Jullie paardenliefde aangeboren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jullie paarden liefde aangeboren?

Ja
87 (75%)
Nee, ik vond ze pas veel later leuk
29 (25%)

Totaal aantal stemmen: 116

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:06

Mijn familie heeft er helemaal niets mee! Ik vond paarden meteen al leuk, ik zat toen ik klein was ook op de koeien van mn oom Haha! Clown
Mijn eerste rijlessen heb ik zelf bijelkaar gespaard toen ik 9 was. 80 gulden is best veel als je nog maar 9 bent.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:26

Aangeboren denk ik dan wel ja
En de Arabische Volbloed was vanaf begin al aan mijn favo ras.
Dat komt omdat een oom van mij in het circus werkte ........
Als me ouders me dan kwijt waren liep ik tussen de Friezen en Arabische Hengsten Clown

Op me 4e ben ik me pony rij lessen begonnen en nu ben ik 19 en zit nog steeds in de paarden Lachen En nog verveel het me niet:)

Me pa reed vroeger ook paard en me tantes ook.......
Ondertussen heb ik ook een nichtje die rijd.
Laatst bijgewerkt door Barcelano op 21-01-05 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:27

AANGEBOREN.
ik was bij ons thuis als kind de enigste.
mijn moeder werd al weer gek als de wekker om 6 uur smorgens afliep om op tijd te zijn voor het ring rijden,om een paard te kunnen bemachtigen. Bloos
jaren lang gereden en door iedereen voor gek verklaard[ga je nu echt?,het vriest dat het kraakt]
ondertussen zijn we al heel wat jaartjes verder en heb ik mijn paardjes thuis staan Bloos .
mijn vader ment nu,mijn zusje rijd en ment,en mijn moeder die zo bang was zit nu naast mij of mijn vader op de bok.
en wat blijkt;de opa van mijn moeder was een hoefsmid,de opa van mijn vader was paarden handelaar.mijn zus is nu getrouwd met een stal meester.
dan zit het toch wel een beetje in de genen he!
ik hou het op aan geboren.
de rest van de familie moest alleen nog even een zetje krijgen! Haha!

Toskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:28

bij mij is het echt aangeboren : mijn opa had drie dravers , mijn moeder reed daarmee en mijn overgrootvader kweekte trekpaarden + verkocht ze. Ook zat het er al van in begin in , heb nog een foto liggen waar ik als 3jarige jongen een paard aai

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:30

Bloed kruipt waar t niet gaan kan: mn vader had ook paarden in zijn jeugd. Hij hield nog wijs zn mond om me van deze kostbare hobby te weerhouden. Tevergeefs: op mn 5de hobbelde ik op de manegepony's en 10 jaar later stond er een eigen paardje Lachen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:31

Mijn moeder heeft gereden, toen viel ze, brak ze haar arm, en heeft ze nooit meer op een paard gezeten. Mijn vader heeft zijn hele leven op een boerderij gewoont, waar ze vroeger 2 lieve boerenknollen hadden Lachen . Toen ik klein was hadden mijn grootouders op die boerderij 3 shetjes, ik wou zegmaar elke dag naar m'n opa en oma toe, en ik was Vroegah een echte shetlanderamazone (lees: ik bleef 5 minuten lang op de onbeleerde shetjes zitten Lachen ). 't Zit helemaal vastgeroest dus Haha! .

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:44

Ik heb het denk ik geerfd Haha! mijn vader en mijn moeder reden (rijden) paard, en ik ging vanaf jongs afan al mee paardjes aaien en er even op zitten en gras geven aan paardjes is de wei, en toen mijn zus 7 werd (ik was toen 5) mocht ze gaan paardrijden, ikke ging altijd mee en was stikjaloers, en toe ik 7 was mocht ik ook eindelijk!!!!! echt een droom kwam toen uit!!!! en in de kleuterklas natuurlijk ook altijd my little pony's spelen enzo Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:15

Ik heb op Ja gestemd...
Mijn ouders hebben beide niets met paarden, en ik heb het altijd al prachtige beesten gevonden.
Een kennis van mij had twee paarden en daar hobbelde ik als ukkepuk van 3 al achteraan met een wortel en de borstel in de aanslag. Clown
Ik wilde ook altijd al op paardrijden.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:18

Zeker weten!!!

In m'n moeders buik reed ik al paard (of toen nog net niet >;))

Whahha ik moes als klein meisje ALTIJD, maar ook ALTIJD op een wit paard, als er ponyritjes waren ofzo! Vaak was er geen witte whhaa moest ik op een vos of een bruine... tsja Scheve mond Maar I have found him Tong uitsteken Coentjuh Lovers

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 01:25

Mijn eerste woordjes waren: papa, mama, paad.... De R was te moeilijk maar de paardenliefde zat er toen al in.

laatmederin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 01:39

Mijn oudste bewaard gebleven "kunstwerk" is een sleutelrekje met een paard erop getekend (weliswaar met 5 poten, maar toch) dus ik ga ook maar voor aangeboren

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 01:52

aangeboren..
krij al heel me leven paard op de manege tot mijn 13de
daar kocht ik me eerste paardje die heb ik nu 5 jaar
nu nog een erbij gekocht van bijna 3

