Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar echt schreeuwen en iemand naar beneden halen lijkt mij absoluut niet de optie, tenminste niet als je ontspannen met mens en dier wilt werken. Ik neem aan dat een ieder die serieus paard wil leren rijden dit op zijn beste kunnen doet dan wel probeerd. 
Angelstears schreef:ik ga vanavond zeker aangeven dat ik niet meer op dat paard wil rijden
vind alle paarden best, maar dat paard niet
hoort geen probleem te zijn aangezien ik er voor betaal
en zal ook aangeven dat het me niet aanstaat dat ze mij de schuld geeft dat ik de sfeer verpest en inderdaad over de springles
maar dat heb ik eigenlijk al opgelost door neit naar de spring les te gaan

muiszje schreef:mijn instructeur was ook heel rustig, maar zodra hij mij iets wou bij brengen en ik deed het niet, of het drong niet tot me door, of ik deed iets heel paardonvriendelijks dan schreeuwde hij wel.. en voor mij is het de fijnste paardrij-tijd in mn leven geweest.. ik kwam ergens, leerde wat goed is en wat fout.. ik bleef bij de les, als iemand altijd maar kalm en rustig blijft verlies ik mn concentratie, gewoon omdat het monotoon wordt etc.
Ik zie paardrijden echt als een sport, naast een hobby, ik WIL leren paardrijden en men mag best streng zijn en schreeuwen, niet uit kwaadheid, maaruit duidelijkheid.
(wilde iets te hard lopen en te schuin)
) wil dat geschreeuw nog wel eens werken...
MissSisa schreef:@Karin: Dan verschillen wij te veel van mening. Mijn instructrice/instructeur schreeuwen ook best vaak. Maar daarna is het ook klaar. Af en toe heb je het nodig