wie gaat er mee naar Frankrijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: wie gaat er mee naar Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:12

Blossom: Ja ik zat idd meer te denken aan een 2 maaden op pad. Ik ben 18 maar ik studeer nu dus ik moet het in de vakantie doen.
Mijn kennis (Bernard) woont net onder bretagne, dus in pays de la loire. Provincie 44 Loire atlantic. Toeristisch is het daar helemaaaal niet haha, daarom komen wij daar zo graag. Het gebied is fantastisch, de mensen al helemaal en je komt bijna alleen maar plaatselijke mensen tegen. Verder zit je toch wel dicht bij de kust, maar zelfs in hoog zomer zijn de stranden vaak verlaten, dus je kan daar heeerlijk rijden Haha!
Maar bernard zelf woont midden in het platte land, echt in the middle of nowhere, maar dat is juist wat mij er zo van aanspreekt Haha! Maar hij is handelaar en vandaar dat hij dus caravans heeft en daar logeren wij altijd in. T zijn wel typisch franse caravans haha, maar wel erg gezellig. En een rust dat je heb savonds, wow echt anders dan in Almere waar je constant lichten ( van de kassen) ziet, brommers/autos hoort... snachts hoor je daar helemaaaal niets alleen soms krekels, en je ziet ook niets haha (dorp heeft maar 1 lantaarn paal).

Maar ja als jullie echt een half jaar weggaan, dan kan ik niet mee helaas, ik zie het meer als een vakantie, dus iets van 8 weken.... Het is naar guerande ong 900 km, dus ik zou dan gemiddeld 15 km per dag af moeten leggen om het in 8 weken te redden. Volgens mij is dat goed te doen. Ik weet alleen helemaal niet hoe het zit met vrij kamperen, dat moet ik nog uitzoeken.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:18

Ontzettend leuk idee, ik heb al vaak nagedacht over een lange trektocht te paard maken.. maarja, wat doe ik over drie jaar?
Vorig jaar op Equitana open air was een Duitser die al een keer met 2 paarden de hele wereld rond gereisd is, geweldig...

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:46

Jaah een huifkar mee is een super idee!
Lekker makkelijk, alle spullen daarin!

Ik ben trouwens 21.

Ik ben eigenlijk ookwel erg benieuwd naar jullie paarden.
Zelf heb ik een bijna 3jarige Welsh Cob merrie. Ik ga haar zelf inrijden, western en als het even meezit bitloos.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 07:34

Elise, weet jij nog hoe die man heette?
Ik weet idd ook niet wat ik precies doe over 3/4 jaar, maar op zich is alles op te schuiven. Behalve dan als ik per ongeluk zwanger raak ofzo Bloos

Ik heb een Appaloosa merrie (zie taxatie topic appaloosa's blz 2)
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=51&t=396434&start=25&st=0&sk=t&sd=a
van 2 jaar. We moeten dus nog anderhalf jaar wachten voordat we echt kunnen beginnen.
Ik wil met haar gaan endurancen en uiteindelijk ook springen.
Ze reageert nu al heel lichtjes op druk en laat alles altijd heel rustig over zich heen komen.

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:04

Beetje off-topic, maar Blossomm wat heb je een ontzettend leuke appie!!
Ze heeft echt een heel lief mooi koppie! Ik denk trouwens dat ze ook een mooi maatje gaat krijgen. Mijn paardje is nu 1.45m, en dus bijna drie, hopelijk komen er nog wat centimeters bij.

Hoe ik over 3/4jaar zit weet ik ook nog niet. Ik ben iniedergeval klaar met mn studie, moet nog 2 jaar en hoop niet daar nog 4jaar over te doen, haha.
Ik ga me er wel steeds meer over verheugen zo!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 10:16

blossom -> wat een ontzettend leuk paardje!!!! echt super leuk Haha!

ik begin in september pas aan mn nieuwe studie, dus kans is erg groot dat ik over 3/4 jaar aan het afstuderen ben.
(zit nu in tweede jaar van andere studie maar dat was toch niet wat ik zocht)

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 11:15

Dank je wel Knipoog , ook namens Navaja Tong uitsteken
Ik vind haar zelf ook prachtig, het is echt een typetje en heel origineel!
Je kan heel makkelijk zien aan haar wat ze denkt, wil en voelt..dat is erg handig moet ik zeggen.

Ik hoop ook dat Nava nog wat doorgroeid, ik heb geen idee hoe groot ze zal worden.
Kleinere paarden doen het zowiezo beter in de bergen. Met een kwpn'er zou ik het niet aandurven...