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 02:17

Niet aangeboren denk ik maar toch... moet ik misschien in een vorig leven iets met paarden gehad hebben. Mijn ouders hadden niks met paarden maar als ik er een zag, dan vond ik dat geweldig.
Op mijn 10e of zo een keer op een paard gezeten en onze ouders moesten mij en mijn tweelingzus beslist laten lessen "want we hadden zo'n goede zit". Ik hoefde niet te vragen, zeuren enz. omdat dat toch geen nut had, dus toen ik het zelf kon betalen ben ik gaan lessen.
Op mijn 23e een ernstig ongeluk gehad met een paard en 5 maanden in het ziekenhuis gelegen. Nu, jaren later, pas opnieuw gaan lessen (ik moet alles opnieuw leren) en meteen een paard gekocht Haha!
Ik ben natuurlijk nog steeds idolaat maar ook (i.t.t. vroeger) behoorlijk onzeker en angstig, maar ik heb me voorgenomen om in mijn eigen tempo mijn zelfvertrouwen weer op te bouwen.

myrthekatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 09:16

Ik zat ook al heel vroeg naar paardjes te wijzen,
en als ik een paardje zag wou ik hem meteen aaien Tong uitsteken
Toen ik 3 jaar was toen ging mijn broer op paardrijden,
en ik wou er ook meteen op Haha!
Maar dat mocht niet van mijn moeder, te jong natuurlijk Verdrietig
Op mijn 6e mocht ik dan eindelijk op paardrijden *LOL*

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:51

Ik ben paarden pas leuk beginnen vinden zo rond men 11de maar ik ben er nog steeds even zot van Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:53

met mijn 3de ging ik op de camping naar de paardjes kijken Bloos
met mijn 4de begon ik erop te 'rijden' en ik ben nu al 13 Bloos!
tijd vliegt Knipoog

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:53

nee het is later gekomen/(met mijn 12de jaar)...

sinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:57

niet echt "aangeboren", wel na een tijdje besmet geraakt met het paardenvirus Tong uitsteken
in de wei achter ons huisje stonden paarden en daar stond ik dan uren naar te kijken. en als ze bereden werden kroop ik tussen de bomen om toch maar alles goed te zien *LOL*
we hebben thuis koeien en die moesten vaak lijden onder mijn paardenziekte Tong uitsteken
we hadden (jarn geleden) een koe die we bereden (links oor naar links, rechtse oor naar rechts en de horens diende om te stoppen )

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:49

Aangeboren

Mijn eerste woordje was paard. Haha!

Mijn ouders hebben altijd al paarden en pony's gehad. Vanaf mijn 4de mocht ik op onze pony zitten. Vanaf mijn 5de les op de manege in een groep met kinderen die allemaal minimaal 3 jaar ouder waren en wat banger voor paarden. Tot mijn 14de lekker op onze pony's door de weilanden gecrosd.
Daarna begonnen met puberen en niet meer naar paarden omgekeken. Toen ik 19 jaar was, hadden en stel kinderen geprobeerd 1 van onze pony's in te rijden en die bleef maar iedereen eraf bokken. Toen heeft mijn vader mij daar opgezet.
Nadat ik tijdens de vierde keer rijden daar af was gevallen, ben ik weer gaan lessen op de manege. Na een half jaar kwam er een eigen paard.
Sinds 3/4 jaar heb ik Sammie alweer.

mijn vader vind het erg leuk dat ik nog rij, mijn broers en zus zijn allemaal gestopt in de loop der jaren. Met moeite doet mijn vader zijn best om het rijden voor mij makkelijker te maken (lees aanschaf trailer, opknappen van de buitenbak staat op het programma).
Mijn vader heeft nog steeds veel pony's, die ik met hulp van een vriend inrijd en af en toe 1 verkoop.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:45

Anageboren denk ik, terwijl mijn familie vrijwel niks met paarden heeft was ik al vroeg verslaafd. Ik heb ook net zolang gezeurd tot op rijles mocht.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:53

bij mij is het niet aangeboren, ik vond ze al wel heel lang leuk hoor! vanaf mijn vierde werd ik in sprookje mee gesleurd als paardengek. ik had een paardenposter boven mijn bed hangen, en do volgende dag was ik paardengek!!! Verward
maja.. ook al is het niet aangeboren, je kan net zo goed 100000% paardengek zijn!! Schijnheilig

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:05

Aangeboren. Mijn eerste woordje was Paaaaaah! (En daarna pas papapapap en mamamamamam Bloos )

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:20

Mijn familie heeft helemaal niks met paarden. Toen een vriendinnetje toen ik ongeveer 10 was op paardrijden ging, vroeg mijn moeder of ik dat ook niet wilde. Nou, ik ging kijken, mocht meteen die les meerijden en sindsdien ben ik niet meer gestopt.
Na een paar jaar heeft mijn moeder voor jaar 40ste verjaardag ook lessen gehad en ze kan nu stappen,draven,galopperen. Mijn broer(tje) en vader moeten er niks van hebben Haha! (in de zin van: ze willen niet rijden, niet in de zin van: stomme sport.)

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:22

Bij mij is het iet echt aangeboren, ik vond het altijd wel leuk maar aan rijden dacht ik niet sinds 4 jaar geleden wou ik echt rijden en rij onderhand al 2 jaar.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:24

Ik vondt ze wel al meteen leuk, maar mijn ouders hadden niet zoveel lgeld dus kon ik pas op mijn 7de beginnen met lessen daarvoor reed ik wel is op de sjetjes van mijn oom.

Bij mijn moeder familie zat het er absoluut niet in, vroeger wilde mijn moeder wel maar daar hadden er geen geld voor.

Bij mijn vaders familie zit het er wel in en dan vooral renpaarden.