Peterina schreef:Ik ben ook tegen chippen voor al de politieke, medische en morale redenen die er aan verbonden zijn.
Ik zou ook liever verantwoordelijke en HEDENDAAGSE wetenschappelijke onderzoeken zien gebeuren voordat men verplicht wordt iets dat op termijn misschien zeer schadelijk kan zijn. De onderzoeken van 2 tot 3 decenia geleden die op slachtpaarden en research laboratorium/station paarden waren gedaan, hebben alleen bevestigd dat een paard een chip kan dragen.
Er zijn meerder fabrikanten van chips en dit is ook een van de problemen. Niet alle fabrikanten zijn even 'bekwaam' en leveren kwaliteits producten af. De chips die wel getest zijn, die met name een levensduur hebben van 25 jaar, zijn die die gebruikt wordt in honden en katten.
Dat USA chipt klopt ... waarom ... de verplichting is opgelegt door EUROPA! en dit voor de opvolging van slachtpaarden/vlees dat geexporteert wordt naar Europa. Dit is de uitleg dat door de US Government is gegeven aan de protesterende paarden eigenaren over gans USA. Momenteel zijn er meer dan 10 stamboeken en registers in USA die protest hebben gegeven op chippen en bezig zijn met lobbies om dit te ontdoen.
Zolang een van de grote, mn Duitsland, weigert te chippen is er nog hoop voor de rest van Europa en diens paarden eigenaren.
De chip verplichting in USA opgelegd door Europa.... en dat geloof je zelf????
en in Frankrijk door de kabouters zeker?
In Amerika werd al gechipt voordat men in Europa daar ook maar enig idee van had...
Dat er meerdere fabrikanten zijn is juist in die zin vwb het einddoel het omhulsel zeg maar. (kan het wel duidelijker maken maar dan moet ik even zoeken in de donkere catacomben van mijn data over RFID, TAGS enz...
)
Er is 1 bedrijf dat andere bedrijven toestemming kan en mag geven om die transponders te maken, AEG of Bosch (doe het even uit mijn blote hoofd in iedergeval een bedrijf wat ook wasmachines maakt
) mag ook die dingen produceren.
er zijn HEDEDNDAAGSE onderzoeken, maar als je liever wilt dat er telekens opnieuw dieren op hetzelfde getest moeten worden. ....
Er zijn langlopende onderzoeken over het wel en wee van de chip bij paarden, dat die onderzoeken niet gisteren begonnen zijn moge duidelijk zijn, dat daar tussentijdse rapportage van zijn ook, ook dat men die onderzoeken niet telkens opnieuw begint. Dat men voor onderzoeken niet een Salinero of De Sjiem gebruikt moge duidelijk zijn, of een particulier vraagt..... Dat die gebruikte paarden op een teststation komen te staan lijkt me ook niet geheel vreemd, of je moet al denken dat daar niet kan worden gekeken/gereden/verzorgd worden als bij de gemiddelde gebruiker/houder.
en die chips die gebruikt worden voor honden en katten worden ook gebruikt voor paarden