"Asociale" ruiters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:39

als je idd iemand in de verte ziet rijden kan natuurlijk gewoon door blijven draven of galoperen, maar als je er bijna ben dan kan je toch gaan stappen. maar ik denk dat dit een eindeloze discursie zal blijven

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:18

Esmeralda schreef:
maar als je er bijna ben dan kan je toch gaan stappen.

Dat probeer ik net uit te leggen: als ik iemand achterop rijd, dan kom ik er niet langs in stap. Knipoog

Maar je hebt een mond, dus je kunt op zo'n moment met je mederuiters afspreken wat je het beste kunt doen. Lachen

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:28

Kusia schreef:
Ik heb welliswaar geen eigen paard, maar een verzorgpony, misschien wel 2 keer zo erg Tong uitsteken

Kusia, een paard is paard!!!!!! Uiteindelijk komen we (bijna) allemaal uit liefde voor een paard bij paarden terecht!!! Verzogpony of manegepony, iedereen heeft zijn favorietje.

Als ik soms meisjes op een manege zie uuuuuuuren bezig hun favo pony netjes te maken heerlijk te vertroetelen waarom zou iemand met een eigen paard dan meer zijn???? Nee Kusia, met die uitspraak kom je niet weg hoor!!!!! Je bent net zo volwaardig als ieder ander!!!

Mensen die vinden dat ze voorrang in de bak hebben op iemand die maar rondjes rondstiefeld, wel eens aan gedacht dat jullie in de weg rijden zodat diegen ook niets meer kan doen, of het allemaal nog moet leren??? Ik vind dat 'eigenpaard mensen' niet tegelijk in de bak mogen rijden met een manegeles, iets wat mijn (ex-)manege ook als regel vasthield. Als er iemand met eigen paard mee reed moest diegene gewoon met de les meedoen en anders op een ander moment rijden!!! Oefenen voor een dressuurwedstrijd?? So wat mss is de manege meisje wel aan het oefenen om op een paard te blijven zitten!!!!!

Eigen paard mensen hebben al een paard waar ze op kunnen rijden, gin dan een manegemeisje die een keer in de week rijdt ook het plezier om fijn te kunnen rijden op haar niveau!!!

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:32

capopjekop schreef:
Dat probleem ken ik. Zelfs als ik op wedstrijd met een rood strikje rijd, word ik afgesneden en zit ik met een geflipte pony. Kan ik op zich nog mee leven, maar als je dan ook nog iemand hoort zeggen:'ach dat wijf heeft alleen een strikje in om ruimte te hebben', dan hoop ik dat Amber eens flink stenis zou maken.

Scheve mond dat meeeeeeeen je niet ACHTERLIJK!!!! dan probeer je mensen te waarschuwen, door je strikje, iets wat massa's mensen niet eens durven en dan krijg je zo'n reactie....... triest hoor

Paardenmaf is blij dat ze alleen op het strand crost!!!! Ik ben niet van de dressuur Tong uitsteken

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:34

Esmeralda schreef:
als je idd iemand in de verte ziet rijden kan natuurlijk gewoon door blijven draven of galoperen, maar als je er bijna ben dan kan je toch gaan stappen. maar ik denk dat dit een eindeloze discursie zal blijven

ja 10 meter is de norm toch, dan moet je toch gaan stappen (buiten i.i.g)

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:17

Of ken je dat dat je juist rechtuit wilt rijden op de hoefslag en dat er schuin achter je, maar echt het hoofd van dat paard vlak naast jouw paard zijn achterhand, ook iemand komt rijden. En dan krijgen we een zwaaiende staart, huppeltjes en platte oren... Maar dan zien ze het nog niet... En ok, tot daar aan toe dat je ook rechtuit gaat, maar ga dan echt niet vlak naast me rijden!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 15:50

shadowflower schreef:
wat ik wel vind is dat de pension mensen meer recht hebben want die betalen gewoon super veel aan stalling plus die hebben het paard zelf betaalt ... en dan komt er zeker ineens zo een aso penny bitch die denkt dat ze je alles kunne vertellen ..... zo ook op mijn stal zo een aso verzorgstertje die mij geen voorrang gaf als ik dat had en ze wou dat ik op HAAR kant ging rijden zeg maar de zelfde hand .... en ik moest maar aan de kant .. nou toen zijn er toch wel een aantal scheldwoorden te pas gekomen .. dat soort dingen moete ze mij niet flikken

Waarom zou je meer recht hebben omdat je meer betaalt Verward Dat slaat toch ook nergens op? En dat ze geen voorrang geeft is natuurlijk niet goed...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:32

lowara schreef:
op conours ben ik altijd doodsbenauwd. in maart had ik een springconours (binnenconcours) en er waren 44 combinaties in 1 bak van 20X40 aan het rijden. erg druk dus. ik wordt ondertussen half tegen een muur geplet. op zich niet erg. (de rest had hetzelfde probleem) behalve dat 1 doos besloot dat haar paard er wel snel ;angs kon. Gevolg: mijn paard kreeg een ongeloofelijke knal tegen haar zij, en kon geen kant op om weg te lopen ervoor. dag rustig paard.. dag concentratie... ze was daarna doodsbang voor elk paard wat langsliep (en dat zijn er 43 per minuut) dus niet zo leuk dat die meid geen rekening met de drukte hield.

