Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) om er zelf veel mee bezig te zijn en het dier toch het beste gunnen : Knavia schreef:
En met faciliteiten als een stapmolen of stapbaan red je het niet. Je moet iets kunnen bieden wat (bijna) nergens anders gevonden kan worden, bv een zwembad voor aquatherapie, een loopband met instelbare helling, of een shockwave apparaat met deskundig personeel.
, heb je al heel veel gewonnen.
, komt niet uit de lucht vallen. Soms is pa paardengek, maar ma als de dood er voor en doet dan ook niets met die paarden hoor. Deze mensen zullen kritisch zijn, maar als ze zien dat het goed is, brengen ze meteen spontaan hun paard naar je toe, met de verwachting dat ze enige tijd later een heel gezond/goed paard waar alleen expertise naar gekeken heeft en mee bezig is geweest thuis.
Haha, teveel van dat soort paardenfrieken om mij heen. Arme boeren, neuuuuh, hier iig niet hoor
Fever schreef:Hier enkele vragen waarvan ik jullie antwoord op prijs zou stellen:
1
Wat zou voor jou een gegronde reden zijn om van onze stal gebruik te maken?
Dat ik teveel tijd kwijt was aan het revalideren. Twee maal per dag een half uur stappen etc. Het was bijna niet haalbaar als je ook gewoon werkt. En dat een jaar lang was niet vol te houden!
2
Je paard krijgt 3x daags voer, elke dag gemest, weidegang, beweging en medicatie, en andere verzorging (poetsen ed) uiteraard alles in overleg met DA en eigenaar. Hoeveel geld zou je hier maximaal voor over hebben.
In principe zou ik hier max. 400 euro voor over hebben.
3
Wat is voor jou een reden om GEEN gebruik van deze faciliteit te maken?
Dat je de eigen pensionstal door moet betalen. Als je toch weet dat het een maandenkwestie gaat worden zou ik graag willen dat wanneer mijn paard bij jullie zou staan, ik weer de tijd zou krijgen om een nieuwe stal te zoeken wanneer mijn paard gerevalideerd is.
4
Heb je in je zelf of in je omgeving weleens een paard meegemaakt met een langdurige blessure?
Mijn eigen paard heeft 1x anderhalf jaar stilgestaan wegens een peesblessure en 1x een half jaar wegens een knieblessure.
5
Zo ja, welke problemen ben je tegenaan gelopen tijdens het revalideren?
(Bv. geen lange stukken kunnen stappen, niet de juiste bodem, paard onrustig vanwege drukte op stal, tijdgebrek (niet meerdere keren kunnen stappen, afspuiten, medicatie enz.))
TIJDGEBREK!!! 2x per dag wandelen is een hele opgave naast je werk en et dagelijkse leven. Verder was het paard vreselijk onrustig omdat de rest van de paarden het land in gingen en zij op stal moest blijven.
6
Denk je dat deze stal voor veel mensen een oplossing kan bieden?
Zeker weten. Als het van de grond is hoor ik graag het adres. Wie weet krijgt mijn paard nogmaals een blessure endan houd ik me aanbevolen!
Fever schreef:Hier enkele vragen waarvan ik jullie antwoord op prijs zou stellen:
1
Als ik zelf echt niet voor mijn paard kan zorgen tijdens een langdurige revalidatie, maar wel wil dat hij de tijd krijgt om
goed
te herstellen.
2
Je paard krijgt 3x daags voer, elke dag gemest, weidegang, beweging en medicatie, en andere verzorging (poetsen ed) uiteraard alles in overleg met DA en eigenaar. Hoeveel geld zou je hier maximaal voor over hebben.
Wat ik nu ook betaal: 230 euro per maand (of minder natuurlijk)
3
Ik heb zelf gekozen voor een paard, en ik wil hem dus ook zelf (met liefde en plezier) verzorgen.
4
Heb je in je zelf of in je omgeving weleens een paard meegemaakt met een langdurige blessure?
Ja, mijn eigen paard is op dit moment langdurig herstellende van een peesblessure.
5
(Bv. geen lange stukken kunnen stappen, niet de juiste bodem, paard onrustig vanwege drukte op stal, tijdgebrek (niet meerdere keren kunnen stappen, afspuiten, medicatie enz.))
Geen, hij wordt elke morgen voor me in de stapmolen gezet (in overleg met de vee-arts). De molen heeft een harde bodem. Hij staat lekker rustig op stal, en hij wordt goed in de gaten gehouden qua voeren (dat hij niet te veel terugvalt/vet wordt).
6
Zeker weten! Ik heb het toevallig heel erg getroffen bij mij op stal (mensen die me goed kunnen helpen), maar ik weet zeker dat dat niet voor iedereen geldt! Bijvoorbeeld voor mensen die hun paard aan huis hebben staan. Ik vind het dan ook een super initiatief!
Toekie schreef:Fever schreef:Hier enkele vragen waarvan ik jullie antwoord op prijs zou stellen:
1
Als ik zelf echt niet voor mijn paard kan zorgen tijdens een langdurige revalidatie, maar wel wil dat hij de tijd krijgt om
goed
te herstellen.
2
Wat ik nu ook betaal: 230 euro per maand (of minder natuurlijk)
3
Ik heb zelf gekozen voor een paard, en ik wil hem dus ook zelf (met liefde en plezier) verzorgen. Daarnaast word ik super geholpen op stal, en wil ik hem (in deze situatie) niet graag uit zijn vertrouwde omgeving halen.
4
Ja, mijn eigen paard is op dit moment langdurig herstellende van een peesblessure.
5
Geen, hij wordt elke morgen in de stapmolen gezet (in overleg met de vee-arts). De molen heeft een harde bodem. Hij staat lekker rustig op stal, en hij wordt goed in de gaten gehouden qua voeren (dat hij niet te veel terugvalt/vet wordt).
6
Zeker weten! Ik heb het toevallig heel erg getroffen bij mij op stal (mensen die me goed kunnen helpen), maar ik weet zeker dat dat niet voor iedereen geldt! Bijvoorbeeld voor mensen die hun paard aan huis hebben staan. Ik vind het dan ook een super initiatief!
Fever schreef:Ik denk toch echt nog steeds dat het voor mensen met paarden aan huis (meestal!) makkelijker is om er zelf voor te zorgen, omdat je dan makkelijker meerdere keren, in ieder geval twee keer, per dag naar je paard kan. Maar uiteraard gaat dat niet voor alle gevallen op.