wie heeft er een gratis pony/paard gekregen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:18

bij onze club wordt ieder jaar een veulen verloot. de eigenaar geeft het veulen dan aan de club voor de loterij.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:48

laura2span schreef:
bij onze club wordt ieder jaar een veulen verloot. de eigenaar geeft het veulen dan aan de club voor de loterij.

dit vind ik eigelijk niet zo slim, wat als die bij mensen terecht komt die er niks van weten en die het dier geen verzorging kunnen betalen?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:21

Ik heb mijn oude paard Zorro 'gekregen"van de manege waar ik reed toen hij 27 was. Er is toen door de manege geld ingezameld om de 'slachtprijs' bij elkaar te krijgen. Na 5 jaar plezier van hem te hebben gehad staat hij sinds augustus 2004 op de Paardenkamp.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:34

wij hebben onze veulen (inmiddels twenter) gekregen van een vriend van mijn vader die friezen fokt. Mijn vader helpt veel op de boerderij en toen de man ziek was helemaal, dit was zijn bedankje. Een frieze merrie met vol papier Lachen

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:39

Whaa jaloerse jess speaking.. Knipoog
Ik heb geen paard gekregen.. Maar hoeft nu nog niet, zolang ik maar voor Haifa mag zorgen hoef ik echt geen eigen paard..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:49

ik heb gratis een welscob gekregen en een wlesh pony die ik inmiddels zelf ook weer heb weg gegeven

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:50

k heb mencis ook van mijn ouders gekregen Is helemaal het einde!! kijk maar in mn prfiel

Shenandoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:50

kreeg ik maar een paard kado Knipoog is wel gaaf als je zomaar een paard kado krijgt, ,zelfs al verzorg je dat paard al heel lang

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:22

ik verzorg een shetlander sta al heel lang bij die vent en als ik weg ga daar naar een eigen huis met veel land mag ik hem zo mee nemen Lachen
en mag nu alles met hem doen wat ik wil al maak ik een wereld reis Lachen
dus heb hem eigelijk nu al gekregen Lachen

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:27

heel apart lijkt me dat, zomaar een paard Krijgen!! lijkt me wel mooi meegenomen hoor, maar...
Ik heb mijn paard helemaal zelf gekocht, van mijn eigen verdiende geld!!!! een eigen paard; een droom van al bijna 20 jaar!!!
Ik ben er dus heel erg trots op dat ik mijn wens is vervuld en dat ik daar zelf verantwoordlijk voor ben!!!! OK dan!

Bovendien; de kosten komen toch pas daarna: het onderhoud!!! Bloos

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:39

Ik heb een pony van mn oma gekregen omdat ik altijd voor haar paardjes zorg. Zelf heeft ze haar 1e pony in de loterij gewonnen!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:02

wat zijn er een hoop verwende kinderen op bokt Tong uitsteken

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:10

Ja idd, veel verwende mensen!
Haha, nee hoor! Mijn collega heeft van mijn baas een dragende Hackney pony met stamboom gekregen! Hij had de pony gekregen van mensen met meer dan 200 ponys (niet overdreven), deze had met zijn been vastgezeten en had, bleek achteraf, zijn griffelbeentje gebroken. omdat mijn baas al genoeg paarden had, en mijn collega nog een pony voor voor de kar, en om als lespony te gebruiken zocht, mag zij m dadelijk meenemen als haar stallen klaar zijn! Wel leuk voor haar!
Ik zou trouwens niet weten waar ik mijn paard zou moeten laten als ik er 1 kreeg!!, dus ik zou dan ook maar meteen een stal erbij vragen Haha!:D

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:12

Ik heb weleens een gratis paard aangeboden gekregen, een draver, nadat ik mijn oude pony in had laten slapen. Ik heb het toen niet gedaan, omdat hij af en toe vaag als hij zwaar belast werd. Dat meisje wilde verder in de dressuur zocht er een goed tehuis voor, maar ik wilde nu gewoon een gezond paard hebben, dus ik heb het toen maar niet gedaan. Was wel een heel leuk dier, maar alleen geschikt voor recreatief rijden. Ben achteraf ook wel blij dat ik het niet gedaan heb, want ik merk nu dat ik het toch ook wel leuk vind om meer te doen dan alleen recreatief rijden en dat had er met dat paard niet ingezeten.