Ieuw, wat eng. Op de laatste springwedstrijd waar ik was, was het met 20 al aso druk in de 20x40 bak. Laat staan 44 ruiters, kun je dan nog wel een sprong maken?

Ik heb het een keer gehad in de springles dat ik niet te dicht achter degene wilde die voor me ging. Ik netjes een volte draaien en vervolgens een lesgenoot snel gaan springen. Dat is me een paar keer gebeurd in diezelfde les en toe was ik het helemaal zat. Ik ben een paar keer bij hem voorgedrongen en toen viel het kwartje. Hij heeft me niet weer voor de voeten gereden. Extreme duivel

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:50

Ja dat begrijp ik ook niet zo goed waarom heb je meer recht omdat je meer betaalt je betaalt er allemaal voor en een beetje rekening met elkaar houden is toch niet teveel gevraagd

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:38

Misschien kunnen we een topic openen op BVA? "Voorrang in de bak" - bieden vanaf 5 euro.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:32

beetje lomp misschien, hoe zit dat met dat strikje??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:36

Een rood strikje in de staart betekent: 'Pas op, paard trapt'. Op endurancewedstrijden is het verplicht als je paard wat heftig reageert als andere paarden dicht in de buurt komen. Ook bij hengsten zeer aan te raden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:42

je moet dan iemand hebben,in de les
als we gaan galoperen, dat die persoon gaat oefenen op het in galop aanspringen vanuit stap/halt
als ze dit doen in het midden, aanspringen en dan de hoefslag opgaloperen, akkoord
maar als jij op een manegepaard rijdt(die andere persoon met eigen paard)
die wat moeilijk galopeert, en dat je kontent zijt dat hij eindelijk galopeert, en die persoon trekt vanuit galop zijn remmen toe om halt te houden en vervolgens weer aan te springen, waardoor jouw paard op de rem moet en dat je weer 3 ronden zit te sukkelen om ze fatsoenlijk te laten aanspringen.
Dan wordt je wel deftig gefrsutreerd hoor, zeker als je maar 1 keer per week rijdt en dat het iedere les voorkomt Scheve mond

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:55

wij hebben er ook zo een op stal staan.. .ze komt nooit maar als ze komt komt ze meestal als ik les aan het geven ben,.... ze komt dan gewoon de bak in waar ik les aan het geven ben... nou heb ik niet echt een probleem mee maar ze kan volgens mij alleen maar hoefslagvolgen.... ik geef les aan verstandelijk gehandicapten en die kunnen niet zo snel reageren Scheve mond gaat ze mij uit lopen schelden toen was ik kwaad!!! nou de les er na ik dacht dan ga ik wel naar buiten met mijn client... gaat zij ook opeens naar buiten laat ze haar paard mijn pony in volle galop inhalen terwijl er een client op zit die nog maar net kan blijven zitten Scheve mond grrrr!!

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:15

Hé, dat met dat rode strikje wist ik ook niet! en ik heb jaren wedstrijd gereden, zo zie je maar weer dat sommigen er onbedoeld geen rekening mee houden omdat ze het gewoon niet weten.

Persoonlijk rijd ik niet graag met anderen in de bak, ik krijg het ervan op m'n zenuwen. Ik ben zo iemand die continu oplet of ik iemand anders niet in de weg rijdt, verschrikkelijk zenuwslopend is dat. Op wedstrijden had ik daar altijd minder last van, raar he? Ik ga nog 10 meter aan de kant voor een 4 jarige op een shetlander. maar ik vind ook dat iedereen gelijk moet zijn met dezelfde regels! ZZ ruiter of beginner, manegepaard of privépaard, westernruiter of springruiter, maakt nie uit. We hebben uiteindelijk allemaal dezelfde voorliefde voor paarden. Of niet soms?
OK dan! Schijnheilig

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:33

ik heb zelf meer het idee dat het t type mens is... dus echt die t hoog in hun bol hebben... ik cross maar wat rond met mn bolle maar houdt wel rekening met andere... ik snap je probleem... jammer he, zulke mensen

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:44

ja, waarom zijn er toch altijd mensen die zich beter voelen? daar zit em het hele probleem inderdaad