Ervaring met discovery sporthorses uit Hierden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:32

Beste Figora, Cars, en Karoliena,

Het verbaasd me dat in zo,n korte tijd ( 30 min.) er al zoveel reactie,s zijn. Ook vindt ik het fijn om te horen dat er wel mensen zijn die het e.e.a. begrijpen, en in staat zijn om ook de andere kant van het verhaal in zich op te nemen. Ze denken werkelijk dat je een of andere paardenbeul bent, die het leuk vindt om mensen op te lichten! Nou, Ik loop al jarenlang mee in de Springsport/handelsleven, en weet echt wel hoe een paard in elkaar zit, hoe deze gereden moeten worden, en hoe ze het liefst behandeld willen worden. Nogmaals wil ik hiermee duidelijk maken dat ik serieus bezig ben met mijn vak, en dat van moedwillig de boel belazeren absoluut geen sprake is. zelfs helemaal niet. Mensen moeten eens serieus bij zichzelf te raden gaan, of ze wel aan een paard toe zijn, en of ze een paard kopen die bij hun past, en niet alleen afgaan op het leuke smoeltje wat het dier heeft. Ook jezelf afvragen wat je wel en niet kunt, wil nog wel eens helpen. Manege,s zijn niet voor niets in de wereld geholpen, gewoon om het feit dat niet iedereen capabel genoeg is om een eigen paard aan te schaffen, te onderhouden, en op de juiste manier te rijden. Vaak worden handelsstallen hier de dupe van. Ook wil ik niet zeggen dat er nooit wat mis gaat. Natuurlijk, wie werkt, maakt fouten. Maar om nou gelijk iemand op te hangen aan de hoogste boom? terwijl ze zelf dondersgoed weten hoe het e.e.a. is gegaan, en ontstaan. Het blijft makkelijk om een ander de schuld te geven, maar zo zit de mens nou eenmaal in elkaar. ( althans sommige onder ons.)

Figora, Cars, en Karoliena, in ieder geval erg bedankt voor jullie begrip, en de moeite die jullie genomen hebben, om ook mijn kant van het verhaal te lezen en te begrijpen.
3 maanden omruil garantie geld voor iedereen die bij ons een paard koopt, maar als persoonlijk contact ingeruild wordt voor het contact met een advocaat ( zelfs het eerste contact al) dan heb ik wel eens mijn bedenkingen, en terecht.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:48

Hmzz het is wel goed zeg dat ik nu ook eens de andere kant hoor, misschien ga ik er teveel van uit dat mensen altijd maar eerlijk zijn in wat ze vertellen.. Nu kan ieder dus zijn eigen mening vormen

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:02

karoliena schreef:
Fijn om ook de andere kant van het verhaal te horen. Het is inderdaad makkelijk om direct te zeggen dat het dus een slecht bedrijf is. Nu ik dit verhaal zo gelezen heb, heb ik me toch laten meeslepen door de reacties van andere. Natuurlijk ga je er ook vanuit dat die mensen niet dingen gaan verzinnen om een bedrijf zwart te maken, en dan zeker niet de buren. Daardoor ben je al gauw geneigt om het geloven.

Hier ben ik het wel mee eens.

Alleen de omruiltijd klopt niet, elke handelaar is verplicht (nieuwe wet) om een dier binnen 6 maanden of misschien wel langer om te ruilen als een dier een gebrek vertoont die al voor de koop was. Als jullie niet als handelaar geboekt staan en het op een andere manier spelen zit het anders maar daar bemoei ik mij niet mee.

silk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:03

dat waardeer ik. ben bezig om alle mailtjes uit te printen, en alles door te spelen naar mijn advocaat. ik laat het hier niet bij zitten. vooral de mensen van Stal Petersburg DonkerBroek (SPDB) kunnen het een en ander verwachten. Nooit hebben zij een paard bij ons gekocht. sterker nog, ik ken ze niet eens persoonlijk!

silk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:09

O trouwens, Siko, mag ik je eraan herrineren dat in de tijd bij Anton Geesink, JIJ diegene was die de paarden af en op zadelde??? of heb jij de paarden daar gereden? volgens mij niet...................

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:11

ilsejee schreef:
Discovery Sport Horses zijn mijn overburen!

Verder zijn ze zeer traditioneel en worden bijna alle paarden verpest op de trailer. Ik zie ze op zaterdag en zondagochten regelmatig de paarden waarmee ze op wedstrijd gaan de vrachtwagen op jagen met stokken en longeerzwepen. één keer heb ik aangeboden om te helpen, maar dat wilde ze absoluut niet hebben.