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:27

Mijn vriendin en ik hebben Olga gekregen.. Ze was al oud (27) en haar eigenaar had haar in de steek gelaten (was verhuisd en had haar laten staan Verward) Zijn vrouw heeft haar toen bij haar op stal gezet en wij hebben haar toen verzorgd..
Een maand later kregen we dr met papieren en een nieuw halster Haha! Toen was t officieel.. Helaas moesten we haar een jaar later in laten slapen door een hele ernstige koliek...

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:03

Ik heb Tosca's veulen (AXEL) van mn oma gekregen, ik hoef alleen de onkosten te betalen!!
mn bewste vriendin heeft een paard van de manege gekkregen, omdat ze die niet voor de lessen konden gebruiken omdat ie zo lastig was, maar zij kan supr goed met em!!!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:49

Ik heb mijn paard een beetje 'gekregen'. Hij is nog officieel van mij ouders, maar ik onderhou hem, en tja hij is gewoon echt 'mijn' paard. Maar gratis is hij niet!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:04

Ooit een gratis shetland veulentje gehad van de handelaar waar ik voor reed.
Hij had 'm voor fl. 25,00 extra bij een ander paard op de kop weten te tikken en gaf 'm mij kadoo. Toen ik op mezelf ging wonen en ik geen plek meer voor 'm had heb ik 'm zelf ook gratis weggegeven aan kennissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:11

Toen ik 3 was heb ik mijn pony gekregen van mijn ouders......toen ik een jaar of 7 was kwam er nog een welshje voor mij bij..die heb 3 veulens gehad en die mocht ik ook hebben....en nu krijg ik waarschijnlijk een haf van me ouders

Hoezo verwend Clown

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:55

ik heb een Shetlander gekregen, Boybassie.
Hij is nu ong. 24 jaar.
En echt een schatje *LOL*
Ik heb hem nu zo'n 3 jaar

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:55

loeder schreef:
heel apart lijkt me dat, zomaar een paard Krijgen!! lijkt me wel mooi meegenomen hoor, maar...
Ik heb mijn paard helemaal zelf gekocht, van mijn eigen verdiende geld!!!! een eigen paard; een droom van al bijna 20 jaar!!!
Ik ben er dus heel erg trots op dat ik mijn wens is vervuld en dat ik daar zelf verantwoordlijk voor ben!!!! OK dan!

Bovendien; de kosten komen toch pas daarna: het onderhoud!!! Bloos

daar heb je wel gelijkt in Lachen
voor nero heb ik ook zelf moeten sparen en hard moeten werken ik kon hem ook krijgen maar ik vilde er zelf voor zorgen en ben super gelukkig met hem
en voel me super trots ::D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 08:42

Ja ik. Jarenlang had ik in Edam paarden verzorgd voor een man, nu heb ik de zoon en kleinzoon van die paarden gehád van hem Lachen. Lief beessie!

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:32

Ik heb op me 20e verjaardag een shetlander van een vriendin gehad. Ik ben er nog steeds heel blij mee.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:20

Ik heb een gratis shetje gekregen toen ze 3 jaartjes was. Van de buren want die hadden hem ook weer gekregen van kennisen. Maar de buren waren bang voor het wolliebollige shetje haha. Wel lagwekkend toen mocht ik haar hebben voor een goed flesje wijn Pling
Enne jah die heeft nu een veulen die ik mag houden en van me ouders heb ik een fjord en nog een ander minnieshetje gehad..Ik heb dus 4 ponytjes thuis. Naja daar ben ik natuurlijk heel erg blijm ee *LOL*

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:33

Hee het kratbierpony verhaal komt ineens weer bij me naar boven. Hoe is dat eigenlijk afgelopen?