Wat doen jullie nu voor opleiding, of gaan jullie doen? Haha!

Ik ben volgend jaar september klaar met mijn opleiding (,als alles goed gaat). Daarna ga ik werken en wil ik nog een aantal cursusjes doen. Niks echt bindend dus.
Behalve mijn vriend dan Ach gut

We kunnen dus weg wanneer we maar willen, daar moet toch wel uit te komen zijn. Toydoll, het kan toch ook na jou afstuderen?
Dan gaan we in een vakantie naar de Ardennen.

Nog even over die huifkar, het zou handig zijn als elk paard voor de kar kan, zodat we dat elke dag afkunnen wisselen.
Op het moment dat we echt de bergen in willen kunnen we de kar ergens neerplanten (camping ofzo) en te paard verder gaan.

Het zou ook handig zijn als we onderweg wat geld zouden kunnen verdienen. Enig idee?

Leukleukleuk Haha! Haha!
eigenlijk moet er voor het idyllische ook een hond mee Bloos

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:21

mijn hond gaat zoiezo mee, als ie niet te oud is dan

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:37

Ik heb een fjord, hij is vorige week vijf geworden en sinds een maand serieus onder het zadel. Ik was er al een half jaar geleden aan begonnen maar toen liep ik iets te hard van stapel(hij is namelijk nogal gevoelig) en ben ik van hem afgerold. Mn arm en elleboog gebroken en na 3 maanden in het gips en twee maanden fysio ben ik dus eindelijk echt begonnen. En het gaat geweldig, ik rijd hem met touwhalster en leadrope. Dus over drie/ vier jaar zijn wij er wel klaar voor. Hij is waarschijnlijk wel de kleinste van het hele stel 1.45 maar hij is snel en lenig(jaja dat voor een fjord).

Nog even over die huifkar het is wel een leuk idee maar dan moet je wel de bredere paden nemen, of zou dat wel meevallen? Door die verhalen van jullie kan ik geen drie of vier jaar meer wachten hoor Haha!

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 11:55

annek schreef:
Ik heb een fjord, hij is vorige week vijf geworden en sinds een maand serieus onder het zadel. Ik was er al een half jaar geleden aan begonnen maar toen liep ik iets te hard van stapel(hij is namelijk nogal gevoelig) en ben ik van hem afgerold. Mn arm en elleboog gebroken en na 3 maanden in het gips en twee maanden fysio ben ik dus eindelijk echt begonnen. En het gaat geweldig, ik rijd hem met touwhalster en leadrope. Dus over drie/ vier jaar zijn wij er wel klaar voor. Hij is waarschijnlijk wel de kleinste van het hele stel 1.45 maar hij is snel en lenig(jaja dat voor een fjord).

Dan heeft hij goed aan gegeven dat hij er nog niet aan toe was zeg Tong uitsteken , hij komt iig voor zichzelf op. Zo wil iedere moeder zijn kind wel opvoeden.
Leuk dat er nou zoveel vertrouwen tussen jullie is! Dat heb je goed gedaan Knipoog

annek schreef:
Nog even over die huifkar het is wel een leuk idee maar dan moet je wel de bredere paden nemen, of zou dat wel meevallen? Door die verhalen van jullie kan ik geen drie of vier jaar meer wachten hoor Haha!

Dat was ook waar ik tegen op zag, maar ten eerste heb je huifkarren en huifkarren Haha! ..verschillende grootte en zwaarte dus.
Ook hoeven we niet de gehele tijd met huifkar te gaan. We kunnen naar een bepaalde plek reizen, daar de huifkar dumpen en vanuit daar verder reizen, de bergen in ofzo.

Nu die hond ook al geregeld is wil ik ook zo snel mogelijk weg!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:51

Elise schreef:
Vorig jaar op Equitana open air was een Duitser die al een keer met 2 paarden de hele wereld rond gereisd is, geweldig...

