten eerst een tijdje zonder zadel (met dekje met singel) rijden om gevoel met het paard te krijgen. De ponies zijn supermak en de instructie is enthousiast.
Het is vlak achter het centraal station.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:40

Ik bestempel jullie als echte paardenmeiden. De DIE HARDS gaan door als ze een vriendje hebben Haha!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:03

PhiaBink schreef:
Ik bestempel jullie als echte paardenmeiden. De DIE HARDS gaan door als ze een vriendje hebben Haha!

Daar is mijn vriendje ook erg blij mee, NOT... Knipoog

Hij is er intussen wel aan gewend. Wel veel meiden met wie ik vroeger omging die ook helemaal into de paarden waren zijn er mee gestopt toen ze een vriendje kregen. Ook van de meiden van wie ik dat helemaal niet verwacht had.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:33

Goed... Als de oude Liethorp-vriendinnetjes nou eens even de rest over pb regelen, kan de TS weer gewoon de goedbedoelde posts van mensen lezen die haar tips geven.

Ik ben de eerder genoemde vriendin van Lieke, en heb er tot afgelopen zomer gereden. Ik heb het super naar m'n zin gehad, en onwijs veel geleerd. Met de paarden en pony's ging het hardstikke goed, er is in de tijd dat ik er was maar 1tje doodgegaan, en die had hoefkanker (en is door de manege zo lang mogelijk in leven gehouden, pas afgemaakt toen het zo erg was dat ze niet meer zonder pijn zou kunnen leven). Ik heb nooit van een koliekgeval gehoord, in anderhalf jaar. Er werden inderdaad veel paarden gekocht en weer verkocht, maar dat had "goede redenen". Een meisje dat 'n eigen paard mag, en haar lieveling van de manege wilde, of een paard dat er pas een paar weken was, maar gewoonweg te goed voor de manege was. Pony's die te druk waren, en paarden die niet op de manege pasten. Je had gewoon paarden die er langer stonden (en die werden zo lang mogelijk gehouden, ook al waren ze ziek en konden ze geen "geld verdienen") en paarden die na een bepaalde tijd weer weggingen.

Er werd gereden vanuit het paard, dus het paard moest goed lopen, en de ruiter moet daarvoor zorgen. Geen paarden in de krul, geen geram of geschop. Paarden gingen zomers elke dag naar buiten, 's winters los in de bak. Met mooi weer werd er buitengereden in de Bloemerd (waar de manege in ligt), met slecht weer kon je binnen rijden in een ruime en goed geventileerde binnenbak.

De paarden staan inderdaad op stand, maar veel mensen vinden dat erger dan het is. Het klinkt ook erger. Maar de boxen waren schoon, en de paarden hadden genoeg ruimte om zich niet te hoeven bezeren wanneer ze eventueel wilden gaan liggen. En ze kunnen contact hebben met de paarden naast hun.

Liethorp is een viersterrenmanege, en was de tweede manege in Nederland met een veiligheidscertificaat. Met twee groepen zijn ze landelijk kampioen carroussel. Het tuig is goed onderhouden, met regelmatig (jaarlijks) nieuwe hoofdstellen en nieuwe shabrakjes. De mensen zijn hartelijk (niet vanuit de hoogte, op wat pensionklanten na), en de lessen geordend.

Vergeleken met de andere maneges in de buurt, is Liethorp in mijn ogen veruit de beste manege. Ik woon nu te ver weg om er nog te rijden, anders was ik er zeker gebleven. En ik hoop nog steeds weer een keer terug te kunnen.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:24

PhiaBink schreef:
Tsja, Edith reed een paard van een pensionklant bij Edwin van Egmond, Hazerswoude. Ik heb daar een paar maanden gestaan voor dat we naar Spierdijk gingen verhuizen. Daar hoorde ik dat ze ook 1 van de tig ex medewerksters was. Doe haar maar de groeten van mij.

Je krijgt de groetjes terug!

En mijn excuses voor het WEER offtopic gaan....

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:54

Ik herken meer in het verhaal dat in een jaar tijd de helft van het personeel en de paarden weer vervangen waren.

Alles werd gebandageerd, tot op het zieke aan toe en overal hing een martingaal aan.

Verder lopen de pony's (paarden weet ik niet) echt lang, 4 of 5 uur achter elkaar is op wo. en za. geen uitzondering geloof ik. Nou, geloof me... dan is er geen sprake meer van een kwalitatief goed paard, maar van een chaggerijnige manegeknol die erachter aan hobbelt.

Trouwens, als beginner rij je in een rijtje met een naastloper. Zelf doe je niks, niet sturen, niet drijven, gewoon zitten. Als je instructrice niet af en toe je penny-naastloper wegstuurd rijd je na 2 jaar nog zo. Clown

Nee, ik vind het 3x niks.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:55

Ow en nog over de Ripseruiters:
Daar ben ik wezen kijken en (het kan toeval zijn hoor) daar mocht een griet gewoon zonder cap rijden. Dit is al een jaar of 7 terug, dus hoe het daar nu aan toe gaat, geen idee. Het was toen een beetje een zooitje, maar wel gezellig volgens mij.

Mandy's Hoeve is inderdaad behoorlijk gericht op springen vanaf de hogere lessen, maar de keuze voor dressuur is er wel (andere instructrice ook).