Paardenvlees?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:50

Ineke2 schreef:
Yep idd...maar ik geloof dat katten en hondenvlees eten hoier niet toegestaan is.

Nou ja, een retourtje China heb ik er in dat geval niet voor over.

gilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:24

oeps.. ik eet dan wel iets van paard Bloos! Bloos
frikandel
sorry kan het niet missen een frikandel

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:36

Ach ik eet het gewoon op hoor. Heb nog nooit een biefstukje ervan geprobeerd, maar zou het ook niet laten staan. Ik eet ook gewoon koe en varken etc.. en kroketten vind ik veel te lekker om niet meer te eten!
Ik ben voor mijn stage in een slachthuis geweest, voor varkens. Dat was wel triest, ze staan je allemaal met van die schattige oogjes aan te kijken, terwijl ze langzaam naar hun laatste gangetje wandelen..
's avonds aten we unox.. was wel minder.. maar ben toch niet vegetarisch geworden ofzo.. ben ik misschien te nuchter voor..

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:38

ach, ik eet het vast onbewust, maar zelf nog nooit doelbewust het in mijn boodschappenmandje gegooid of er naar gevraagd in ene restaurant..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:41

Shotime schreef:
Ik neem aan dat de paardenvleesetende mensen hier dus net zo makkelijk een stukje kat of hond proeven Schijnheilig of misschien ook wel krekel of zo? Vingers aflikken

nee dat niet. Maar dat staat hier gewoon niet op het menu, heb ik nooit leren eten Lachen
Net hetzelfde als ze in Japan geen konijn kennen, als je die mensen dat voorschoteld zullen ze waarschijnlijk ook twee keer nadenken.

Maar hond en kat worden op hun beurt wel weer gegeten in landen als China, en krekels blijken ook bij sommige volkeren erg in smaak te zijn(het schijnt zelfs dat het erg lekker is Haha! )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:02

Mensen die geen paardenvlees eten omdat het een paard is, vind ik hypocriet (dan heb ik het niet over niet lusten)
Het is voor een paard even "zielig" als voor een koe, varken, schaap, kip, weet ik veel

sietske_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:47

iee paardenvlees. no way!! Boos! Boos!
mijn verzorgpony is van de zomer overleden Verdrietig , en ik wou toen helemaal geen vlees meer eten.
maar zoals kip enzo vind ik super lkkr. Vingers aflikken
nu heb ik met mn ouders afgesproken dat ik wel vlees eet maar niet zo veel. want zonder kippetje kan ik nie

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:20

stef schreef:
Mensen die geen paardenvlees eten omdat het een paard is, vind ik hypocriet (dan heb ik het niet over niet lusten)
Het is voor een paard even "zielig" als voor een koe, varken, schaap, kip, weet ik veel

vind ik ook, maar zelf eet ik dat wel makkelijker dan paardenvlees

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:48

Ik eet helemaal geen vlees...
Maar at vroeger gewoon snacks enzo hoor! Moet je 's voor de gein naar de supermarkt gaan en de achterkant van snacks gaan lezen, nou dan kom je een hoop paarden tegen hoor!

Jullie zitten wel allemaal moeilijk te doen, maar ik geloof niet dat jullie die snacks laten staan... Zolang je het gewoon lekker vindt, waarom zou je het dan niet eten!

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:03

Ik kom nooit in de snackbar, ik vind dat fastfoodvoer echt vies. frikandel vind ik echt smerig, en dat is niet omdat er paardenvlees in verwerkt zit. Ik houd er gewoon niet van. Ik denk ook niet dat ik paardenvlees zou lusten, ik lust ook geen rundvlees.(weet niet of dat vergelijkbaar is Verward )

En het is misschien wel hypocriet, maar ik denk dat als ik net zoveel met bijv. varkens omging als met paarden dat ik dan ook geen varkensvlees meer zou hoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:12

...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-23 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:48

In Nederland worden er geen paarden voor de slacht gefokt, in Belgie en andere landen helaas nog wel. Het gaat dan vaak om (Belgische) trekpaarden. Toch zie je het niet vaak, omdat het rendement gewoon te laag is. De dracht duurt relatief lang.. weinig nakomelingen per dracht etc etc.. Het ergste vind ik de transporten naar Bijv Italie enzo..
Bovendien wil "biologisch" niet altijd zeggen dat het ook zo diervriendelijker is. Wist je dat een scharrelei niet veel scheelt van een legbatterij? Er zijn zelfs mensen die een legbatterij minder zielig vinden, en ik sommige opzichten is dit ook zo. Maar er komt een nieuw systeem aan (als het doorgaat) voor kippen... dan kan ik in ieder geval met een gerust hart een eitje kopen!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:50

Hier zijn al veel topics over geweest. Ik zelf ben vegetariër dus eet hoe dan ook geen vlees. Maar of je nu paard, kip, konijn of koe eet. Vindt het geen verschil uitmaken. Vlees is vlees.