Dat is Manfred Schulze.
In de Cavallo ( www.cavallo.de ) heeft hij maandelijks verslag uitgebracht van zijn trektocht. Hier kun je er iets over lezen:
http://www.cavallo.de/index.php?aktion= ... id_nummer=

Hier in de duitse paardenbladen, lees je vaker over (grote) trektochten te paard en vooral ook, over met wat voor problemen men onderweg geconfronteerd wordt Scheve mond .
Wat dacht je bijv. van hoefsmid; het is bijna onmogelijk, om zo´n lange rit met je paard te maken, zonder dat het ijzers onder heeft.
Op zo´n rit slijten de ijzers hard en/of verlies je er misschien wel eentje.
Of je hebt een gedetailleerde kaart van het gebied waar je doorheen trekt en dan blijkt opeens het kleine weggetje wat jij wilde nemen, veranderd te zijn in een 4/6 baans snelweg. (Is allemaal al eens gebeurd Knipoog !)
Het is een hardstikke leuk idee, wat met een goede voorbereiding ook zeker kan lukken.
Hier in Dld. kan je aan kleine clincis deelnemen, waar je leert om goed met kompas en kaart om te kunnen gaan en hoe je (kleine) problemen kan oplossen. Misschien is dat een idee, om dat vooraf te doen met het groepje met wie je uiteindelijk de reis wil gaan maken. Je leert elkaar dan alvast kennen en weet op die manier ook wat je aan elkaar hebt! Op zo´n tocht moet je wel voor de volle 100 % op elkaar kunnen vertrouwen!!
Hier op bokt is iemand ("Ikke") die erg aktief is bij de NVVR (heet dacht ik zo Verward ). Daar zijn ze volgens mij ook aktief op het gebied van trektochten e.d.
Misschien dat je hem eens kan PBen; hij kan jullie vast tips geven en adressen/links waar je meer info kan vinden.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:08

Jeetje, let je even niet op en dan staat het hele topic vol met nieuwe posts!!! Wel erg leuk om er alvast over te kletsen Haha!

Ik ben 21, heb geleerd voor dierenartsassistente maar werk nu (tijdelijk) bij de thuiszorg. Fenna is een Welsh Cobmerrie van 5 jaar en 1.50m hoog (foto's http://groups.msn.com/WelshCobs/pictures ), die ik op NH basis heb ingereden, of eigenlijk zijn we nog lang niet uitgeleerd Knipoog ..... Ze is een vrij stabiele pony (karakter en lichamelijk) en word steeds volwassener, we gaan nu regelmatig in ons eentje buiten rijden en ze doet het zo super!! Vandaag ook weer, ik ben zo trots dat ik het even kwijt moest Tong uitsteken
Maar goed, weer ontopic......

Die huifkar is wel heel makkelijk, maar het vertraagd ook erg denk ik. Het zal dan best vaak voor komen dat je om moet rijden omdat de huifkar niet over de paden kan. Denk maar aan modder, hekken, velden, smalle paden, etc. En een paardje die al die spullen moet trekken zal vast ook niet zo hard lopen als de rest.
Het maakt mij niet zoveel uit, maar ik denk dat een pakpaardje makkelijker is. Ook omdat je dan kan afwisselen als er bijvoorbeeld een paardje moe is of ergens last van heeft. Dan kunnen de paarden om en om meelopen zonder ruiter..... Dus 2 extra paarden is dan nog makkelijker!

Ik heb trouwens ook een hond, die dolgraag mee wil! Die moet ik dan maar eens gaan trainen vanaf een paardenrug Knipoog

Wat hoeven betreft, Fenna word natuurlijk bekapt en zeker over een paar jaar kunnen wij makkelijk blootsvoets een trektocht maken. Ik heb een seminar natuurlijk bekappen bij Dr. Strasser gevolgd en kan haar hoeven nu ook zelf bekappen.

Verder zouden we volgend jaar eens met elkaar en de ponies kunnen kamperen in nederland (op 1 plek), om te kijken of we elkaar ook meerder dagen leuk blijven vinden Haha!. Ik weet trouwens niet of ik helemaal mee wil naar de Pyreneeen, dat is echt ontzettend ver en zoals het er nu naar uitziet kan ik zo lang niet weg......... Verdrietig . Maar dat zien we dan wel!

Misschien dat we de oefentrektocht beter in Duitsland kunnen doen, daar mag je ook vrij kamperen, er zijn heuvels/bergen en ik vind het iets prettiger/veiliger dan de Ardennen. Daarbij is Duitsland ook heel groot en niet toeristisch, en de mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam (en Duits kan ik tenminste verstaan Bloos )

Tot die tijd ga ik gewoon lekker buitenrijden en conditie opbouwen want voorlopig is het zover nog lang niet (helaas...)

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:24

Blossomm schreef:
Citaat:
Dan heeft hij goed aan gegeven dat hij er nog niet aan toe was zeg , hij komt iig voor zichzelf op. Zo wil iedere moeder zijn kind wel opvoeden.

