Wie heeft zijn paard niet geschoren dit jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Re: Wie heeft zijn paard niet geschoren dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:26

Ik heb niet geschoren dit jaar, de afgelopen 5 jaar hebben we dat wel gedaan omdat ze erg zweette met rijden en moeilijk weer droog werd. Ik heb dit jaar niet geschoren omdat het niet nodig is, het is voor mij ook een raadsel Haha! maar ze zweet gewoon bijna niet, zelfs niet na een vrij zware les! ze zit goed in haar vacht en ze heeft een goede conditie op dit moment, waarschijnlijk zal dat er wel mee te maken hebben.. ik zie het maar als een goed teken Lachen
Ik vind het heerlijk zo! van mij mag het volgend jaar ook wel op deze manier Haha!

een foto van deze week;
Afbeelding

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:32

Ik heb me pony niet geschoren.
Het is een welsh en die hoor je niet te scheren

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:21

Ik heb mijn pony niet geschoren omdat ik van de winter geen wedstrijden heb gereden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:32

Niet geschoren Lachen.

Hij zit sowieso niet dik in zn vacht. Hij heeft wel een deken op.

Ik heb niet geschoren omdat zn vacht niet zo dik is en hij dus redelijk snel opdroogt, daarnaast wil ik ook in de winter gewoon lekker naar buiten en met vacht lijkt me dat wat prettiger voor paardlief Haha!.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 18:08

De reden dat ik dit vroeg:

Lady is drachtig, wordt intensief gereden ( 1 à 2 x per week les). Ze zweet niet heel erg. Soms onder het zadel en een beetje op haar hals. Vind het wel makkelijk zo, geen gezeur met al die dekens.
Ze staat buiten onder een 200 gram en op stal zonder. Gaat prima!

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:36

Ik scheer homerus ook nooit. HIj zit alijd heel dun in zijn vacht en zweten doet hij ook niet echt tijdens het rijden dus dat scheelt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:50

Duvel is niet geschoren, en staat niet onder een deken en ik rijd M2 dressuur met hem.
Hij staat wel in een binnenbox, in een buitenstal had hij waarschijnlijk wel een (dunne) deken opgekregen, maar het is prima te doen zo.
Tot eind december had hij helemaal geen dikke vacht en hij heeft het niet koud gehad ook. Toen de eerste vorstdagen kwamen, kreeg hij wel een wat dikkere vacht, maar hij is nog steeds geen beertje en hij is ook nog steeds gewoon droog na 20 minuten uitstappen ongeveer.
Scheren zullen we hem waarschijnlijk nooit doen, mocht hij ooit buiten komen te staan wellicht wel een dek, maar zolang hij dit plekje houdt, houden we het zo bij hem.
Hij zweet best wel, als hij moet werken, maar is gewoon normaal op adem te krijgen en normaal droog te krijgen, dat is dan prettiger dan dat geklooi met dekens enzo...

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:01

nergens voor nodig Haha!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:02

Ik niet....
uhu in April worden ze [2] ingereden door mij dus
Scheren is nog niet nodig

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:50

ik scheer nooit, omdat mijn pony's zonder deken lopen. en ze lopen toch niet zo vaak. ( mijn grote, de shet helemaaaal niet!! Clown )

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:24

Nee beide niet geschoren.
Ik rijd wel wedstrijden enzo, maar ze staan maar een paar uurtjes in de wei en hebben onderdeken +deken op en staan in stallen in een schuur. Ze hebben wel iets een langere vacht maar niet zo heel erg.