schreeuwende instructrise *lang*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 10:27

ze doet het eerst in de les, en dan probeert ze me na de les ook nog eens te spreken
maar dat wil ikk niet meer, is der een keer gelukt, ik heb het geweten
kreeg zoveel verweten naar men hoofd geslingerd
vandaar ben ik met men telefoon aan men oor de manege uit gehobbelt en heb ik twee keer afgebeld, ook wel met reden

meestal stap ik ook wel met blij gevoel af, als ik weer eens een paard super aan het lopen had, dat iedereen zegt dat het lekker ging, maar als ze weer tegen me schreeuwt tja dan.....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:55

Als je niet met haar kunt praten, schrijf het dan op en geef haar die brief.
Want net zomin jij het niet prettig vind dat ze schreeuwd kan zij jouw reactie wel zijn als arrogant of betweterig (noem maar even wat) en heeft zij het gevoel dat je haar tegenwerkt en zo een gevaar gaat vormen voor de gehele groep. Net zo als jij vind dat je groepsgenoten hou in de weg rijden kunnen zij vinden dat jij hen in de weg rijdt en zo voor gevaarlijke situaties zorgt.
Je lost deze situatie niet op door weg te lopen of van manege te wisselen.

Praten lijkt mij nog het beste, kun je dat niet alleen neem dan iemand mee.

let wel: ik praat dat schreeuwen niet goed.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 11:59

dat is ook geen oplossing voor mij
en ik kom op haar niet betweterig over, alleen vrij eigenwijs, omdat als ik iets niet wil het ook echt niet doe

en ik rij echt mijn groep niet in de weg, ze zegt ook vaak dat ik de enige ben die op andere let, dus dat is het niet
alleen als ik iets niet wilt doen verpest ik volgens haar gelijk de sfeer, terwijl de rest van de groep achter mij staat en vind dat je geen dingen moet doen die je niet wilt (lees: springen in een te kleine bak met teveel mensen en rijden op een paard die je constant te zadel uittrekt)

ik ga vanavond proberen met de eigenaar van de manege te praten
hopen dat het helpt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:00

Ik heb niet het hele topic gelezen en weet dus niet of iemand het al heeft gezegd maar als ze zo tegen mij zouden doen zou ik zo weg zijn, dan maar naar een andere manege of een verzorgpony zoeken waarbij iemand je prive les kan geven.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:34

Ik zoek in een instructeur iemand die me stimuleert maar ook respecteert. Zo te horen doet jouw instructrice geen van beiden.

Ik vind dat je de situatie WEL oplost door lekker weg te gaan. Je kunt tegen heug en meug met die dame gaan praten, maar kennelijk is er in de afgelopen tijd al een soort miscommunicatie ontstaan.

Jij bent klant van de manege, zij zouden jou graag moeten willen houden, en dus enigszins normaal moeten behandelen zodat je je prettig voelt. Voel je je niet prettig, heb je geen verantwoording af te leggen aan de manege en zou ik lekker een ander plekje zoeken. En ik kan uit ervaring zeggen: Het gras kan aan de andere kant van de heuvel VEEL groener zijn!!

SPDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:51

Ik verhef ook heel enkel wel eens mijn stem bij het bereiken van iets, maar dan wel met respect. Als het dan ook goed gaat en we hebebn dan bereikt wat we op dat moment willen, dan is er ook zeker eencompliment met dezelfde stem verheffing... Lachen Maar echt schreeuwen en iemand naar beneden halen lijkt mij absoluut niet de optie, tenminste niet als je ontspannen met mens en dier wilt werken. Ik neem aan dat een ieder die serieus paard wil leren rijden dit op zijn beste kunnen doet dan wel probeerd.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:07

Ik vind het slim van je dat je met de eigenaar van manege gaat praten. Op de manier zoals je instructrice communiceert kom je er toch niet op eenredelijke manier uit. Vertel aan de eigenaar dat je het onverantwoord vind hoe de instructrice de springles invult. En mensen niet corrigeert als die zich niet netjes gedragen. Ik heb van verschillende mensen les gehad, maar eigenlijk allemaal bestraften ze het niet veilig rijden in een springles.
kaart ook aan dat je je niet prettig voelde op het paard van laatst, en dat je daarom de les uit bent gegaan. Het zal een stuk opluchting geven!