O ja, hij geeft zeker goed aan als hij er niet mee eens is, dat maakt hem ook erg grappig want hij laat ook duidelijk merken als hij ergens enthousiast over is. Overigens heb ik het niet helemaal zelf gedaan het inrijden, maar met behulp van trainers die lesgeven in het naturalhorsemanship. Dus we blijven bijleren.

Citaat:
Dat was ook waar ik tegen op zag, maar ten eerste heb je huifkarren en huifkarren ..verschillende grootte en zwaarte dus.

Ja, dat is ook zo maar het blijft misschien toch wel zwaar voor het paard dat de kar trekt, pakpaard lijkt mij toch beterder maar goed we hebben nog ff de tijd om dat uit te vechten Haha! Eigenlijk maakt het mij ook niet echt uit.

evenaar schreef:
Citaat:
Wat hoeven betreft, Fenna word natuurlijk bekapt en zeker over een paar jaar kunnen wij makkelijk blootsvoets een trektocht maken. Ik heb een seminar natuurlijk bekappen bij Dr. Strasser gevolgd en kan haar hoeven nu ook zelf bekappen.

De mijne ook, we moeten nog ff flink trainen maar dan kunnen wij het ook blootsvoets aan.

Enne ik ben ook wel in voor die oefentrektochten alvast een voorproefje voor de grote.. Leukleukleuk...
Ik raak helemaal enthousiast maar dat heb ik al 10 keer gezegd, geloof ik Tong uitsteken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:13

Wat een leuk idee!
Lijkt mij geweldig om ook eens mee te maken...ik hou dit topic maar is in de gaten Haha!

Ben trouwens 23 en mijn pony's zijn (op dit moment) 5 en 18 jaar.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:16

Ja mijn pony kan het ook makkelijk blootvoets doen, over 3 jaar teminste want we moeten wel over asfalt gaan trainen natuurlijk.

Ik heb trouwens vandaag de eerste 'buitenrit' gemaakt met mn paardje!! (er naast natuurlijk, ze is nog niet zadelmak) Ging echt super goed Haha! ze is zo nuchter Haha! ze was wel wat opgewonden, maar dt is logisch ze was het enige paard en dan op onbekend terrein voor de eerste keer Haha! maar ze heeft geen stap verkeerd gezet. Ik ben zo trots:D

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 07:45

Ik heb ook erg veel zin in een proeftochtje... jammer dat jullie ponies nog zo jong zijn!
Wat de huifkar betreft ben ik het met annek eens, maar dat had ik geloof ik al gezegd.

Citaat:
Ik heb trouwens vandaag de eerste 'buitenrit' gemaakt met mn paardje!! (er naast natuurlijk, ze is nog niet zadelmak) Ging echt super goed Haha! ze is zo nuchter Haha! ze was wel wat opgewonden, maar dt is logisch ze was het enige paard en dan op onbekend terrein voor de eerste keer Haha! maar ze heeft geen stap verkeerd gezet. Ik ben zo trots:D

Dat heb ik met Fenna ook meegemaakt, alles voor het eerst doen... Ze was alleen gewend aan een halster en een voetje optillen, de rest heb ik haar zelf geleerd.
Het leukst daarvan is dat je bijna elke dag wel iets nieuws doet en dat je dus elke keer weer supergelukkig bent als het zo goed gaat! Ook goed voor de band met je pony want je bent steeds apetrots Haha!
Ik ben met Fenna nu steeds iets vaker alleen aan het buitenrijden, dat ging steeds beter maar ik was nog een beetje huiverig wat er zou gebeuren als we een ander paard tegen zouden komen...... Donderdag gebeurde dat en ze hinnikte niet eens, ze liep heel stoer door!!!! Terwijl ze juist heel erg nieuwsgierig naar paardjes is, ik was bang dat ze erachteraan zou lopen Lachen Dus ook nu Fenna 5 is blijf ik supertrots!!!!! Pling
(sorry even offtopic, maar dan weten jullie ook wat wij doen Knipoog)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:50

Blossomm schreef:
Parce que je parle francais, le langue n'est pas un problem.
(Zoiets dan Bloos )

LA langue en un problÈME Knipoog Sorry, beroepsmisvorming
Het lijkt me erg bijzonder om eens te doen, iemand die wij kennen is vorig jaar met twee trekpaarden voor de wagen naar Lourdes gegaan. Met een omgebouwde caravan Haha!

