Bij hoeveel paarden zijn jullie wezen kijken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:42

Ik wist al ongeveer wat ik wilde zien in mijn toekomstige tinker en heb daarop dan ook geselecteerd.
Jacks was de eerste waar ik naar ging kijken en was op slag verliefd op hem. In zijn hele doen en laten, maar vooral ook het gangwerk vond ik wat ik zocht. Op zondag zijn er gaan kijken, besloot een half uur later dat ik hem kocht en maandag stond hij bij ons en dat zonder er een keer op gezeten te hebben of hem met iemand te hebben zien lopen ( was nl bijna groen)
Had dus eigenlijk geen idee hoe hij liep, maar ben er 1.5 jaar later nogsteeds erg gelukkig en blij mee ( ondanks een aantal tegenslagen) *LOL*

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:46

Bij mijn eerste paard (voor mij mijn vader en mijn broer) hebben we er 2 bekeken en de 3e werd het. El capone helemaal uit zeeland Tong uitsteken toen was ik 9.

Toen ik 11 was kreeg ik een pony erbij. Nadine, zij was een bijna 3 jarige handelspony bij mij op stal en het was liefde op het eerste gezicht Lovers

Nu ben ik weer over gegaan op de paarden en heb dit keer zelf mijn paard gekocht, weer aan de andere kant van nederland (groningen) ik was al verliefd toen ik breit zn foto gezien had, broer betaald om mij naar groningen te rijden en daar stond mijn kanjer Lovers heb hem nog wel even los in de bak zien lopen maar had mn keuze al gemaakt toen ik hem op stal zag staan Lovers

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:51

Ik denk dat wij heel erg veel geluk hebben gehad want zowel Pluis was in 1x raak (maar we waren dan ook niet op zoek Bloos ) als King (toen waren we wel op zoek maar niet heel aktief).

=^.,.^=

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:51

liefde op het eerste gezicht

Direct bij de eerste had ik zoiets van: dit is hem!

DraakjeII

heel veel foto's op internet bekeken.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:38

Ik ben er maar bij 2 wezen kijken/rijden. De 1e was ik niet weg van (kon wel heel veel maar weinig uitstraling en bleef met haar kont naar de deur staan als je voor haar stal stond). De 2e was mooi, lief, geinterresseerd, braaf maar ook eigenwijs en ondeugend en ze kon nog niet veel. Maar dat gaan we samen leren dan.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:46

Ik ben er bij 5 wezen kijken voordat ik Homerus kocht. Maar bij allemaal hadden ze het net niet. Of de loop was mooi maar weer geen uistraling of andersom maar bij Homerus dacht ik meteen ja dit is hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:59

Vóór Tess ben ik bij 0 andere ponies weze kijken, omdat zij eigenlijk een soort 'kadootje' was. Vóór Noof ben ik bij 3 andere ponies wezen kijken, en vóór Spike ben ik bij 1 andere wezen kijken.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:00

de eerste beste! daarna heb ik nog gekeken bij ap, gelijk ook gekocht, maar was niet wat ik zocht, leuke pony, maar niet voor mijn doeleinde dus weer terug gegaan naar vorige eigenaren, daarna timo ik wilde hem nietmaar mijn vader was al verliefd, en mijn nieuwe die komt zaterdag, weer de 1e die we gingen kijken

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:03

3

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:03

Ik ging eerst bij Tobias kijken (Ja van reddytobias Knipoog) Alleen die was eigelijk al onder voorwaarden verkocht!Balen balen Dus ging ik diezelfde week naar een andere kijken en die is het geworden *LOL*

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:19

2

Ik had eerst een vosje genaamd Vosje Haha! Heb ik er nog op gereden maar toch niet gekocht.
Daarna gingen we naar 2 andere ponys waaronder mijne en een hengst maar ik werd opslag verliefd op Evolution Haha! Ze was nog maar 2. De hengst was net onder het zadel...

eldorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:59

We waren op zoek naar een betrouwbaar paard voor mij en mijn zus. De tweede post was al raak!