netel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:59

zelf eet ik ook paardenvlees, en ik vind er niks ergs aan.
waarom zou je wel een varken of een koe kunnen eten maar geen paard???
toevallig omdat je er niet op rijd??
elk dier is gelijk, een paard is echt niet meer dan een ander dier!! *LOL*
ik denk dat het beter zal zijn als meer mensen paardenvlees zouden eten, want zo brengen de paarden die naar de slacht moeten door bijv. ziekte ook nog eens wat op.!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:31

Marliesje schreef:
Ligt eraan, eet je ooit Wine-gums of Jam?

nope geen weinegum en enkel zelf gemaakte jam Lachen en ook geen kaas met dierlijk stremsel trouwens Knipoog

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:09

Ik eet helemaal geen vlees, geen kaas, geen gelatine.
Maar ik denk dat paarden het beter hebben (over het algemeen, dus niet allemaal) dan een koe, een varken, of een kip. Dus als je die eet kun je ook best een paard eten. Paarden staan niet in de bio industrie, veel andere dieren wel.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:11

elinax21 schreef:
sorry hoor...maar ik vind het een beetje hypcriet dat je geen paard eet, maar verder wel andere dieren. de meeste paarden hebben tenminste nog een goed leven gehad, wat je van de meeste andere slachtdieren niet kunt zeggen. nu zeg ik niet dat er geen paarden zijn die voor de slacht zijn en slecht behandeld worden, je moet het natuurlij kallemaalelf weten, maar zeg dan niet van met een koe heb ik niks dus dat interreseerd me niet. want daar maak ik me eerlij kgezegd een beetje pissig over.

hier ben ik het compleet mee eens

mandy_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:31

Goh als ik het zo allemaal lees ben ik gelukkig niet de enige die geen paarden vlees eet alleen maar puur omdat ik er een bepaalde band mee heb.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:42

wat een onzin... ik vind koeien ook lief hoor! en varkens zijn ook schatjes, maar die eet ik toch ook? ben het compleet eens met elinax21!!! ik eet geen paard maar dat komt omdat ik het vies vind.

mandy_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:49

zo denkt iedereen er weer anders over...
gelukkig hebben we allemaal een eigen mening anders wordt het zo saai op de wereld..

mandy_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:02

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik Paardenvlees ook niet echt het lekkerste vlees vind hoor... dus dat komt er ook bij...

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:09

ik eet niet egt puur paarden vlees maar ik eet wel gweoon hamburgers frikandellen en kroketen dat ga ik niet laten staan

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:22

Citaat:
In Nederland worden er geen paarden voor de slacht gefokt, in Belgie en andere landen helaas nog wel. Het gaat dan vaak om (Belgische) trekpaarden.

Helaas is dit niet helemaal waar, ik heb namelijk op een bedrijf gewerkt waar 70% van de dieren richting slachthuis ging (hiervan was 80 % hengst)! De overige dieren waren merries en hengsten die hun aandeel konden geven in de fokkerij.....dieren die stempel slacht hebben, worden opgefokt tot een gewenst gewicht en daarna worden ze opgehaald! Niet dat ik het een leuk idee vind hoor, want ik was helemaal verliefd op een 1,5 jaar oud hengstje, waarvan ik wist dat hij vet werd gevoerd om naar de slager te gaan! Maar ik wist dat het gebeurde en ik kan alles wel opkopen, maar ja dat is ook geen oplossing......trekpaardhengsten zijn trouwens vaak (ook in Nederland!!!!!) bestemming slachthuis, gewoonweg omdat niemand ze wil hebben....ze zijn niks waard en de slager betaald meer! Het is gewoon heel erg moeilijk om een goedgekeurd paard te krijgen bij het KVTH! Trekpaarden zijn tegenwoordig al veel meer 'in', maar toch gebeurd het regelmatig.....enkeltje slachthuis!
Mijn merrie stond trouwens ook enkeltje slachthuis, omdat niemand haar wou hebben...nu zag ik er wel toekomst in qua papier en karakter en ik heb gelijk gekregen, want we hadden dus wel mooi een eerste premie!

Ik heb geen moeite met het eten van paardenvlees (en ander vlees), omdat ik een koe of varken niks minder vind dan een paard......maar ik vind het wel minder lekker. Dus daarom kopen we het ook vrijwel nooit eigenlijk.....maar krijg ik het op me bord, dan eet ik het netjes op!

Gambler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:48

Jus_dOrange schreef:
Helaas vind ik het smerig, niet om het idee. Integendeel, ik vind het heel jammer dat ik het niet lust. Want paarden komen dagelijks buiten en zitten niet opgesloten. Koeien enzo in de bio industrie wel. 90% van de paardjes in je frikandellen hebben een prachtig leven gehad Lachen .

Frikandellen lust ik trouwens wel Knipoog .

Zeker mee eens. Ik eet eigenlijk nauwelijks vlees.
En ik zou zeker geen paardenvlees eten dat niet ,maar paarden hebben over het algemeen een veel beter leven dan andere "vleesdieren"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:40

...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-23 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt