IXo heeft zijn eigen borstels, en Torro ook. Op Ixo gebruik ik een andere singel als bij Torro. En als ik een shabrak gewassen heb, gebruik ik em eerst op Ixo, en daarna op Torro, en niet andersom omdat Tornado vroeger last van schimmel heeft gehad. (Nu niet meer, maar toch tref ik maatregelen).
jameyskatje
Geplaatst: 09-01-05 10:46
jamaica heeft haar eigen borstels(poetskist van stef ) en voor thorin heb ik een andere poetskoffer
ajbdhrtls138
Geplaatst: 09-01-05 11:38
over het algemeen toch per paard, eigen spullen. Natuurlijk wel eens een uitzondering bij een jong paard, die zo af en toe een keer geborsteld wordt. Ik vind dat manege's voor iedere pony een poetsbak moeten hebben, die ieder kind die dat paard poetst ook gebruikt.
QHAhkbar
Geplaatst: 09-01-05 11:41
mijn paarden hebben alle 3 hun eigen spullen. alles apart eigenlijk vind het zelf het handigest en het makkelijkst
LBLGypsyCobs
Geplaatst: 09-01-05 11:47
Ik borstel Thomas en Jannes met dezelfde borstels. Buiten staan ze ook samen, dus voor huidziektes ben je dan toch al te laat.
Jannes is pas 1,5 dus m'n zadel en hoofdstel gebruik ik alleen bij Thomas en ze hebben hun eigen halster, maar das meer vanwege het praktische, Jannes is namelijk een Fries en Thomas een D-pony en hebben dus een iets verschillende maat.
Renza
Geplaatst: 09-01-05 12:04
Mijn verzorgpaard heeft haar eigen spullen. Op de manege hebben alle paarden een tasje voor hun stal hangen, dus ook per paard borstels enz.
Ineke2
Geplaatst: 09-01-05 13:42
Mijn 2 pony's hebben elk hun eigen spullen. Die ga ik niet doorelkaar gebruiken Ze hebben ook ieder hun eigen zadel, hoofdstel en dekjes etc...
Steff_
Geplaatst: 09-01-05 13:45
Mijn verzorpaarden hebben hun eigen spullen dus die gebruik ik ook voor hun apart
__Nathalie__
Geplaatst: 09-01-05 17:00
toen ik nog een paard en een pony had hadden ze beide hun eigen spullen dus ook eigen poets spullen.
Aangezien er ook manege paarden staan aan de kant waar mijn paard staat word er vaak gevraagt of ze een borstel mogen lenen maar dat doe ik niet
Mar__
Geplaatst: 09-01-05 17:10
Mijn pony heeft ook haar eigen borstels. Als ik mn verzorgpony die dan bij haar in de wei staat borstel doe ik dat altijd met een andere borstel. Heb 2 verschillende kleuren borstels dus dat is wel makkelijk. Uitlenen doe ik het nooit eigenlijk en zelf pakken kan niemand wat het staat opgesloten in een kast.
DeSa
Geplaatst: 09-01-05 17:11
mijn verzorgpony's hebben geen eige spullen, ik gebruik m'n eige borstels voor ze, alleen voor die 3 pony's, en niet op de manege bijv. wel ben ik van plan, om nog 2 setjes te kopen, zodat ze ieder hun eige poetsspullen hebben.
Yessy
Geplaatst: 09-01-05 17:27
Ik heb 1 paard, en die heeft spullen die ik alleen voor haar gebruik. Behalve de hoevenkrabber leen ik ook niets uit aan andere paarden, en ik leen ook geen spullen van anderen en wil niet dat anderen met hun eigen spullen mijn paard borstelen. Gewoon uit voorzorg, ik gebruik ook geen make-up van anderen ofzo...
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 09-01-05 20:15
Bij ons op stal staan 8 hackney's en 1 appaloosa. Wij hebben 2 aparte borstelsets, eentje voor alle hackney's, en eentje voor de appaloosa. Die appaloosa heeft een eigen set omdat zij panterbont is, dus voornamelijk witte haren, en de hackney's zijn donkerbruin en zwart.
balans
Geplaatst: 09-01-05 20:29
Ik heb 2 paarden en daar gebruik ik dezelfde borstels voor. Ze hebben geen besmettelijke huidziekten. Maar anderen paarden doe ik daar neit mee...
Tancreda4
Geplaatst: 09-01-05 21:57
Otto en Wietje worden gewoon gedaan met dezelfde borstels. Vroeger hadden we een grote borstelbak voor alle paarden bij ons op stal (4 tot 5 stuks) no problemo. Enkel het probleem was dat de verschillende personen en verschillend mee omgingen waardoor er vreselijke irritatie kwam en dus wel gescheiden borstels gingen gebruiken
Nu heb ik echter geen eigen borstels voor de jaarling, en gebruik ik gewoon de borstels die ook voor Otto worden gebruikt. Ik zie daar de erg er niet van in, ze staan tenslotte ook naast elkaar op tsal, hebben op die manier ook lichamelijk contact met elkaar, en dan zie ik de ernst er niet van in die dingen gescheiden te houden.
Wel voor paarden van buitenaf of van een andere eigenaar (paard dat hier in pension stond bv) wel gescheiden borstels altijd
Jurga
Geplaatst: 09-01-05 22:02
Ik gebruik voor mijn paarden mijn eigen borstels, maar ze hebben niet allemaal een eigen poetskoffer. Vier koffers in mijn kast word me net iets te gek hihi. Ik gebruik al mijn paardenspullen dus onderling op mijn iegen paarden. Ook wil ik weleens sporadisch spullen van mezelf gebruiken bij onze pensionpaarden, mocht ik iets nodig hebben en de betreffende eigenaar is niet op stal. Ik weet dat zij niets mankeren en ze staan er al een tijdje, dus hebben geen rare dingen meegenomen van andere stallen.
Ik neem echter geen eigen spul mee naar andere stallen, mocht ik daar moeten wezen voor contact met andere paarden.
sharonalover
Geplaatst: 14-01-05 19:46
Ik gebruik welleens een borsteltje of handoek van mijn ma, maar verder houden we het wel gescheiden, niet voor ziektes, maar meer voor de handigheid...
Ik doe ook niet echt moeilijk als iemand een keer wat wil lenen ofzo, maar bij ons op stal komen dat soort dinegn niet tot weinig voor, en als het zo is, dan wordt dat goed aangegeven bij ons.......
secricible
Geplaatst: 14-01-05 19:56
we hebben gewoon een hoop borstels voor alle paardjes liggen en die gebruiken we ook op allemaal. Staan ook samen in de wei, dus voorkomen kan je het dan toch niet.
monsera
Geplaatst: 14-01-05 22:22
Mijn pony en die van mijn vriend en die van mijn verzorgpony hebben allemaal eigen borstels.Maar als ik ze los heb staan in de bak en ze hebben allemaal gerold dan borstel ik dat er altijd in de bak al af voor ik ze op stal zet en dan neem ik gewoon 1 borstel mee en doe ze daar alle drie mee ik ga dan niet 3 borstels mee de bak in nemen.Ze staan ook met zijn drieen los in de bak dus mochten ze iets onder de leden hebben krijgen ze het toch wel alle drie.Nou heeft mijn verzorgpony rotstraal gehad en daar gebruik ik dus nu niet mijn eigen hoefekrabber meer voor dat houd ik nu wel strikt gescheiden.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 14-01-05 22:51
Ik gebruik voor alle 3 dezelfde spullen. Ze lopen ook samen in de wei dus het nut van gescheiden spullen zie ik niet in.
ikjuh
Geplaatst: 14-01-05 23:25
wij hebben ook alle borstels enzo samen, ze hebben wel allebei eigen halsters en een zadel enzo.
Alet
Geplaatst: 15-01-05 00:28
Beide dames hebben hun eigen spullen. Ik heb een heel handige poetsbak van mn schoonma gekregen een megabak met verschillende vakken. Superding! Ze hebben elk ook eigen halsters, maar daar neem ik het niet zo nauw mee. Borstels heb ik gescheiden omdat ze eerst op afzonderlijke stallingen stonden, dus bij Siki een setje en bij Amber.
cadmaddie
Geplaatst: 15-01-05 01:21
Heb voor mijn paard gewoon een setje, leen ze niet uit en als iemand me helpt dan moet die ook met mijn borstels borstelen. Maar ik ben niet zo voorzichtig dat ik eerst mn handen ga wassen ofzo...
Saskia9
Geplaatst: 15-01-05 12:36
Ik heb voor elk paard de eigen spullen, eigen borstels,eigen halsters eigen touwen..