1 inkomen/Baan/Huis/Paard/Vriend hoe red je het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

darinka

Re: 1 inkomen/Baan/Huis/Paard/Vriend hoe red je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 11:52

Ik werk fulltime en heb 2 pony's die relatief goedkoop staan.
Winkelen houdt ik ook wel van maar koop liever iets voor de paarden als ze dit nodig hebben dan dat ik iets van kleding voor mezelf koop (mijn kast puilt al uit Haha! )
Ik woon samen enmn vriend werkt ook fulltime we hebbewn allebei een auto het lukt aardig.
ja kwa vrienden met een fulltime baan en 2 paarden blijft er niet veel tijd over iwe hebben een klein vrienden clubje en goede vrienden van me hebben zelf ok paarden Knipoog

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:06

Wij hebben een (koop)huis, auto, motor, paardje, hond en een kat. Het huis is van ons samen, alles met een motor erin is van mijn vriend en alles wat leeft hoort bij mij. Ook financieel dus.....
Dat is weleens lastig want ik werk 26 uur waardoor ik geen vetpot heb, zeker niet met een pony die nu herstellende is van hoefproblemen.
Ik redt het allemaal net en soms moet ik mijn spaarpot beroven, maar ik heb het er allemaal voor over!!! Al bijna drie jaar (sinds ik Fenna heb) ben ik de gelukkigste persoon op aarde *LOL*

Ik wil later ook heel graag kinderen, maar dat zit er nog even niet in.... Zeker finacieel gezien niet, en eigenlijk ben ik te graag op de boerderij Bloos

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:32

Goh, als ik dit zo lees dan ben ik idd maar makkelijk met ons zakgeld.
Als ik zo eens kijk dan hebben we het niet slecht, moeten we een hoop geld overhouden maar dat gebeurt dus niet..... hoe zou ik dan een paarjde moeten betalen.
Als ik zo de stallingskosten lees dan is dat best heel goedkoop, bij ons op stal kost een vol pension 260 voor een pony en 290 voor een paard.
En dan alle bijbehorende kosten die er nog bij komen.

Ga idd ook maar eens iedere maand 350 euries weg zetten, en dan eens kijken of ik dit vol kan houden.... want dan wordt het tijd voor een eigen paardje......

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:48

hallo, ik woon samen met mijn vriend, we hebben ook nog een auto en beiden een motor.
en heb 3 baantjes. mijn werktijden varieren, maar eigenlijk ben ik toch wel iedere dag 's-ochtends, 's-middags én 's-avonds (soms tot s'nachts) aan het werk.

Ik heb gewoon vrije uren ingeroosterd voor mijn paardje, dat zijn dinsdagmiddag en donderdagmiddag. bovendien kan ik de zaterdag en zondag ook nog langs hem gaan.

Ik moet zeggen dat ik niet meer helemaal tevreden ben over de tijd dat ik werk (beetje veel).
Als er bv dins- en donderdag middag regen valt dan kan ik meteen een hele week niet rijden. en daar baal ik dan enorm van.
Bovendien heb ik eigenlijk nooit meer tijd om naar de stad te gaan om eens te gaan winkelen oid.
Maar financieel heb ik geen enkel probleem mbt mijn paard.

Ik heb besloten dat ik dus ook minder moet gaan werken.
dit is ook niet alles.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:54

Ik val geloof ik ook in deze categorie Tong uitsteken . Ik werk zo'n 60 uur per week, heb een eigen huisje (appartement) een auto en een paard. Financieel red ik het prima, ik koop ook wel eens kleding, nieuwe spullen voor mn paard, lessen, ijzers,lekker eten, sparen etc.

Mijn vriend studeert aan het einde van dit jaar af en dan komt hij bij mij wonen. Nu zien we elkaar ong 3 dagen in de week en daar zijn we beide tevreden mee. In het weekend heb ik vaak mensen te eten dus sociaal doe ik ook mn best.

Ik zou alleen wat meer slaap willen Haha!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:45

TJA.Wij hebben een koop huis dus hypotheek,2 auto's,een poes,2 konijnen en een paard.Mijn vriend werkt full-time.gem 45 uur per week.En ik werk niet.werkeloos.al een tijdje waardoor ik ook geen ww meer krijg.Zeg maar geen inkomen.
Best zwaar,maar we redden het nog altijd.Nu hebben we wel vorig jaar het westen voor het oosten verruild en hier is alles echt goedkoper.Scheelt een hoop.Ik koop eigenlijk weinig voor mezelf.Heel veel gaat naar het paard.Die leeft luxer dan ik.Maar dat vind ik niet erg.
Maar inderdaad ik ga nooit winkelen en bijna nooit meer uit.Maar ik mis het niet.Als ik nu lekker met mijn paard in het bos aan het mennen bent,maakt dat alles weer goed.Maar soms zit je wel eens krap en kan je niet op vakantie,als je daar mee kan leven.IK heb liever dit, dan wel geld en geen paard.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:56

Ik denk als je wil dat alles mogelijk is. Maar je moet wel redelijk blijven.

je droomt nu van een paard daar kan je pech mee hebben maar ook veel geluk. Wat zijn de eissen die je stelt in een paard wat wil je ermee wedstrijden of niet?. Dit is natuurlijk dan je prijskaartje maar ook je stalling van belang.

