Help! Ik sla mijn paard!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:25

woopy schreef:
Nee ik heb niet overdreven (helaas). Ik ga echt aan mezelf werken!

dan ben ik t eerlijk gezegt met Quellian eens Scheve mond

myracara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:26

Ik vindt vooral de tip, om niet te gaan rijden als je een rotdag hebt of als je je niet lekker voelt, erg goed.

Ik ben soms nogal angstig en als ik me onzeker voel, ga ik gewoon iets anders doen dan rijden. Dan ga ik bijvoorbeeld longeren of wandelen. Zoek ook geen dingen op, waarvan je weet dat je paard het eng vind of waarbij je weet dat er strijd komt. Hoe vaker je ruzie maakt met je paard, hoe minder plezier jullie alle twee krijgen in het rijden.

Veel succes, en heel goed van je dat je er iets aan wilt doen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:27

woopy schreef:
Nou zo erg is het bij mij nou ook weer niet. Als je om elk probleem je paard moet verkopen heeft het geen zin.

*mist hier valt m'n mond van open smiley*

woopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 17:27

runningkawa schreef:
Ik had je meer geloofd als je niet anoniem was gegaan.
Nu kan het echt zijn, maar ook de boel op naaien
En dan hadden we misschien ook wat rt posts na kunnen kijken en aan de hand daarvan misschien nog wat kunnen zeggen.

verder ben ik zo'n trutje, dat ik nu de hele tijd zit te denken, zou het die bokker zijn, of die Bloos!

Maar ik heb liever niet dat als ik bijvoorbeeld iets plaats iemand denkt: Ooh daar heb je die paardenmishandelaar oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:28

Krijg je misschien wel de eerlijkste en fijnste antwoorden, waar je het meeste mee kunt

Kusia

woopy schreef:
Nou zo erg is het bij mij nou ook weer niet. Als je om elk probleem je paard moet verkopen heeft het geen zin.

Waarom begin je er dan invredesnaam zelf over???
*mist verontwaardigde smiley*

DeSa

runningkawa schreef:
verder ben ik zo'n trutje, dat ik nu de hele tijd zit te denken, zou het die bokker zijn, of die Bloos!

Nagelbijten / Gniffelen
ik ben t niet Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:29

woopy schreef:

Sorry, maar ik vind dit toch echt niet 'zomaar' een probleem. Je doet het immers voor je paard. Als je ECHT het beste wilt voor je beest, is het minste dat je kunt doen een liefdevolle baas zoeken.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:29

Ik ook niet Schijnheilig
Heb geen eigen paard, maar binnenkort wel een My Little Pony ~~}>

woopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 17:31

Ik ben een liefdevolle baas, met een probleem, erg gróót probleem. Ik wil dit veranderen!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:32

Quellian schreef:
Sorry, maar ik vind dit toch echt niet 'zomaar' een probleem. Je doet het immers voor je paard. Als je ECHT het beste wilt voor je beest, is het minste dat je kunt doen een liefdevolle baas zoeken.

amen Lachen

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:32

als ik aan het rijden ben en hij luisterd niet ofso word ik ook ontzettend pisd!! maar ik ga dan altijd wat stappen, zodat ik wat rustig word. als je helemaal flipt snapt dat paard het ook niet! als ik dan rustig ben gaat het ook wel weer

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:33

woopy schreef:
Ik ben een liefdevolle baas, met een probleem, erg gróót probleem. Ik wil dit veranderen!

Meisje, zoek hulp! Dit gaat echt te ver voor bokt.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:34

woopy schreef:

dat begrijp ik, maar dat begint toch echt bij jezelf, jij moet er voor zorgen dat je je zelfbeheersing kan houden, daar kan bokt niks aan doen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:34

Kusia schreef:
Meisje, zoek hulp! Dit gaat echt te ver voor bokt.

Nagelbijten / Gniffelen er is zowaar nog geen rel hier OK dan! Haha!

woopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 17:34

Nee natuurlijk kan bokt daar niks aan doen. Maar jullie kunnen mij tips geven en die heb ik gehad. Nu moet ik ze alleen nog uitvoeren.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:35

woopy schreef:
Nee natuurlijk kan bokt daar niks aan doen. Maar jullie kunnen mij tips geven en die heb ik gehad. Nu moet ik ze alleen nog uitvoeren.

ik hoop t Lachen

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:06

Ik ben het in alle opzichten met LovesSaartje en Kusia eens, je moet professionele hulp zoeken. Hier kunnen we je niet verder helpen . Je paard verdient dit niet.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:08

Heey!

Ga idd opzoek naar een instructrice die jou wel goed lesgeeft!

Ik ben het ermee eens dat je waarschijnlijk een zelfbeheersingsprobleem hebt.

Je zou misschien ergens naar een soort cursus gaan om daar aan te werken, daarnaast gewoon iemand die jou begeleid terwijl je bezig bent met je paard en die jou dus ook eens flink op je plaats zet iedere keer dat je weer zo bezig bent...

Maar ga nou eens na: stel jij bent jouw paard, en je wordt iedere keer afgeslagen als je iets ook maar niet begrijpt. Zou jij dan zin hebben om 'te gaan werken voor zo iemand?
Ga leuke dingen met hem doen... ga wandelen o.i.d. gewoon knuffelen en aaien... oefeningen om het vertrouwen van je paard weer te winnen enz. enz.

Er worden zoveel paarden mishandeld in deze wereld, zorg er dan voor dat iig jouw paard het wel goed krijgt.

succes ermee Lachen

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:24

woopy schreef:

Nu begrijp ik het helemaal niet meer
ik kan je wel best begrijpen...maar volgens mij ben je depri...
mmppphff hoe los je zo iets op..
yoga?ofziets wat je kan kalmeren

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:34

Tip 1: Ga op zoek naar een goede therapeut
Tip 2: Ga op vechtsport. Daar leer je je te beheersen
Tip 3: Verhuur of verkoop je paard, als je ECHT zo veel van hem houdt!

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:42

marijkedam schreef:
Ik denk idd dat het ligt aan je zelfbeheersing. Ik wordt ook erg snel kwaad. Bij mijn vorige verzorgpaard kon ik ook zo kwaad worden dat ze het bloed onder mijn nagels vandaag haalde en dan heb ik ook wel eens geslagen zonder dat ze dat verdiende. Achteraf had ik dan ook spijt ervan. Nu heb ik een ander verzorgpaardje met een liever karakter en wordt ik ook wel eens boos, maar niet echt kwaad. suc6 ermee. Ga er op proberen te letten dat als je kwaad wordt, dat je dan tot 10 telt.

ik heb ook wel eens buien gehad dat ik heb onnodig hard geslagen had, misschien ook wel omdat ik niet lekker in mijn vel zat.. op een gegeven moment ook maar zweep weg gelegd en hem helemaal volgepropt met wordtels.. dan was ie het de volgende dag wel weer vergeten, ik natuurlijk niet maar dan gewoon heel vriendelijk rijden helpt soms ook..
ligt ook maar net aan zijn bui..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:44

Citaat:
ligt ook maar net aan zijn bui

Verward Verward

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:52

Waar ik wel eens benieuwd naar ben............hoe ga jij in het dagelijkse leven om met mensen en dieren die niet doen wat jij zegt?

Hoe is jouw karakter op je werk of op school wanneer dingen niet verlopen zoals JIJ het wilt?

Sla je er dan ook op los? Of krijg je dan meer tegengas en zie je dan wel in dat je fout zit?

Ik ben echt van mening dat je heel erg hard aan jezelf moet werken, niet alleen in omgang met je paard, maar ook gewoon in het dagelijkse leven.

Ben je onzeker? Reageer je daarom dingen af op je paard? Wordt je gepest? Heb je wel vrienden en vriendinnen?

*hoe oud ben je eigenlijk??*

Een keer een tik teveel is niet zo erg. Meestal schrik je daar zo van dat het nooit meer voorkomt. Bij jou is dat helaas niet het geval.

Ik ga met Kawa mee, wanneer je je rot voelt of zo, stap niet op je paard. Je doet hem er echt geen plezier mee!

Werk aan jezelf, kweek geduld en wees vooral zuinig op je paard!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:03

Ik sla mijn pony ook wel. Maar omdraaien mag echt niet. Als je het eerst op een vrindelijke manier probeert vind iki niet dat jij dit verkeerd hebt aangepakt. Kijk als je je pony slaat om hem te pesten dan ga je te ver. Maar je doet dit alleen als je paard iets fout doet. Oke, af tn oe denk ik ook, wat rustiger had oo gekunt, maar dan de volgende keer doe ik het ook niet meer. Als je erg boos op je paard wordt en het wil echt niet meer. Leg dan de zweep aan de kant en pak hem alter pas weer.