Overigens kan ik ook niet tegen schreeuwende instructrices/teurs. je doet toch je best, en als iets danniet goed gaat, geeft dat toch geen reden om te gaan schreeuwen?
de instructrice waar ik les van kreeg toen ik net met paardrijden begon, kon ook zote keer gaan als ik mijn tegen naar buiten stak. Maar wat dat aangaat is paardrijden zo verschrikkelijk moeilijk, vooral in het begin, je moet aan alles tegelijk denken, en dan willen die tenen niet altijd meewerken... Ik vond het dan ook verschrikkelijk als ze daarom naar me ging schreeuwen. Als ik nou niet luisterde ofzo... nee dan nog vind ik schreeuwen te ver gaan! Vooral bij zo'n jong iemand, die nog maar zo kort rijdt....

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:37

Oké, stop toch gewoon.
Dit schiet echt niet op, de hele week zit jij over dat ene uurtje alleen maar over in.
Dat terwijl dat ene uurtje juist leuk moet zijn.
Dit is geen doen en je betaald er ook nog voor, hopeloos die situatie.
Dus STOP!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:47

Min instructeur schreeuwde vroeger ook altijd, tegen de paarden en tegen ons, maar dat was juist grappig.
Een beetje vaag hoe die mensen daar tegen je doen.
Ik zou niet alleen een andere instructrice zoeken, maar ook een andere les. Je vind springen kennelijk een beetje eng en ik zou eerst wat vertrouwder raken met de paarden. Heb je eenmaal een paardje gevonden waarmee je het goed kunt vinden, vraag dan of je dara wat vaker op mag rijden. Jij bent ten slotte nog steeds de klant en inkomstenbron en als ej dat vriendelijk vraagt, zal dat heus wel mogen.

In je verhaal komt die instructrice echt gestoord over. Als je durft kun je dat ook wel zeggen tegen de manege-eigenaar.. Want je hoort niet te zeggen dat iemand een schijterd is en dat ie de sfeer verpest!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:02

Ik heb dus ook een tijd les gehad van iemand die alleen maar schreeuwde, echt erg. Dan ga je er echt tegen op kijken, en dat is nu net niet de bedoeling. Dus gewoon iemand anders zoeken, waarmee je het goed kan vinden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 17:14

maar ze kan ook super aardig zijn en me overstelpen met complimentjes
ik rijd namelijk nite net, ik rij al 11 jaar paard ofzow, durf van mezelf te zeggen dat ik leuk kan rijden, met de meeste paarden

ben niet meer zoon durfal als vroeger, toen deed een bokkend paard me echt helemaal niets
sinds ik een keer ernstig ten val ben gekomen is dat een stuk minder geworden

ik ga vanavond zeker aangeven dat ik niet meer op dat paard wil rijden
vind alle paarden best, maar dat paard niet
hoort geen probleem te zijn aangezien ik er voor betaal
en zal ook aangeven dat het me niet aanstaat dat ze mij de schuld geeft dat ik de sfeer verpest en inderdaad over de springles
maar dat heb ik eigenlijk al opgelost door neit naar de spring les te gaan

maar bedankt voor al jullie lieve reacties hier
doet me goed te horen dat het niet alleen aan mij ligt

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:18

Veel succes venavond dan maar!
Ik kan er ook niet tegen hoor als er tegen me geschreeuwd wordt, dan is voor mij de lol er snel af. Ik betaal om iets te leren, niet om uitgejouwd te worden. Zou je ook met de dame in kwestie een gesprek kunnen voeren?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:22

Angelstears schreef:
ik ga vanavond zeker aangeven dat ik niet meer op dat paard wil rijden
vind alle paarden best, maar dat paard niet
hoort geen probleem te zijn aangezien ik er voor betaal
en zal ook aangeven dat het me niet aanstaat dat ze mij de schuld geeft dat ik de sfeer verpest en inderdaad over de springles
maar dat heb ik eigenlijk al opgelost door neit naar de spring les te gaan

Dat lijkt mij een hele goede oplossing!

Laat je ook nog even weten hoe het vanavond is gegaan?

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:24

Kan ik ook niet tegen
Gelukkig doet mijn intructice dat bijna nooit, en dan ook echt bijna nooit Haha!
De mijne is echt vet aardig en zorgt er voor dat bijna niemand 4 weken op het zelfde paard kan rijden.
Ik zou in jou geval een andere instructice zoeken.
ik hoop voor je dat het lukt!
Ik bedoel schreeuwen doet ze maar tegen iemand anders die daar geen les krijgt ( en dan nog... )

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:44

muiszje schreef:
mijn instructeur was ook heel rustig, maar zodra hij mij iets wou bij brengen en ik deed het niet, of het drong niet tot me door, of ik deed iets heel paardonvriendelijks dan schreeuwde hij wel.. en voor mij is het de fijnste paardrij-tijd in mn leven geweest.. ik kwam ergens, leerde wat goed is en wat fout.. ik bleef bij de les, als iemand altijd maar kalm en rustig blijft verlies ik mn concentratie, gewoon omdat het monotoon wordt etc.
Ik zie paardrijden echt als een sport, naast een hobby, ik WIL leren paardrijden en men mag best streng zijn en schreeuwen, niet uit kwaadheid, maaruit duidelijkheid.

Voor de mensen die mij niet begrepen. Dit was het antwoord waar ik naar zocht!!! MAAR als je instructie tegen je schreeuwt moet dit met reden zijn. En ook iets wat jij ook wilt. Anders zul je nog in dfiscussie moeten gaan.

Pannakoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:51

Ik heb niet alles gelezen en dit is waarschijnlijk al een keer gezegd maar: stop er mee, weg! naar een andere manege! het is je hobby, je betaald er voor, en je doet het voor je plezier en ontspanning. Dan hoef je het dus niet te pikken dat er tegen je geschreeuwd wordt!

Trouwens wel grappig: mijn (privé) instructeur wil altijd dat je met je paard bij hem komt staan als hij iets uitlegt (zodat hij niet hoeft te 'schreeuwen' en meteen kan zien of je je paard een tijdje ontspannen stil kan laten staan) en dan gaat ie juist altijd keizachtjes praten! Echt ik versta hem soms niet eens Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:55

doe ik ook altijd.......... als ik een technisch verhaal uit ga leggen dan doen we dat altijd in halt OF in stap zodat ik dichtbij mee kan lopen Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:36

Zo´n 7 jaar geleden ben ik na een lange stop manegeklant geweest omdat ik het gevoel van paardrijden weer terug wou hebben na een lange poos. Ik kwam helaas bij zo´n zelfde soort instructrice uit. Omdat ik al enige ervaring had kon ik wel op een paard wat daar op pension staat. Ik voelde me na twee uitbreekpogingen niet meer op mijn gemak en heb dat gezegd, gevolg was ook een tierende instructrice.
Ik zou nooit meer op een paard durven zitten, kon er niets van, en moest er weer opstappen en doorrijden. En dat heb ik dus mooi niet gedaan!

Een paar jaar geleden heb ik ook zo´n fanatiek prive-instructrice gehad, die hoefde ook niet meer terug te komen. Ik rijdt paard voor mijn plezier en kan veel beter leren door rust en vertrouwen. Niet door oeverloos geschreeuw. Mijn advies is toch een andere manege of instructeur-trice te zoeken. Geeft een hoop rust, en scheelt een hoop tijd.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:43

ik heb er ooklast van en ben nu opzoek naar een andere manege heb de manege al opgezegt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 22:15

nou ben weer terug van les

had een leuk paardje, waar ik aardig op kan rijden
liep lekker aan het been
weinig commentaar gehad, alleen bij het wijken wat aanwijzingen die ik wel kon gebruiken Bloos! (wilde iets te hard lopen en te schuin)

heb het er met een lesgenoot nog even over gehad en die vond ook dat ze het niet goed had opgelost had en heeft me zoon beetje de gebruiksaanwijzing van de instructrice gegeven

de instructrice heeft vandaag trouwens ook op dat paard gereden waar ik toen vanaf ben gestapt
ze heeft er voor moeten vechten, zweet liep na een minuut van der rug af en ze werd ook uit het zadel getrokken (ze zit normaal als een huis)
ze heeft toegegegevn dat het toch niet zoon makkelijk paard was

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:00

Dat klinkt al positiever hoor Angelstears. Misschien had ze ook gewoon even een slechte dag ofzo. Maar hou het in de gaten, als je met tegenzin erheen gaat is het niet goed.

