Myra1 schreef:horselover23 schreef:Het zou mij aanstaan, enkel zou ik niet willen dat er tussendoor nieuwe paarden worden toegevoegd of de hoogste paarden in rang lang uit de kudde wegblijven. Dit om de rust binnen een kudde te bewaren.
Je kan natuurlijk moeilijk de eigenaar van de leider dwingen om geen lange ritten te maken...En ook kan je helaas zelf niet beslissen welk paard de leider is.
Zo weet ik nu eigenlijk al dat die dominante merrie van mij de baas zou zijn in zo'n stal (en daarmee veel te vet zou worden). Maar als ik 4 uur weg wil met mn paard, dan ga ik toch mooi 4 uur weg!
Met lang wegblijven bedoel ik een aantal weken, zeker als in deze periode er nieuwe paarden in de groep geplaatst worden, kan er flinke onrust in de groep ontstaan, weet ik uit ervaring.
En ook kan je helaas zelf niet beslissen welk paard de leider is.
). Maar als ik 4 uur weg wil met mn paard, dan ga ik toch mooi 4 uur weg!
maar ik weet wel dat ze soms een jaar niet bereden worden, en als je er dan voor de eerste keer weer op gaat, zijn ze natuurlijk wel fris, maar geen enkele bok of er van door schieten ofzo, dat doen ze in hun vrije tijd genoeg:P en conditie hebben ze ook, je moet is nagaan wat ze aflopen en rennen in die wei:P