De eerste post waren de mensen redelijk onbetrouwbaar...Je mag de paarden uitproberen, maar pas woensdag.Dan is de baas terug..Of anders geformuleerd: tegen dan hebben we ze een kalmeermiddel ingediend...(zo kwam het toch over..)

Goldie en Eros waren de tweede locatie. Deze hadden we in een advertentie op internet gezien.."2 brave paarden zoeken een nieuwe thuis". Voor Goldie was reeds een kandidaat, maar vermits wij ze beiden wouden aankopen (Een paard heeft toch gezelschap nodig ) kregen we voorrang...

Ik ben nog steeds superhappy met deze 2 schatten van paarden!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:03

Voor mijn eerste pony zijn we bij 6 stallen wezen kijken, sommige met meerdere pony's en paarden te koop.
Ook is mijn vader met een paarenman zelf nog een aantal keer zonder mij gaan kijken.
Het paard wat ik daarna had ben ik komen te rijden op stage, dus echt opzoek was ik niet.
Mijn huidige pony heb ik met 1 keer kijken gekocht, was de eerste pony die me aansprak, en toen ik hem irl zag heb ik hem meteen gekocht

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:08

Ik ben alleen bij Omar wezen kijken en was op slag verliefd! 6 april a.s. is hij al weer 3 jaar bij mij Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:11

Ongeveer 10 Haha!
Ik voelde bij geen een iets speciaals. Toen ik bij Janine kwam, was ik op slag verliefd, en dat ben ik nog steeds Lachen

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:19

Voordat ik Harley tegenkwam, heb ik er een stuk of 10 gezien. Bij mijn veulentje waren dat er minder, 4 ofzo. Ik ken trouwens iemand die 54 paarden had gezien en dan in hele korte tijd, oef, zou ik gek worden Haha!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:04

1 en toen was ik al verkocht Bloos Bloos

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:09

geen, ik was niet echt op zoek.. mijn ouders zeiden altijd:
zodra we en jij een leuk paardje voor je vinden in een lagere prijsklasse kunnen we kijken wat we ermee doen...
nou daar was ik op ponykamp heb 3 dagen op mn beestje gereden Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:07

Bij Gardy (als veulen gekocht) een stuk of 5
Bij Mist, was het de stalhouder die een handelaar liet komen met een "paard voor mij" had geen keus, de vraag was alleen of ik er op kon rijden.
Bij Badjaraz, heb ik heel internet afgespeurd naar een moeder die aan mijn eisen voldeed, had zelfs al contacten in Rusland Haha! toch hoefde ik niet zo ver........Groningen.

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:07

1!!! was liefde op het eerste gezicht, en de stal was nog niet eens af!!! nooit spijt van gehad, was meteen weg van 'm!! OK dan!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:10

ik ben bij 2 andere pony's weesten kijken voor ik Blue Devil kocht! Lachen

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:13

Bij allebei mijn paarden was de eerste de juiste.

Bij mijn eerste paard was ik helemaal niet van plan om een paard te kopen, haar vorige eigenaar heeft mij overhaalt om haar eens te proberen en ik was op slag verkocht.

En bij Torino was het ook van de eerste keer raak. Alleen omdat ik toen verplicht werd om een paard te kopen was het iets moeilijker. Ik had 3 afspraken om naar paarden te gaan kijken tot ik een mail kreeg van Teigetje hier op Bokt, dat het paard van PJ te koop stond. Daar zijn we dan de volgende dag naar gaan kijken en weer was ik op slag verliefd. Ik heb 's anderendaags de 3 andere afspraken afgebeld....

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:31

2 maar, en de 2e was Patos. De eerste was een hele toffe merrie van Ferro maar mij is toen toch geadviseerd om die niet te nemen aangezien ik daar gewoon niet genoeg rijervaring voor had (was nogal een heetgebakerd typje), patos was niet het paard dat ik in gedachte had, maar het klikte vanaf het begin.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:53

Toen ik op 12 jarige leeftijd hoorde dat ik een pony kreeg, draaide ik zowat door.............huh ik???