Soms heb je een aanvaring, soms is zelfs een fanatieke aanmoediging niet erg (of zelfs nodig), maar eigenlijk moet ook dat altijd vanuit rust en vertrouwen gebeuren. Wat dat betreft is het omgaan met mensen niet veel anders dan met paarden Lachen

Tegen mij hoeft in elk geval geen instructeur te schreeuwen (of neerbuigend / sarcastisch of grof te doen) om 'authoriteit' te krijgen - het roept bij mij alleen maar verzet en minachting op.
(Maar we zijn ook allemaal mensen met fouten dus als er eens wat gebeurt, tsja.)

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 01:02

Dat vind ik toch positief hoor...
Ik denk eigenlijk dat je vooral naar jezelf moet kijken, als je echt niet tegen geschreeuw kan en je maakt je zorgen over de volgende les die gaat komen moet je gewoon stoppen.

En ja, in mijn geval (ben gewoon geen held Bloos ) wil dat geschreeuw nog wel eens werken...
Misschien bedoelt ze het ook helemaal niet zo, voor haar is het misschien een manier om jouw over de streep te trekken en dus zo te helpen.
Uit mijn ervaringen (wil dus niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is) zijn dat wel de mensen die je zeker verder kunnen laten komen> ook al komen ze niet altijd even aardig over... wel moet er ook een compliment afkunnen Knipoog

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 09:34

MissSisa schreef:
@Karin: Dan verschillen wij te veel van mening. Mijn instructrice/instructeur schreeuwen ook best vaak. Maar daarna is het ook klaar. Af en toe heb je het nodig Knipoog

Jij misschien, maar dat werkt echt niet voor iedereen hoor... Schreeuwen werkt bij mij toch echt averechts. Bovendien is mijn paard er erg gevoelig voor, een instructrice/instructeur die bij mij begint te schreeuwen/krijsen mag er wat mij betreft meteen mee stoppen want daar betaal ik niet voor. Ik moet wel met plezier op mijn paard zitten en aan geschreeuw beleef ik geen plezier.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 09:53

Waterkippie schreef:
ik zou van iemand anders les nemen!
kom nou,
tis je hobby, het moet wel leuk blijven!

OK dan! Jou hobby idd !!!!

Dat ze het bekijkt !!!!

Keet

Re: schreeuwende instructrise *lang*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:27

ik weet het, het is een oud topic
maar er zijn weer ontwikkelingen

ff in het kort:
ik heb een instructrice die ontzettend schreeuwt en me ervan ebschuldigd altijd de sfeer te verpesten. Door haar ben ik gestopt met springlessen.

maar goed kom nu dus net weer van de manege
het was in één woord verschrikkelijk!!!!

ik kwam binnen en keek even op wie ik moest
ja hoor Merlijn, de eigenwijze en bokkende haflinger
aangezien ik vrij gammel ben had ik al eerder een keer aangegeven dat ik niet op dit paardje wilde (rugklachten)
maar goed kon niet ruilen en niet meer afzeggen, dus denk probeer het, als het niet gaat dan stap ik af

paardje opgezadelt en naar de bak
daar rondje gestapt en toen kwam ze de bak ik, dus ik stap rustig naar haar toe en vraag haar aandacht om iets te vertellen(begin van de les)
dus ik zeg zo: ik zit vandaag niet lekker in mijn vel, ben net herstelt van een peesontsteking in mijn hand en een gekneusde elleboog, als Merlijn gaat bokken dan stap ik af, ik kan het niet hebben

dus ze begon gelijk kwaad te roepen dat ze die discussie met mij neit eens wil, dat ik nu al de sfeer verziekte en dat ik maar gelijk af kon stappen
ben daadwerkelijk van de pony gestapt, heb de beugels opgestoken, heb in de gang het zadel eraf gehaald, en heb hem terug in zijn stal gezet, spullen opgeborgen en linea recta naar de manegeeigenaar gelopen en daar gesprek aangevraagd

gelijk op kantoor even gepraat, mijn verhaal vertelt, hij had haar algesproken. Ik heb aangegeven dat dit niet de eerste keer was en dat ik absoluut geen les meer van haat wil hebben. Of hij mij naar een andere les kan plaatsen.

Nu si er gelukkig voor mij volgende week geen les (er is springen) en hij gaat me proberen in een andere les te plaatsen.
Ik heb ook gezegd dat ik voor dit soort ongein ook niet betaal, dus deze 5 min dat ik erop heb gezeten ook niet

verhaal is beetje lang geworden maar zit me zo gigantisch dwars :X
waarom heb ik dit weer? kan er nu helemaal nix meer goed gaan in mijn leven?