Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
karoliena schreef:Fijn om ook de andere kant van het verhaal te horen. Het is inderdaad makkelijk om direct te zeggen dat het dus een slecht bedrijf is. Nu ik dit verhaal zo gelezen heb, heb ik me toch laten meeslepen door de reacties van andere. Natuurlijk ga je er ook vanuit dat die mensen niet dingen gaan verzinnen om een bedrijf zwart te maken, en dan zeker niet de buren. Daardoor ben je al gauw geneigt om het geloven.
ilsejee schreef:Discovery Sport Horses zijn mijn overburen!
Verder zijn ze zeer traditioneel en worden bijna alle paarden verpest op de trailer. Ik zie ze op zaterdag en zondagochten regelmatig de paarden waarmee ze op wedstrijd gaan de vrachtwagen op jagen met stokken en longeerzwepen. één keer heb ik aangeboden om te helpen, maar dat wilde ze absoluut niet hebben.
khaya25 schreef:Hallo mensen,
Ik bekijk met gruwelijke afschuw jullie ongegronde kritiek!
Ik vraag me af of jullie wel beseffen waar jullie mee bezig zijn!
en Ilsjeeeeee.... jij zorgt goed voor je paarden, las en zag ik!!??????
maar goed, nou mijn verhaal..
Ik ben juist erg content met Discovery Sport Horses. enige tijd geleden, heb ik daar een prachtpaard gekocht, daarbij werd ik goed, vriendelijke en duidelijk geadviseerd! Het paard wat ik nu bezit, werd voor mij gezocht, en past beter bij mij dan geen ander.
Mijn eerste indrukken waren zeer positief, zeer nette stallen, goed verzorgd, en de paarden stonden er net zo bij.
Ik had direct een goede indruk en gevoel.
Toen ik aankwam stonden de paarden lekker te grazen in de wei. daarnaast reed Femke een paard in de bak, en vroeg of wij een moment hadden, zodat ze het paard uit kon stappen, af kon zadelen, en ons te woord kon staan. De benen werden afgespoten, de hoeven werden gevet, en het paard kreeg een deken op, en werd terug gezet in een schone stal.
Overigens werd het paard waar Femke op zat, gereden zonder sporen of zweep, en hierbij ging het niet om een "heet" paard.!
Daarna werd ik netjes te woord gestaan, en al mijn vragen werden beantwoord. Nadat zij mij een paard liet zien, was ik op slag verliefd, en heb het paard gereden. Mijn eerste vraag was, of ik een onafhankelijke dierenarts mee mocht nemen, om het paard te laten keuren. Dit was geen probleem. In de tussen gelegen periode, heb ik, mischien achterdochtig, het paard nagebeld, waar hij vandaan kwam, en wat er met het paard was gebeurd. Alle feiten die Femke mij vertelde over het paard, klopte precies.
En ja mensen, geloof het of niet, maar ook mijn paard, gekeurd door mijn eigen dierenarts, werd glansrijk goedgekeurd!!!!!!!!!!!!!
Ook kreeg ik mijn 3 maanden omruilgarantie, maar daar heb ik gelukkig geen gebruik van hoeven maken. Mischien een tip voor alle mensen die van plan zijn een paard te kopen, laat het dier, klinisch en/of rontg. keuren. voor je eigen gemoedsrust, en om deze ellende, die jullie hier met z,n allen onterecht verspreiden, te voorkomen. Verder ben ik van mening, dat deze hardwerkende en eerlijke mensen , die met hart en ziel met dit bedrijf bezig zijn, dit niet verdienen!!!!
Tot slot wil ik zeggen, dat je goed moet bedenken, hoeveel schade je iemand kan aandoen, door de ontwetendheid van de koper zelf! Ook dierenartsen kunnen het zich niet veroorloven om partijdig te zijn, dat zouden de meeste paardenmensen toch wel moeten weten.
voor alles geld, bezint eer ge begint!
silk schreef:Paarden met stokken en zwepen slaan? ja iedere dag!
denk eens na! je zou eens bij de Ilsjeeeeeeeeee moeten gaan kijken! daar lopen de paarden dus wel dag en nacht buiten, maar dan wel in de bagger en in de stront! ook worden de paarden niet of nauwelijks bijgevoerd! dus waar banketstaaflen jullie over! .