Toch maar Body-protector? (rug gebroken...)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:15

Dealer schreef:
Hier vind je een vergelijkende test van 9 BP's:

http://www.eventing.be/pages_nl/right/a ... tor%20test

Nou ik heb die test gelezen en wat mij betreft niet erg relevant. Als ik een BP koop vind ik het het belangrijkst dat ik de veiligste koop. OK, mooi meegenomen als die comfortabel zit, maar dat vind ik iets minder belangrijk. Wat schetst mijn verbazing: er wordt van alles getest, behalve de veiligheid/mate van bescherming!!!!! Vreemd....

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:45

Ach, alle beetjes informatie helpen.
De test geeft iig een goed overzicht van verkrijgbare BP's.
En qua veiligheid voldoen alle vesten aan gestelde ISO normen.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:48

Dealer schreef:
Ach, alle beetjes informatie helpen.
De test geeft iig een goed overzicht van verkrijgbare BP's.
En qua veiligheid voldoen alle vesten aan gestelde ISO normen.

dat is inderdaad wel zo.... Zijn ze dan allemaal beta 3?? Zal wel.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:05

Ik heb 3 jaar geleden ook een ongeluk met een pony gehad, sindsdien rijdt ik niet meer echt met een fijn gevoel buiten.
Heb nu ook maar een BP gekocht, een Jack Elles. Kost wel wat maar zit ook erg fijn. Had ook nog geluk dat ik een kindermaat aan kon.
Ben ook de enige die er in de les een aanheeft (alleen met springles heb ik hem om), maar dat maakt mij echt niet uit hoor. Vind mijn veiligheid belangrijker dan wat anderen er van vinden.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 02:07

jacqie70 schreef:
dat is inderdaad wel zo.... Zijn ze dan allemaal beta 3?? Zal wel.

Yep, allemaal BETA 3, dus de veiligheid was is al bewezen voor deze protectors.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 09:30

rijcomfort is juist essentieel, met een slecht zittende bp weet je zeker dat je hem niet gaat dragen en het hindert je dus met rijden.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:49

Na dit alles gelezen hebben heb ik het sluimerende voornemen omgezet in een actief voornemen: volgende week (tsja ff wachten op het loon Knipoog)ga ik ook zo'n ding kopen!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:50

jacqie70 schreef:
nog even een aanvulling: heb geen idee of je hier ook wedstrijden mee mag rijden. Zal wel weer niet.

Bij de ponietjes zie je ze wel al op gewone wedstrijdjes.

Ik weet dat dat er veel regels zijn bij de KNHS maar als ze dit niet toe zouden staan maken ze zichzelf nog minder geloofwaardig dan dat ze nu al zijn!!

Ze hebben 'veiligheid'toch zo hoog in het vaandel staan?!
Schijnheilig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:51

ze zijn toegestaan met zowel dressuur als springen

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:54

Ik gebruik em altijd

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:25

Waarschijnlijk zal ik over 2 jaar de eerste zijn die op Jannes stapt en of die dan tegen die tijd hengst of ruin is, je kan er natuurlijk vanuit gaan dat ik er wel een keer naast zal liggen.
Ik was dan ook zeker van plan om er dan met een BP op te stappen.

Ik had bij ons bij de ruitersportzaak BP's zien hangen van 39.95, maar ik besef na het lezen van dit topic dat je dan net zogoed zelf wat schuim om je heen kunt vouwen.

Je moet toch al snel op €200,- rekenen voor de betere merken.
Maar wat is €200,- tegenover een leven in een rolstoel of erger?

Ik ga tegen die tijd eerst een tijdje op Thomas rijden om aan de BP te wennen, want het zal wel iets anders zitten, hoe goed ie ook past.

Ik draag altijd een cap (moet alleen een betere, want m'n Casco wil in galop nogal es richting m'n rug schuiven), maar rijd op Thomas nooit met BP.
Ik rij veel buiten met hem en ondanks dat ie al 20 is met de nodige ervaring kan er altijd wat misgaan.

Bij ons ben ik de enige die met cap rijdt, laat staan een BP, maar goed moet ik me daardoor laten weerhouden?

Ik zit mezelf hier te overtuigen, voor degenen die dat nog niet in de gaten hebben.

In het cross wereldje is zo'n BP toch gewoner dan bij dressuur ruiters.
Ik heb op een dressuurwedstrijd alleen nog maar BP's in het standje van Mr. Ed ofzo gezien, maar nog nooit bij deelnemers.
Nou zitten die wel onder de jasjes, maar bij warm weer zou je ze moeten zien.

Binnenkort toch maar es een gat in m'n begroting slaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:27

ik moet zeggen dat ik een bp bij een gewone training of buitenrit echt wel te veel van het goede vind voor mezelf. Ik heb hem voor de cross gekocht en voor dingen als paarden inrijden e.d. en dan gebruik ik hem ook trouw.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:35

Carolien007 schreef:
Ik heb 3 jaar geleden ook een ongeluk met een pony gehad, sindsdien rijdt ik niet meer echt met een fijn gevoel buiten.
Heb nu ook maar een BP gekocht, een Jack Elles. Kost wel wat maar zit ook erg fijn. Had ook nog geluk dat ik een kindermaat aan kon.
Ben ook de enige die er in de les een aanheeft (alleen met springles heb ik hem om), maar dat maakt mij echt niet uit hoor. Vind mijn veiligheid belangrijker dan wat anderen er van vinden.

Ja, die mazzel had ik ook, een kindermaat is toch weer een stukje goedkopen!!

sinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:45

ik ben drie jaar geleden heel erg gevallen. Paardje begon in de buitenpiste keihard te bokken en ik BOENK met mijn rug op de ijzeren omheining. Ik droeg geen B.P. en nu eigenijk nog steeds niet Scheve mond
het zet we je wel tot nadenken maar verder is het niet gekomen. ik ben nu nog altijd bezig met oefeningen voor mijn rug te verbeteren (nog altijd last )
een cap draag ik ALTIJD (er zitten al een paar deuken in, dus als ik hem niet op had gehad dan zaten er nu deuken in men arme koppie!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:59

Ik zit er ook wel eens over te denken hoor. Pablo is heel lief maar een ongelukje zit in een klein hoekje. Ik draag wel (bijna) altijd mijn cap ook al ben ik al 12 jaar niet gevallen. Als nou eens iedereen zo'n ding ging dragen dan viel het niet meer zo op. Op Pieke heb ik wel eens gesprongen zonder cap maar achteraf vind ik dat toch wel een beetje stom want die springt heel braaf maar het kan toch fout gaan.

En in de winter lijkt het me wel lekker warm maar stik je i de zomer niet de moord met altijjd zo'n geval aan?

Was dat trouwens bij ons op de manege gebeurt (wat ik wel vermoedt want volgens mij rijden jullie op woensdag na de caroussel maar in de les moet je altijd een cap op dus moet het of na de les of op een andere stal gebeurd zijn)?