Dus dat is ook niet waar? neem aan dat ze dat niet zomaar uit haar duim zuigt of wel?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:16

Beetje apart... wil je een paard terugbrengen, dan zijn ze niet thuis.

Is er kritiek, dan hebben de muren oren...

Jaja...

Maar dat is met alles zo. Als ik de site bekijk, zou ik er nooit een paard kopen. Maar dat heb ik met 99 van de 100 handelsstallen...

silk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:30

Paarden met stokken en zwepen slaan? ja iedere dag!
denk eens na! je zou eens bij de Ilsjeeeeeeeeee moeten gaan kijken! daar lopen de paarden dus wel dag en nacht buiten, maar dan wel in de bagger en in de stront! ook worden de paarden niet of nauwelijks bijgevoerd! dus waar banketstaaf jullie over! dat mijn buurvrouw, die ik hierna niet eens meer zo wil noemen, denkt te weten hoe onze gang van zaken gaat, dan nodig ik haar van harte uit om een dagje mee te lopen. pas dan kan ze zeggen waar ze het over heeft!
en paarden met stokken en zwepen slaan! belachelijk! als wij op concour gaan met de paarden, gebeurd dat correct en op een juiste manier.
en als de paarden er niet op willen, dan gebruiken we een longeerlijn, om de paarden wat meer aanleuning te geven, en zeker geen stokken of zwepen!
Als jullie ook al wat aan te merken hebben op onze site, dan weet ik niet meer wat goed of slecht is in deze wereld. Het zal dan wel aan jullie eigen korte inzicht liggen.

Nogmaals mensen, Bedankt.

silk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:32

en we zijn zeker wel thuis als er paarden retour moeten worden gebracht, maar dan moet je niet direct al met het eerste contact je advocaat meebrengen. overigens waren wij met dat geval niet verplicht om ester tegemoet te komen, omdat zij dondersgoed wist, dat wij dat paard alleen op stal hadden, en het door iemand anders is verkocht. ook heeft zij aan haar het geld betaald!!!!!!!!!!!!!!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:32

Ik vind de site er juist erg proffesioneel uitzien, wat ik wel vind is dat de paarden erg lage prijzen hebben, bij zo'n site verwacht je hoge prijzen! Hoe komt dit?

Vergelijk de prijzen eens met marktplaats! (Al vraagt hier menig particulier veeel te hoge prijzen!)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:34

Silk ik wil wel graag een reportage komen maken voor mijn site. Ik woon toch vlakbij.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:34

Ja, ok wie gelijk heeft leg ik even in het midden. Mijn reactie was zo bedoeld omdat het wel gebeurd en er nooit iet smeegedaan wordt. Ik vind het knap dat je reageert, maar van jou kant is het ook niet netjes om met modder te gaan gooien. Ik hoop dat jullie (gedupeerden en handelstal) er op een goed manier, waarbij alle partijen tevreden zijn er uitkomen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:39

Femke,
Ten eerste, als je mij nou zonodig met naam en toenaam wilt noemen, doe dat dan wel correct. En ten tweede hebben jullie je informatieplicht als verkoper m.b.t. Twist verzaakt, terwijl ik aan mijn onderzoeksplicht als koper wel heb voldaan. Dus betekent dat in ieder geval het achterwege laten van informatie. En over dat omruilen: toen jullie hoorden dat er problemen waren met Twist, stond ze ineens in bemiddeling en kon er niet geruild worden want het ging om een bemiddeling, dus er is nooit sprake geweest dat ik ook een omruilgarantie had van 3 maanden, zoals jij de mensen hier wel wilt laten geloven.
En nog een laatste mededeling. Ik heb hier mijn mening gegeven en in Nederland bestaat er nog altijd zoiets als vrijheid van meningsuiting.

