Hoe vaak mesten jullie uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Hoe vaak mesten jullie uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 23:45

Ik mest dagelijks wanneer de paarden buiten staan, ze staan op vlas, dus is het vooral de drollen eruit halen en alles weer netjes trekken.
Dan mest ik ook savonds voor ik naar bed ga de drollen nog een keer uit, alleen in de winter, in de zomer staan ze tot laat buiten, of de hele nacht buiten.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 00:02

Bij mij op stal krijgt elk paard elke dag 2 plakken stro in zijn box , waardoor het toch schoon blijft!Op vrijdag word de hele boel eruit gehaald en opnieuw ververst , zelf vind ik vrijdag een prima dag ..aangezien mn stal dan voor het concours in het weekend helemaal schoon is !! En met een schimmel is dat handig!! *LOL*

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 08:02

Ik hoef niet meer uit te mesten officieel Haha!
Maarruh...bij mij op stal halen we iedere dag de poepjes en vieze plekken weg en op vrijdag worden alle stallen helemaal leeggehaald Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 08:08

Elke dag mest ik uit. Omdat het anders zo'n zooitje wordt en dan stapelt het werk zich alleen maar op Knipoog.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:26

Als de paarden op stal hebben gestaan, mest ik uit. Ze staan niet iedere nacht binnen, als het redelijk weer is, blijven ze gewoon buiten.
Ik maak dan altijd direct de stal weer schoon.

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:36

Onze paarden staan op zaagsel. 3x per dag scheppen we de drollen er uit en de natte plekken. Ongeveer 1x per 3 dagen gaat er dan een halve baal zaagzel bij. Op die manier staan ze nooit in de viezigheid en heb je geen last van ammoniakdampen. Er staan maar 3 paarden dus iedereen doet alledrie de stallen. Dat is niet meer werk dan in een keer alles van de hele dag uit 1 stal halen, maar op die manier scheelt het wel zaagsel en het is frisser voor de paarden.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:38

Homerus en Daisy mest ik elke dag uit. Daisy der stal haal ik elke dag helemaal leeg (staat op stro) en Homerus alleen de drollen en natte plekken en 1 keer per week helemaal. Rakker mest ik 2 a 3 keer per week. Afhankelijk van hoe vaak hij binnen staat.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:43

1 in de week gaan de stallen leeg.
Voor de rest word er alleen maar opgestrooit en dan gaan ze vaak op zondag helemaal leeg.
Het word gedaan bij ons.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:07

Genette wordt 2x per dag uitgemest, misschien een beetje veel, maar dan hoef je ook nooit er heel veel tijd aan te besteden, zo klaar.. Haha!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:12

Bij ons op stal worden 2 keer per dag de hopen eruit gehaald en op zondag wordt er uitgemest, dus alle piesplekken eruit. We halen de stallen niet leeg; alles wat nog schoon is, blijft er gewoon in zitten, zodat ze altijd een dik onderbed hebben. Dan krijgen ze ook stro (tot hun knieen). De rest van de week rkijgen ze geen stro bij, maar dit is ook niet nodig, doordat ze door deze manier van mesten erg schoon worden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:18

bij mij op de manege is er ook pensionstalling

elke dag mag je de stront en natte plekken eruithalen.En 1x in de week is er een grote schoonmaak. meestal is dat op zondag

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:27

Elke dag.. Ja De ene dag natuurlijk beter als de andere..

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:49

Bij ons worden elke dag drollen geraapt, flink opstrooien ed. Maar echt alles leg mesten doen we om de week. De paarden staan wel de gehele dag buiten.

Als de paarden meer binnenstaan wordt er vaker gemest natuurlijk. Klinkt mischien als weinig maar mijn paard staat nooit vies

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:08

Wij mesten iedere dag uit.

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:22

ik mest mijn paard 2x op een dag uit, 's ochtends uitgebreid en 's avonds alleen de drollen, drinkbak schoonmaken en trek ik de stal weer recht. Mijn stal is schoner dan mijn huis Haha!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:47

Elke dag. Dwz: dagelijks wordt het vuil er uit gehaald, het schone stro verspreid ik terug en daar gooi ik een laagje bovenop.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:52

wow jullie hebben het maar druk met elke dag uitmesten Clown
Gelukkig staan mijn paardjes altijd buiten en hebben ze alleen een schuilstal die elke week uitgemest wordt Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:27

Dagelijks!
Ze staat op vlas, dagelijks de drollener uit, en als er natte plekken zijn haal ik die ook weg.
Toen ze nog op stro stond meste ik ook dagelijks uit.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:40

Twee keer per dag. Voordat ze 's avonds naar binnen gaan en 's avonds laat bij het hooi voeren nog een keer.

Eigenlijk kan ik nooit drollen zien liggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:47

ik mest iederedag 1 keer uit. en dit doe ik s'avonds voordat ze weer op stal gaan. zodat ze weer een lekker schoon hokje heeft.(overdag stan ze lekker op het land)

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:05

Mijn stal wordt iedere dag uitgemest, helaas niet door mij.
I.v.m rugklachten mag ik het (voorlopig) niet doen en daar baal ik best heel erg van kan ik je melden

Groetjes Saskia

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:41

ik vind dat je de stal van je paard elke dag moet bijhouden, je hebt zelf de verantwoordelijkheid genomen om een paard te houden dan zul je ook de mischien mindere klusjes moeten opknappen! Bloos

Marja1988

ik vind dat je de stal van je paard elke dag moet bijhouden, je hebt zelf de verantwoordelijkheid genomen om een paard te houden dan zul je ook de mischien mindere klusjes moeten opknappen! Bloos

Marja1988

Marja1988