Paard mee naar Deurne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:57

Deurne lijkt me een leuke opleiding om erbij te doen Tong uitsteken Afgestudeerden van Deurne zullen in mijn ogen toch echt een klein kapitaaltje nodig hebben om hun eigen stal op te bouwen. Iemand met een ´normale´achtergrond komt daar voor in mijn ogen niet in aanmerking.
Goede ruiters komen er zowiezo wel, mits ze ook het geld en de begeleiding hebben.
Anders eindig je na Deurne als ´stalmeester´. Op zich heel leuk, maar niet het beroep wat de meesten hadden toen ze de opleiding kozen.

Echt frappant vind ik het dat de paarden niet naar buiten kunnen. Deurne probeerd paardenmensen op te leiden. Daar hoort toch echt het welzijn van de paarden bij. En dat vergeet Deurne vervolgens. Zo krijgen de studenten een beeld dat dit zo wel kan. En dat kan niet, onderzoeken hebben dat allang bewezen. Zelfs topruiters zorgen voor geestelijke ontspanning van hun dure sportpaard.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 01:15

manonnetjoe schreef:
Ik ga waarschijnlijk BBl houderij doen, dus dan kom ik maar 1 keer p/w en je hebt geen eigen paard nodig. Das wel fijn want ik heb een d-pony Haha!

Kan je mij misschien daarover meer info geven?
Zelf zou ik graag Deurne willen doen maar me paard is daar waarschijnlijk niet geschikt voor en omdat ik me paard niet kan missen...
Zou graag echt alles willen weten, heb ook al een informatie folder van Deurne is huis maar niks over een BBL opleidingen, dus alles is welkom.
PB-en kan natuurlijk ook Knipoog

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 11:06

sas00 schreef:
Kan je mij misschien daarover meer info geven?
Zelf zou ik graag Deurne willen doen maar me paard is daar waarschijnlijk niet geschikt voor en omdat ik me paard niet kan missen...
Zou graag echt alles willen weten, heb ook al een informatie folder van Deurne is huis maar niks over een BBL opleidingen, dus alles is welkom.
PB-en kan natuurlijk ook Knipoog

anders moet je naar 1 van de open avonden gaan Knipoog

blij nu mening van een deurne leerling te hebben gehoort, dat niet naar buiten gaan is neit zoals t hoort, dat klopt, en tuurlijk is dat jammer, dan is het mooi dat je paard gewoon mee naar huis kan,
de rest van de verhalen klopt gelukkig neit zoveel van.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:44

In de info folder staat wel de BBL, dat is gewoon de deeltijd en die staat bij alles gewoon erbij, even goed lezen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:48

stalleke schreef:
Het is misschien niet juist maar het is wel op iedere stal zo, helaas

Dat is echt niet op iedere stal zo, de lichte tour paarden van mijn juf staan de hele dag in de groep op de wei! Elke dag!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:50

Op veel stallen wel, waar ik geweest ben stonden de paarden hele dag op stal, en dan is het niet zo'n simpele dressuurstal waar ik over praat

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:54

waar ik over praat ook niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:53

En ik heb verschillende jonge paarden onder mijn kont gehad van over een ton
En die stonden gewoon buiten.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:21

Tja dan verschild t nogal, hier waar ik allemaal ben geweest kwamen ze echt niet in de wei

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:44

Hier in de omgeving staan alle paarden ook in de winter (en op sommige zelf in de zomer ook) de hele dag op stal. Maar ik zou als ik zo'n opleiding zou gaan doen met een (eigen) paard toch kijken of er niet wat te regelen valt in de buurt. Hebben ze er ook geen paddocks of weilanden in de buurt?

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:17

stalleke schreef:
Naar aanleiding van dit topic ben ik eens iemand een pb gaan sturen die deurne doet, dit was haar verhaal:

Als je moet rijden na een les kan je vaak eerder weg om je paard op te zadelen, hetzelfde geldt dat je na je rijles wel wat later mag komen.

Klopt!maar meestal heb je wel alle tijd voor je paard

Citaat:
Het is echt niet zo dat de stal vegen boven je paard komt hoor!

Klopt ook helemaal!Je paard gaat voor dat vinden de leraren ook!

Citaat:
Als je paard mager van school terug komt heb je zelf iets fout gedaan...

Te mager komen ze nooit!eerd\er te dik!heb je die schoolpaarden wel es gezien?allemaal moddervet!
De paarden krijgen 2x per dag hooi en 3 keer per dag brok, das meer als zat en je bepaalt zelf hoeveel ze krijgen(als het je eigen paard is tenminste)

Citaat:
Je rijdt nooit buiten?????? Sorry????

Bijna iedere klas staat wel minimaal 1uur in de buitenbak ingeroosterd. Vaak ga je ook wel met de lessen de baan op of het bos in.

Citaat:
In het weekend komt je paard een uur in de stapmolen, kan dit niet om enige reden, dan wordt hij gelongeerd. Maar je kan een bekende natuurlijk altijd vragen om wat met je paard te doen die dat weekend dienst heeft.

Dat mag niet, ook al gebeurt het soms wel maar dat is niet de bedoeling. Als het nodig is dat je paard 2x in de molen of gelongeerd ect.

Citaat:
De stalmeesters zijn de hele dag op school en in de stallen. Als jouw paard er neit netjes bij staat krijg je dat te horen.

klopt ook!!
[/quote]

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:10

dus in het weekend mag je hem niet komen rijden en niet gereden worden door een weekenddienst?