Ik wil je er ook nog even aan herinneren dat jullie de deur tot enige conversatie gesloten hebben. Dus van enige medewerking is niet tot nauwelijks sprake geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:51

Silk, aan iets negatiefs zit ook weer wat positiefs. Je hebt iig de aandacht, gratis reklame voor je webpagina Clown

khaya25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:19

Hallo mensen,

Ik bekijk met gruwelijke afschuw jullie ongegronde kritiek!
Ik vraag me af of jullie wel beseffen waar jullie mee bezig zijn!
en Ilsjeeeeee.... jij zorgt goed voor je paarden, las en zag ik!!??????
maar goed, nou mijn verhaal..
Ik ben juist erg content met Discovery Sport Horses. enige tijd geleden, heb ik daar een prachtpaard gekocht, daarbij werd ik goed, vriendelijke en duidelijk geadviseerd! Het paard wat ik nu bezit, werd voor mij gezocht, en past beter bij mij dan geen ander.
Mijn eerste indrukken waren zeer positief, zeer nette stallen, goed verzorgd, en de paarden stonden er net zo bij.
Ik had direct een goede indruk en gevoel.
Toen ik aankwam stonden de paarden lekker te grazen in de wei. daarnaast reed Femke een paard in de bak, en vroeg of wij een moment hadden, zodat ze het paard uit kon stappen, af kon zadelen, en ons te woord kon staan. De benen werden afgespoten, de hoeven werden gevet, en het paard kreeg een deken op, en werd terug gezet in een schone stal.
Overigens werd het paard waar Femke op zat, gereden zonder sporen of zweep, en hierbij ging het niet om een "heet" paard.!
Daarna werd ik netjes te woord gestaan, en al mijn vragen werden beantwoord. Nadat zij mij een paard liet zien, was ik op slag verliefd, en heb het paard gereden. Mijn eerste vraag was, of ik een onafhankelijke dierenarts mee mocht nemen, om het paard te laten keuren. Dit was geen probleem. In de tussen gelegen periode, heb ik, mischien achterdochtig, het paard nagebeld, waar hij vandaan kwam, en wat er met het paard was gebeurd. Alle feiten die Femke mij vertelde over het paard, klopte precies.
En ja mensen, geloof het of niet, maar ook mijn paard, gekeurd door mijn eigen dierenarts, werd glansrijk goedgekeurd!!!!!!!!!!!!!
Ook kreeg ik mijn 3 maanden omruilgarantie, maar daar heb ik gelukkig geen gebruik van hoeven maken. Mischien een tip voor alle mensen die van plan zijn een paard te kopen, laat het dier, klinisch en/of rontg. keuren. voor je eigen gemoedsrust, en om deze ellende, die jullie hier met z,n allen onterecht verspreiden, te voorkomen. Verder ben ik van mening, dat deze hardwerkende en eerlijke mensen , die met hart en ziel met dit bedrijf bezig zijn, dit niet verdienen!!!!

Tot slot wil ik zeggen, dat je goed moet bedenken, hoeveel schade je iemand kan aandoen, door de ontwetendheid van de koper zelf! Ook dierenartsen kunnen het zich niet veroorloven om partijdig te zijn, dat zouden de meeste paardenmensen toch wel moeten weten.

voor alles geld, bezint eer ge begint!

silk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:29

Ester,
Jij bent begonnen met mij met Naam en Toenaam te noemen! dus ga mij niets verwijten.
Je weet heel goed hoe het e.e.a. is gegaan, ik vindt het geen normale gang van zaken, dat als je klachten hebt over een paard, dat je gelijk met de advocaat aan de telefoon hangt!
Jij had in principe geen recht op 3 maanden inruilgarantie, omdat we nogmaals het paard in bemiddeling hadden. maar omdat wij het een en ander op wilden lossen, ook in naam van susan, wilden wij je wel helpen. maar als je direct met je advo komt, dan houd het op.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:38

Jahoor is ook niet verdacht ofzo heh khaya25, 1 bericht geplaatst. HET ZOU DUS KUNNEN DAT HET SILK ZELF IS.. maarja voordat ik een zogenaamde advocaat aan mijn broek heb hangen Knipoog ik weet het niet zeker..

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:40

Oja en het is in precies hetzelfde niveau taal geschreven. HET ZOU DUS KUNNEN DAT HET ZILK ZELF IS.. maarja voordat ik een zogenaamde advocaat aan mijn broek heb hangen Knipoog Knipoog Knipoog ik weet het niet zeker..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:40

Omruilen kan bij ons altijd, binnen 3 maanden! meer tijd dus, dan de meeste handelsstallen geven, om het maar niet te hebben over de particulieren onder ons, die het allemaal zo goed met de mensen voor hebben. Ook ester heeft die mogelijkheid gehad, omdat we het allemaal zo vervelend voor haar vonden.

