Sjellii schreef:Hebben jullie ook tips voor paarden die niet uit de trailer willen?
Een vriendin van mij haar paard gaat met geen mogelijkheid achteruit de trailer uit. Hij heeft vanaf zijn geboorte in een trailer gereisd met een vooruitgang, vorige keer dat ze hem in de trailer had, heeft hij zich omgedraaid en is er vooruit uitgegaan. Dit was een grote trailer.
Hij gaat op commando achteruit, behalve als hij in de trailer staat.
Hihi, dat ken is
Mijn paard is/was ook bang voor het achteruit lopen vanaf de klep. Het was vooral omdat hij niet voelt waar hij zn achtervoeten neer kan zetten, omdat de klep schuin afloopt. Eenmaal de eerste 2 stappen gezet, loopt hij de rest wel.Kwestie van oefenen: ik heb bijvoorbeeld af en toe hem achteruit een stoeprandje af laten stappen. Dan voelt hij ook ineens geen grond onder zijn voeten, maar omdat JIJ zegt dat het kan op dat moment, doet hij het uiteindelijk wel. En eerst vooruit de stoep op, dan achteruit eraf, zodat hij weet dat er een verhoging/verlaging zit.
Oefen ook op de klep: half in de trailer, er weer achteruit af en steeds een paar cm verder. Tot hij helemaal er in kan en relaxt weer achteruit durft. Neem niet te grote stappen, dit paardje is TERECHT bang voor het achteruit lopen, hij voelt namelijk de grond niet meer en weet nog niet of hij genoeg op jullie kan vertrouwen. En als hij 1x NAAST de klep zou stappen, dan ben je weer veel verder van huis natuurlijk...
Succes!

.
).
).

Met voer lokken vind ik niet echt een optie, omdat je hem dan als het ware beloond terwijl ie helemaal niet lief is