Dus wij naar de paardenmevrouw bij ons uit de buurt, ze had aardig wat ponys staan, ik heb er ongeveer 8 of 9 mogen 'testen' bij die vrouw thuis en bij 2 ben ik zelfs nog een paar keer terug geweest om te rijden en verzorgen, maar het klikte niet..........ik snapte er niks van hoe kon dat nou, ik droomde al jaren van een eigen pony en had nooit gedacht dat ik die ooit zou krijgen of mocht hebben van mn ouders, toen dat eenmaal wel zo was kon ik er geeneen vinden......das toch niet waar...

Over het algemeen waren het hel goede pony's met goed papier en veel capaciteiten, jonge pony's maar ook een paar wat oudere rond de 10 jaar ongeveer, de vrouw werd volgens mij best een beetje gek van mij, toen ze merkte dat het op niks uit ging lopen, ondertussen leerde ze me beter kennen en zei ze 'ik heb nog wel ergens een pony staan, misschien is dat wat voor je? ze is niet zo mooi en al wat ouder ze staat al heel lang te koop, maar ze is wel lief hoor' voegde ze er snel aan toe.
Naja ik kijken bij die 12 jaar oude, d-pony met 4 witte benen en oerlelijke brede witte bles, ook had ze een lichte doorgezakte rug, mn pa zij gelijk 'omkeren en naar huis, dat was helemaal niks dat beest brom brom brom......
Ik liep de stal in, mn pa erachter aan om mij eruit te plukken, mn ma zei laat dr nou even, pa met zn boze kope in de auto.
Op het moment dat ik de stal in liep, wist ik het ........dat was ze, dat was mijn droompony, tijdens het poetsen, wist ik al dat ik er niet eens op hoefde te rijden, voor mij was het duidelijk!
Het was een pony die niemand wou hebben, bleek later ze stond al ruim een jaar te koop, vele gaan op het uiterlijk af net zoals mn pa.
Op de rijvereniging werd ze het schillepeerd genoemd en met ruilen wou niemand op haar, dat is als je jong bent en zelf helemaal 'Vol' bent van je eigen pony best wel wrang.
Pas toen de wedstr prestaties op iets uit begonnen te lopen, zagen ze ons binnen de lessen, in 1993 zijn we provinciaal kampioen springen geworden, in 1994 Utrecht kampioen dress en Utrechts kampioen Achttal en in 1995 hebben ze 2 maal meegedaan aan de NK, de eerste keer met het achttal, waar we eerste zijn geworden de 2e keer individueel waar we 8e zijn geworden.

Ik heb daarna 2 keer een vette aanbieding gehad om dr te verkopen, bij 1 man mocht ik zn stal in lopen, en een andere pony of paard uitkiezen, ook wedstr paarden.
Toen stond ook mijn pa weer ineens op de voorgrond, en had al een zwarte ruin van bijna 1.75 uitgekozen die zo merkte hij niet eens in de trailer pastte.
Gelukkig was n ma het er niet mee eens en ze lieten mij god zij dank uiteindelijk kiezen, ..........naja dat was duidelijk, mooi niet dus.
Ik heb ze 13 jaar mogen hebben en ben blij dat ik zolang met dr heb mogen doorbrengen, ik heb nu 5 ponys en 1 paard hievoor heb ik nog 2 andere paarden gehad, tijdelijk dan wel, maar ik ben nog niet een paard tegen gekomen waarmee het zo klikte als toen.... ik hoop ooit echt dat ik dat weer eens mee mag maken.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:56

Hocus reed ik al voor een handelaar, dus dat was niet zo moeilijk.
Met Tivoli heb ik er iets van 25 bekeken eerst. We hebben twee weken door Nederland en ook België getuft. Ziek Om gek van te worden. Maar Tivoli was uiteindelijk toch de allerleukste! OK dan!