Piaffe schreef:Ik ben voor een setje. Ik koop wel een nieuw paard als zijn benen overbelast zijn
ik koop gewoon een nieuw paard bij een nieuw setje
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marije1984 schreef:Zo wat een discussie. Ik ben het er wel mee eens dat bandages meer verhitten, hier heeft ook nog een heel artikel gestaan in een paarden blaadje een jaar geleden ofzo.
Dus elke dag met bandage rijden zijn WEl schadelijk voor de pezen omdat ze warmer en daardoor weker worden, MAAR met een goeie afkoeling van de benen en pezen kan er geen kwaad.
Let op dit geldt ook 's zomers als je zonder enige bescherming rijdt.
Dus lekker afkoelen en dan zal er echt nikd gebeuren.
Met afkoelen bedoel ik niet perse afspoelen, maar ook een goede uitstap sessie/cooling down
Nú snap ik het!
Nee sorry, er heeft ook in de Bit gestaan een tijdje terug dat een paard na zijn 10 jaar (of zoiets dergelijks) niks meer leert. Grappig, dan hebben wij hier in Limburg wel altijd hele slimme paarden
die leren gewoon door. Ik bedoel maar te zeggen, ik geloof niet zomaar alles meteen... Okkie1 schreef:Ja de een is verwender dan de ander. Maar ik ben nog steeds van mening dat die mensen die verwend zijn 9 van de 10 keer zelf wel tegen de lamp oplopen. Maar dat is een hele andere discussie en heeft totaal niks met het onderwerp te maken.
Citaat:Gaan we weer: bandages geven geen steun, alleen bescherming!
Pezen kun je alleen maar ondersteunen door de beweeglijkheid van het gewricht waarop ze werken te beperken, dus dan zou je de bandage om het gewricht aan moeten leggen. En dat is nou net niet de bedoeling. Het is dus ook een fabeltje dat pezen slapper worden van bandages. Ze geven dus alleen bescherming, en dan rondom ipv alleen de achter- en een stukje zijkant zoals bijv. peesbeschermers. Wel is het zo dat er sneller schade kan ontstaan omdat een bandage goed aanleggen wat moeilijker is dan een peesbeschermer omdoen (bandage gaat snel te strak, onevenredige druk). Over dat het warmer wordt en daardoor schade veroorzaakt, met goede onderlappen (die ribbeltjes van Eskadron) en katoenen bandages (geen fleece, dat is bloedheet, en dan gebruiken sommige nog fleece onderlappen eronder ook) valt het reuze mee. Onder die neopreen voering van peesbeschermers en die 3-in-1-beschermers wordt het dan warmer.
Samsam schreef:Ik denk dat een slechte bodem veel gevaarlijker voor de pezen is dan bandages!
.
. Om mezelf toch maar even te verdedigen
.
).
) uitziet, als je de mogelijkheid hebt om ook mooie spullen te kopen.
) of die leren laarzen.BailyKarlos schreef:Dat van verwende kinderen en zo vind ik nergens op slaan. Je hebt ze er wel tussen, maar om alles onder 1 kam te scheren vind ik een beetje kort door de bocht.
Ik ben zelf ook op en top verwend (meestal door me ouders koop zelf ook maar dan voor me paarden).
Ik heb allerlei bandages met bijpassende dekjes en paardrijkleding, maar om nou te zeggen: Als het paard het niet doet dan rukken we een andere aan.
Vind ik ver overdreven. Ik houd ervan er leuk uit te zien samen met me paarden en ik houd heel veel van ze (ja, ik heb er 2 dus echt een verwend nest)en ruil ze nooit al krijg ik een miljoen toe.
Ik doe alles wat in mijn mogenlijk ligt om ze het beste te geven.
Met kennis en (ja ja) met geld.
Ik kan me niet voorstellen, dat iemand er graag als een sloeber (om maar even te overdrijven) uitziet, als je de mogelijkheid hebt om ook mooie spullen te kopen.
Als iedereen de mogelijkheid zou hebben zou hij toch voor die leren kont kiezen(heb ik overgens niet) of die leren laarzen.
En als je het hebt krijg je toch wel jaloerse blikken, t maakt niet uit wie je bent.
Ik denk dat dat meer met het iets gunnen van elkaar te maken heeft.
Nou ik gun het andere heel erg.
Ik vind het prachtig: Een mooi paard met een mooie combi en een ruiter die zijn kleding erop aangepast heeft.
Dat maakt het plaatje van een ruiter die lekker met zijn paard bezig is helemaal af.
De slagroom op de aardbei!!!
BailyKarlos schreef:Dat maakt het plaatje van een ruiter die lekker met zijn paard bezig is helemaal af.
De slagroom op de aardbei!!!