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 08:42

je mag wel zelf komen rijden, maar hij mag niet door andere leerlingen worden gereden, ja okej t gebeurt wel es en er worden uitzonderingen gemaakt maar alleen als t echt nodig is.
De reden hiervoor is omdat anders iedereen elkaars paarden gaat rijden en dat word het zo'n zooitje en als er wat gebeurt is de school de ***

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 09:34

En hoe zit het als je de opleiding horse en health gaat doen, heb je dan ook een paard nodig?

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:15

Wat ik niet snap is, dat jullie het hebben over, de paarden die niet goed gereden worden (b.v. bij een leenpaard).
Maar daar wordt toch op gelet in de lessen?
Als ze er min. 5x per week les hebben, moet het toch goed gaan?!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:21

Je kunt ook je paard in de weekenden mee naar huis nemen hoor, daar kun je gewoon voor kiezen.
Ik heb een paard terug zien komen, en die was absoluut niet afgestompt. Ik denk dat je er altijd nog zelf bij bent

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:10

fresco schreef:
Wat ik niet snap is, dat jullie het hebben over, de paarden die niet goed gereden worden (b.v. bij een leenpaard).
Maar daar wordt toch op gelet in de lessen?
Als ze er min. 5x per week les hebben, moet het toch goed gaan?!

De paarden worden wel goed geredern, je hebt elke dag les en iedereen doet ze best, ik weet niet wie dat gezegd heeft maar das dus niet waar, en misschien zit er een minder goede ruiter op maar die doet egt wel ze best hoor!en de begeleiding is GOED!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:11

sokje87 schreef:
Je kunt ook je paard in de weekenden mee naar huis nemen hoor, daar kun je gewoon voor kiezen.
Ik heb een paard terug zien komen, en die was absoluut niet afgestompt. Ik denk dat je er altijd nog zelf bij bent

ja in overleg met de stalmeester is dit mogelijk, ook als je op wedstrijd wil ofzo.
welk paard heb jij zien terug komen dan?misschien ken ik die

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:11

Waar zijn nu de mensen die zo pessimistisch waren?

ik ben hel blij met deze opheldering.
kan met een gerust hart een paard van iemand anders meenemen volgend jaar.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:24

en als je ontspanning zoekt: direct aan t hippisch centrum grenst t zandbos, daar kun je relaxt rijden zonder over de weg te moeten gaan ev.. Ik heb een tijdje net achter het hippisch centrum gestaan met mn paardjes, kwam daar in t bos ook altijd genoeg studenten van Deurne tegen Haha!
Miss is dat n mooie oplossing voor t niet in de wei kunnen zetten? Overigens, veel studenten van Deurne stallen hun paarden in nabij gelegen pensionstallen -met wel weidegang-.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:48

Citaat:
Daarom is de standaard van min. L-dressuur en L-springen niets voor niets.

Moet je paard dubbel L zijn of jij zelf??
Want toen ik vorig jaar op de open dag was had ik begrepen dat je paard het moet kunnen en het dus niet officieel geregistreerd hoeft te staan!

Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:57

Princess schreef:
ja in overleg met de stalmeester is dit mogelijk, ook als je op wedstrijd wil ofzo.
welk paard heb jij zien terug komen dan?misschien ken ik die

toen ik naar deurne wilde, werd mij duidelijk verteld dat dit niet mocht, behalve als je grote (inter)nationale wedstrijden startte, gewone regionale concoursjes B t/m Z2 kreeg je je paard niet voor mee naar huis, zelfs mn ouders hebben hier nog een gesprek voor gehad maar het mopcht niet, een enkele keer als grote uitzondering wel, maar echt niet 1 of 2x per maand, helaas!
Dit omdat het anders op vrijdag zo'n ellende en file was met auto's+trailers die paarden op kwamen halen....

Ik ben oa om die reden dus niet naar deurne gegaan(en heb wel op verschillende stallen gewerkt Knipoog ) ook het gebrek aan weidegang heeft in mijn beslissing meegespeelt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:58

Margon schreef:
Moet je paard dubbel L zijn of jij zelf??
Want toen ik vorig jaar op de open dag was had ik begrepen dat je paard het moet kunnen en het dus niet officieel geregistreerd hoeft te staan!

Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

ik moest een meter kunnen springen met mn paard hoefde niet officieel geklasseerd te zijn

dit, en mn bovenstaande bericht, gaat wel over 5 jaar geleden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:14

Nu hoef je zelf ook niet geklasseerd te zijn.
Je paard moet geloof ik L nivo kunnen springen en dressuren, maar niet geklasseerd te zijn.

En Hier in de buurt zie je meerdere Deurne kandidaten rond rijden en op mijn paard komen ze niet.

En het enige wat dan blijkbaar veranderd is, is dat je je paard mag verzorgen na de les (eindelijk) maar voor de rest is het nog steeds een laag nivo (op een uitzondering na)
En paarden zonder beweging en dat vind ik gewoon niet van deze tijd.

Dus de pessimist is er nog steeds. Haha!

En idd bij de Kaweide zijn ook veel Deurne mensen
En als je van kouwe kak houd, sta je daar denk ik heel gezellig, anders sprint je binnen een dag gillend weg Bloos!
En kun je ook op "hoog" nivo les krijgen van Deurne instructrice.

Maar een plus punt daar, weidegang en de paarden staan er goed bij.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:54

Heel erg bedankt Renske20 en runningkawa! OK dan!

Ik ga denk ik maar de open dag in maart eens opzoeken!