ik heb zelf heel lang op de manege gereden en geloof me het is er niet altijd leuk.de mensen mogen je alleenmaar als je een kwpn paard hebt en hoog rijd als je bijv met een haflinger aan komt steken ze geen energie in je daarom ben ik weggegaan. dus ik wil tegen iedereen zeggen wie naar manege de horst wil je kan er heen als je een kwpn paard of van dat soort paarden(heb niks tegen die paarden hoor

dan heb je ook nog van die kinderen van 12-18 jaar en die denken dat ze alles zijn met hun paarden want robin helpt ze en ze kunnen aan de teugel rijden maar als ze dan bijvoorbeeld een wedstrijd niet goed gereden hebben worden ze boos en als ze eenmaal dan aankomen bij de manege pakken ze een zweep lopen ze naar de bak gaan ze er op rijden tot dat ie aan de teugel loopt als ie dat dan niet doet stappen ze af gaan aan de teugels hangen en geven ze zweepslagen tot dat het aan de teugel loopt en dan zetten ze het op stal zadelen het af en gaan naar huis zonder te poetsen. ze praten vervolgens niet met je als je niet hoogrijd alleen als ze je nodig hebbenvoor het uit de wei halen van hun paard en om te poetsen.daarom heeft deze manege al veel pension klanten kwijtgeraakt.ik wil niet zeggen dat deze manege poedersuiker is want iedereen heeft een eigen mening maar geloof me veel mensen denken daar zo over.je kan er zelf heen gaan maar dan zie je vanzelf dat het niet altijd leuk en gezellig is.
ik heb gehoord dat de meeste garfield kennen het was echt een geweldig paard maar jammer genoeg is ie ongeveer 2 jaar geleden gestorven

ps.ik hou van die manege altijd maar het was gewoon niet gzellig meer daarom ging ik dus weg en moest mijn pony zijn vrienden verlaten met wie hij al 7 jaar in de wei stond