quote="silk"]en we zijn zeker wel thuis als er paarden retour moeten worden gebracht, maar dan moet je niet direct al met het eerste contact je advocaat meebrengen. overigens waren wij met dat geval niet verplicht om ester tegemoet te komen

Femke, Ik denk dat je jezelf nu tegenspreekt gezien bovenstaande quotes uit jouw berichten.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 24-01-05 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:41

khaya25 schreef:
Hallo mensen,

Ik bekijk met gruwelijke afschuw jullie ongegronde kritiek!
Ik vraag me af of jullie wel beseffen waar jullie mee bezig zijn!
maar goed, nou mijn verhaal..
Ik ben juist erg content met Discovery Sport Horses. enige tijd geleden, heb ik daar een prachtpaard gekocht, daarbij werd ik goed, vriendelijke en duidelijk geadviseerd! Het paard wat ik nu bezit, werd voor mij gezocht, en past beter bij mij dan geen ander.
Mijn eerste indrukken waren zeer positief, zeer nette stallen, goed verzorgd, en de paarden stonden er net zo bij.
Ik had direct een goede indruk en gevoel.
Toen ik aankwam stonden de paarden lekker te grazen in de wei. daarnaast reed Femke een paard in de bak, en vroeg of wij een moment hadden, zodat ze het paard uit kon stappen, af kon zadelen, en ons te woord kon staan. De benen werden afgespoten, de hoeven werden gevet, en het paard kreeg een deken op, en werd terug gezet in een schone stal.
Overigens werd het paard waar Femke op zat, gereden zonder sporen of zweep, en hierbij ging het niet om een "heet" paard.!
Daarna werd ik netjes te woord gestaan, en al mijn vragen werden beantwoord. Nadat zij mij een paard liet zien, was ik op slag verliefd, en heb het paard gereden. Mijn eerste vraag was, of ik een onafhankelijke dierenarts mee mocht nemen, om het paard te laten keuren. Dit was geen probleem. In de tussen gelegen periode, heb ik, mischien achterdochtig, het paard nagebeld, waar hij vandaan kwam, en wat er met het paard was gebeurd. Alle feiten die Femke mij vertelde over het paard, klopte precies.
En ja mensen, geloof het of niet, maar ook mijn paard, gekeurd door mijn eigen dierenarts, werd glansrijk goedgekeurd!!!!!!!!!!!!!
Ook kreeg ik mijn 3 maanden omruilgarantie, maar daar heb ik gelukkig geen gebruik van hoeven maken. Mischien een tip voor alle mensen die van plan zijn een paard te kopen, laat het dier, klinisch en/of rontg. keuren. voor je eigen gemoedsrust, en om deze ellende, die jullie hier met z,n allen onterecht verspreiden, te voorkomen. Verder ben ik van mening, dat deze hardwerkende en eerlijke mensen , die met hart en ziel met dit bedrijf bezig zijn, dit niet verdienen!!!!

Tot slot wil ik zeggen, dat je goed moet bedenken, hoeveel schade je iemand kan aandoen, door de ontwetendheid van de koper zelf! Ook dierenartsen kunnen het zich niet veroorloven om partijdig te zijn, dat zouden de meeste paardenmensen toch wel moeten weten.

voor alles geld, bezint eer ge begint!

Ik ben dus niet de enige die dit opvalt Verward

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:43

wat ik al zei Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:44

silk schreef:
Paarden met stokken en zwepen slaan? ja iedere dag!
denk eens na! je zou eens bij de Ilsjeeeeeeeeee moeten gaan kijken! daar lopen de paarden dus wel dag en nacht buiten, maar dan wel in de bagger en in de stront! ook worden de paarden niet of nauwelijks bijgevoerd! dus waar banketstaaflen jullie over! .

nou hier moet ik me even mee bemoeien,
mijn shet staat bij hun in pension, en heeft het absoluut prima! ze staan buiten, en als het regent in de modder, kom zijn geen mietjes!! En laatst konden ze ook mooi droog staan, en ja hoor wat liep kobus (onze shetlander) te doen, juist lekker door de modder te stampen.. jeej wat erg..
en alle paarden zien er prima uit krijgen voldoende voer.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:47

khaya25 schreef:

waar maak jij uit op dan dat ze niet goed verzorgt worden??

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:48

ja dat vraag ik me ook af?? Knap dat je dat kan zien zo van achter de computer he Haha! .

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:52

hier een stel"vreselijk zielige paarden die niet worden bijgevoerd"

Afbeelding

arme paardjes Clown