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:55

@ Blossomm: Geen PB van je gehad... Verward

Wat heerlijk, dat dromen! Ik droom volledig mee haha.
Over een huifkar heb ik ook al veel zitten denken, maar ik denk inderdaad dat het naast voordelen toch ook wel erg veel nadelen heeft. Je hebt zonder die kar uiteindelijk veel meer mogelijkheden wat de rit zelf betreft.

Mijn ervaring met een trektocht in de Ardennen is dat veel gebieden privaat zijn dus dat je eigenlijk weinig 'bewegingsruimte' hebt zeg maar omdat je steeds op een hek stuit, erg jammer. En de paden zijn ook vaak grindachtig. Nu heeft mijn pony vrij snel gevoelige hoeven, dus na úren heuvel op heuvel af met grind onder de voeten kon hij er niet altijd de lol meer van inzien. Nu kan het natuurlijk zijn dat we niet het meest paardvriendelijke gebied hadden uitgekozen (omgeving Vielsalm). Maar gelukkig hadden we ook veel erg mooie stukken hoor!

Ik heb trouwens ook zonder ijzers gereden, maar het was natuurlijk maar een aantal weken steeds. Maar ik zou met een paardje dat enigszins goede harde hoeven heeft toch ijzerloos beginnen, je kunt altijd nog een smid opzoeken als het niet blijkt te gaan. Wij kwamen ook steeds wel op plekken terecht waar ze ook paarden hadden of toch in de buurt, dus een smid o.i.d. kun je dan ook wel aan geraken.
Ook het feit van veranderingen op de kaart is inderdaad wel wat wennen haha. Maar wij reden uiteindelijk meer globaal op de kaart om af en toe via een herkenningspunt op te zoeken waar we zaten en verder op het kompas. Echt, dat leer/ontdek je allemaal snel genoeg.

Ik krijg eigenlijk ook steeds meer zin om me bij jullie aan te sluiten. Hoewel over 4 jaar nog ver weg is...

Ik studeer nu psychologie aan de hogeschool in Antwerpen en zit volgend jaar in mijn laatste jaar. Voor daarna heb ik nog geen vaste plannen dus kan nog alle kanten op Knipoog Ik ben nu trouwens 22.
Mijn pony is een 13jarige Haflingerruin. Een absolute schat en lekker enthousiast, vooral om de wereld te verkennen. Hij is van alle markten thuis en heeft, zoals al wel duidelijk zal zijn, ook al ervaring met zaken als (kortere) trektochten. Een grote charmeur is het trouwens ook, hij windt iedereen om zijn hoef haha Haha!

Veel groetjes,
Ianthe

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:38

Zonder ijzers is geen probleem hoor, mijn paard is natuurlijk bekapt en heeft prima hoeven..
En over geld verdienen, in Frankrijk kan je in ieder geval druivenplukken en vast nog wel meer.
Over 2 jaar ben ik afgestudeerd dus op zich Lachen
Kan er niet een topic in de huiskamer gestart worden voor geinteresseerden ofzo?

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:36

ja best een goed idee, druiven plukken! Met z'n allen is dat wel gezellie Lachen
Elise, word jouw paard nou ook bekapt door Petra? Fenna wel iig, en een beetje door mezelf.....

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 22:01

Ja inderdaad door Petra Lachen

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:08

Helluuupp, ik kon het topic bijna niet meer terug vinden. Dus ik dacht laat ikmaar ff wat onzinnigs neerzetten Lachen
Het druivenplukken vind ik ook wel een goed idee.
En het topic in de huiskamer ook wel.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:51

Toen ik dit las, vielen de ogen zowat uit mijn kop. Ik loop namelijk met precies hetzelfde plan rond, maar dat heb ik je al gePB't.
Over drie jaar ben ik klaar met studeren en dan hoop ik compleet met paard en al (die ik nu nog niet heb, overigens: ik weet dat dit raar klinkt..) een paar maanden erop uit te trekken.

Ik ga zeker weten mee, ik hoop dat jullie dit serieus menen.
Sowieso zal ik over 2 jaartjes nog een oproepje plaatsen...
Voor de mensen die het serieus overwegen, misschien moeten we elkaar toevoegen op msn?

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 06:19

Hai Do4evah......

ik denk dat de meesten hier het erg serieus menen hoor!
Msn is een slim idee....ik ben dancingnavaja@hotmail.com

Later een meer uitgebreide reactie.. Knipoog

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:08