Ik heb een eigen appartement full-time baan en nog een baan voor wat losse uren, een hond en 2 paarden. Het 2de paard wordt door andere gedaan tegen een vergoeding.

Ik heb een prima sociaal leven beter als ooit. Ga regelmatig stappen en ben idd ook weinig thuis. Regelmatig uit eten. Ik vind dat heerlijk ik merk dat ik geniet en leef. Soms ben ik een avond thuis en soms niet. Vaak ben ik ook nog een weekend in het buitenland. Zolang je ervoor zorgt dat je paard eruit komt moet veel mogelijk zijn. Vaak ontmoet je op een stal iemand die je wel vertrouwt en je kan ontlasten op bepaalde dagen. Ook kan je er standaard iemand bij nemen die je helpt en ontlast.

Er is veel mogelijk om je droom uit te laten komen en je moet er wat voor over hebben. Vooral de disepline is bij veel mensen toch wel een probleem. Want ook al heb je geen zin beest moet eruit.

bikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:51

smurf schreef:
Citaat:
Dus alles ik het zo mag samenvatten draait je sociaal leven
om je paard..?

yep bij mij wel, verder heb ik geen tijd en energie voor een sociaal leven....

ik ben alleenstaand, dus alleeverdiener en heb een huurflat, paard staat bij een boer maar wel erg duur, want ik woon in het Gooi

Het is altijd rennen en vliegen, mijn werk lijdt eronder dat ik een paard heb, dat zal ik bij mijn eerstkomende functioneringsgesprek ook weer te horen krijgen, maar ik maak het niet zo bont als mijn collega's die kinderen hebben........

Weet niet hoe jouw collega's zijn, maar ik heb een fulltime baan, paard en een dochter, maar mijn werk lijd er niet onder.

Er wordt veel gepraat over hoe je sociale leven er onder kan lijden, maar ons motto (van mijn man en mij) je zult het (in ons geval met z'n drieen) samen moeten maken, want echte vrienden heb je zo weinig en je paard laat je niet vallen om wat voor stomme reden dan ook. Maar als je bang bent dat je te weinig tijd overhoud voor een sociaal leven moet je er zeker niet aan beginnen

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 23:56

Denk op zich dat je wel rondom je paard een sociaal leven opbouwd.
Maar het sociale leven met degene die je voor je paard hebt zal
misschien minder worden. Althans de echte vrienden zullen zich wat
dat betreft tonen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 08:55

..ik zelf heb er bewust voor gekozen om voor andere mensen paarden te rijden/meuten/vertroetelen...en zelf daarin heb ik soms te weinig tijd!..heb zelf een 40 urige werkweek..huishouden, hond(met nodige cursussen)..een vriend en daarbij nog de nodige sociale contacten buiten de stal om...en ik vind zelf dat ik echt een heerlijk leven heb, juist omdat ik de mogelijkheid heb om de dingen te doen die ik het liefst doet(met uitzondering van huishouden!)..en ja!..ik stort s'avonds echt neer op mn bank maar dat is toch heerlijk!...

en ik zou zelf in de situatie die hier wordt geschetst, krap bij kas..niet kiezen voor een eigen paard....ik deed deze paarden ook rijden toen ik alleen woonde met mn koop app. en pfff ik zou er niet aan moeten denken dat ik een eigen paard had en die wat ging mankeren want vroeg of laat, moet er een da bijkomen en die komt ook niet gratis!...was blij dat ik een keer naar de stad kon gaan, of dat ik eens niet voor minimaal kon boodschappen doen!...zou zelf lekker een bijrijdpaardje zoeken, ben er toen ook met eentje begonnen en ondertussen doe ik er nu drie!..dus paarden genoeg in mn leven en het kost me niets(uitgezonderd van de leuke dingend die je koopt Haha! )

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:09

Citaat:
Dus alles ik het zo mag samenvatten draait je sociaal leven
om je paard..?
Oef...

Daar moet je wel op rekenen. Zelf heb ik doordeweeks 2 dagen een vriendin die mijn paard doet en ik het weekend ga ik smorgens en kunnen we smiddags weg.
Het kost echt heel veel tijd besef dat wel.

Qua kosten is het goed te doen maar hou ook rekening met de incidentele kosten zoals tandarts, dierenarts, hoefsmid en als je wedstrijden rijd die kosten natuurlijk.

Je kan paardrijden zo duur maken als je zelf wil. Als je niet teveel eisen stelt kan het prima.

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:54

Hoi,

Ook ik hoor hier thuis in dit Topic.

