Alane schreef:nano schreef:wat denk je wat paarden dieven doen die snijden een chip er uit.
paard van mijn oom was ooit gestolen chip was er uit gesneden en loop nu ergens rond in belgie (scheind)nooit terug gevonden dus.
Hoe weet je dan dat die chip eruit gesneden is?nano schreef:bij mijn pony kun je de chip zo voelen en in de zomer zie je hem zitten dus daar hoeven ze dan niet lang nar te zoeken en kunnen ze er zo uit snijden.
Ik heb trouwens ook een keer een verhaal gelezen over een fjord die gestolen was die hebben ze op drie plekken op gesneden om de chip te vinden.
Denk je dat een paard met een giga wond op de hals en zonder paspoort nog te verhandelen is?
@Waratje: en jij kunt aan het DNA nummer zien dat het paard bij dat paspoort hoort?
Zet eens 4 friezen op een rij.... dan zie ik niet aan het papier welk papier bij welke fries hoort. en chips die migreren... een correct ingebrachte chip gaat niet migreren, een verkeerd ingebrachte chip "wandeld" niet van de hals naar het achterbeen. Soms hoor je die verhalen, zijn meestal van horenzeggen-verhalen, of men heeft met een half oor geluisterd, botfragmentjes worden ook chip genoemd, en zo komt het verhaal in de wereld.
@Kilian: een tatoo die weg gehaald is of opnieuw gezet is moeilijk, maar een paard met een enorme wond aan de hals zonder paspoort is mi verdacht.
Heb je nu een paard met DNA is het verhaal anders, chip erin duplikaatpaspoort aanvragen en klaar(want je kunt niet zien of een paard DNA geregistreerd is)..... moet je alleen 6 maand wachten eer je mag slachten voor menselijke consumptie, maar dat zal het probleem niet zijn.
FOUT! Ik ken paarden waarbij de chip wel degelijk in een achterbeen is teruggevonden, werkend en wel!!! Het is dus geen horen-zeggen verhaal, het is keiharde waarheid!
Verder ken ik enkele paarden waarvan volkomen onduidelijk is waar de chip is. Mogelijk is ie stuk, maar even zo vrolijk is ie aan het wandelen en zit ie nou ergens zo diep in het lichaam dat de scanner hem niet aan kan.
De chip zo onbetrouwbaar als wat. Binnen twee minuten maak ik dat ding onbruikbaar, zodat ie nooit of te nimmer meer te gebruiken is. Daar heb ik niks speciaals voor nodig, gewone huis-tuin-en-keuken materialen voldoen.

Er vraagt iemand wat DNA bepaling kost.... en ik geef daar een antwoord op. Vat dus even je opmerking niet?