Ik ben een alleenverdiener met een eigen huis, auto, hond en een paard.
Ook ik heb regelmatig dat ik een stuk maand overhoud ipv geld. Ik werk 45 uur in de week en werk nog een avond in de kroeg. Toch kom ik elke maand goed door.
Merk wel dat ik naast mijn werk het af en toe best zwaar vind om s'avonds ook nog eens naar het paard te moeten. Vaak vergeet ik te eten. Om een beetje sociaal leven te hebben, heb ik een geweldige verzorgster voor mijn paard, waar ik mijn paard in volste vertrouwen kan overlaten.

Ach ja het is zwaar maar de moeite waard.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:33

Ik moet zeggen dat ik een enorme bofkont ben...Ik heb een paard, een hond een baan en woon op mezelf...We wonen met zijn drietjes gezellig op mijn werk.
Ik werk 2 avonden in de week voor het appartementje en de stalling van mijn paard, daar heb ik dus verder geen kosten aan.Mijn paard kost me dus bijna niets. Voor het appartementje hoef ik dus ook niet te betalen..De enige kosten die ik heb zijn dus eigenlijk de boodschappen en het 'onderhoud' (hoefsmid,da etc) van hond,paard en mezelf Ben nu bezig met autorijlessen en dus zal er straks ook een goedkoop autootje komen..Ik verdien niet veel,maar red het prima.Hoewel er helaas niet zoveel overblijft om te sparen Knipoog

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:03

Hoi,

Ik heb een (huur)huis, auto, paard en kat en werk 36-uur.
Financieel valt alles best rond te krijgen ( ik betaal relatief weinig stalgeld) tenzij alle ongeluk in 1 keer komt. Paard ziek, auto stuk etc. Gelukkig kan ik dan altijd een beetje terug vallen op mijn ouders. Dure vakanties zitten er overigens niet echt in.
Ik heb nu geen vriend/man en denk dat ik daar momenteel ook niet veel tijd voor heb. Met twee inkomens zal het financieel wel een stuk makkelijker worden. Knipoog
Ik ben ongeveer 3 uur per dag op stal ( dat komt ook omdat ik altijd blijf praten Haha! ). Verder heb ik in het weekend tijd genoeg voor vrienden ( buiten de paardenmensen) en familie. Wel moet ik alles een beetje meer plannen dan voorheen.
Ik heb voordat ik mijn paard kocht een budget berekend waarvoor ik rond moest kunnen komen. Dat lukte toen aardig en daarom heb ik de stap ook genomen ( en ik heb er geen moment spijt van gehad!)

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:19

Ik heb 1 inkomen (van mezelf Haha! ) en ben er met mijn nieuwe baan NETTO 1.000 euro op achteruit gegaan (moet tegenwoordig blij zijn dat je een baan hebt Bloos ), dus het is voor mij erg moeilijk om alles te kunnen betalen...
Ik heb een huis, auto en een paard en moet tegenwoordig regelmatig elk dubbeltje omdraaien.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb het niet slecht en heb geen schulden maar er blijft aan het einde van de maand niets over (en ben wel eens genoodzaakt geld bij mijn ouders te lenen of in het rood te staan).
Ik heb verder geen hobbies en heb liever dat mijn paard te eten heeft en dat ik brood moet eten dan dat mijn paard iets tekort kom.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:36

Wij hebben 2 inkomens, mijn vriend en ik. We hebben samen een koophuisje, een auto, 2 poezen en een paard.

In principe delen we alle kosten, alleen ik betaal alles voor mijn paardje. Op zich lukt het wel aardig, maar aan het einde van de maand is echt alles op en dat is wel jammer. Gelukkig heb ik net een beetje salarisverhoging gekregen, dus ik hoop dat ik wat meer kan gaan sparen dit jaar Ja

En het is natuurlijk erg druk, 40 uur werken, paard, vriend, huishouden. Mn social life is dus wel danig geslonken, maar zolang ik [***] heb, maakt het me niks uit.
Daarnaast heb ik juist door [***] weer veel nieuwe vriendinnen in de paardenwereld Clown

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:16

nou ik red het allemaal goed hoor!

ben getrouwd
heb eigen huis
werk 40 uur
2 pony's waarvan er 1 in pension en 1 in een weiland daar kom ik elke dag behalve op zaterdag dan doet man lief het voor mij zoals mesten maar ik trek toch zo'n 3 uur uit voor mijn paardjes per dag! maar ik heb 1 voordeel doordat ik s'morgens heel vroeg begin ben ik meestal s'middags rond kwart over 2 thuis dus heb ik s'middags tijd voor mijn paardjes en savods tijd voor mijn mannetje Haha!
alleen op zaterdag moet ik heel de dag werken!
ik red het prima hoor! maar moet af en toe wel aan mezelf denken dat ik me niet te druk maak! Knipoog

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 19:23

Hallo,

Iedereen reageert super!!!

Thja wat dat betreft is het wel reusachtig plannen.