Ga jij met je ID rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:50

Pfoe, maar goed dat dat paardenpaspoort niet mee hoeft op een buitenritje..
Zou wat wezen zeg, onhandig formaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:50

nee, neem het da niet mee

Zo heb ik ook niet altijd mijn rijbewijs bij en nooit de auto papieren bij.

Die kwijt raken en opnieuw aanvragen kost meer dan de bekeuring.
Dus ik loop dat risico dan maar.

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 14:15

leentje schreef:
Je zegt het zelf Chippp, beter controleren De enige snelle en zo correct mogelijke manier is via een identiteitskaart.

Juist te paard heb ik de mijne altijd bij, je zal maar een ongeluk krijgen en niet meer bij kennis zijn als ze je vinden. Handig dat ze dan meteen je naam weten zodat ze ten eerste in het ziekenhuis weten wie je bent en je medisch dossier kunnen opvragen en twee dat je familie verwittigd kan worden.

Ik vind jouw uitspraak een beetje krom. Alsof, als je je identiteitskaart op zak hebt en je een ongeval krijgt, ze daar niet gaan naar kijken want

In België is het al "eeuwen" zo dat je vanaf je twaalfde een identiteitskaart moet hebben, ik begrijp jullie probleem niet zo goed

Als ze als reden hadden gegeven dat iedereen dat ding nu bij zich moet hebben, zodat je bij een ongeluk gelijk geïdentificeerd kan worden dan vind ik dat een hele goede reden! Maar ik hoorde dat het was tegen valse namen opgeven bij aanhoudingen, dát moet toch op een andere manier te controleren zijn.
En idd, ze mogen je alleen maar vragen naar je ID als ér iets is, nooit zomaar. Maar het hoeft niet altijd jouw schuld te zijn. Je kan bij een aanrijding betrokken raken bijv. Ik dacht ook, neem m mooi niet mee.. maar die 50 euro boete krijg je zo!
En als je m nou nog binnen 24 uur ofzo zou mogen laten zien als je m vergeten bent, maar nee dat mag niet. Je hebt gelijk een boete!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 15:40

Ik dacht dat het nu nou het zo verandert was dat ze geen rede meer hoeven te hebben om naar je ID te vragen. Je moet het gewoon ten alle tijde bij je hebben. Ook te paard dus... Eerst nam ik mijn rijbewijs nooit ergens mee naar toe, maar ik vind het toch erg zonde van die 50 euro... Hij gaat dus voortaan braaf mee overal naar toe.

Veel discotheken zijn ook van plan het bij binnenkomst te gaan eisen. Je moet hem toch bij je hebben, dus dan maken zij er ook meteen gebruik van. Dit was van de week op tv.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 15:58

Ik laat altijd alles slingeren... dus nee, ik neem geen ID mee tijdens een buitenrit. Ik alle zooi die ik nodig heb ik het verkeer in m''n brommer liggen en verder komt dat er alleen uit als ik op school ben. Voor het geval dat ze hem jatten. Maar tijdens een buitenrit neem ik altijd alleen m'n gsm mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:07

ik heb al van verschillende mensen gehoord dat als jij in de stad aangesproken word door een agent en je hebt je ID niet bij krijg je al gelijk een boete...ik heb een kopie bij en ik ga ervoor zorgen dat ik in al m´n jassen een kopie heb....beter dan 50 euro hoeven te betalen

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:09

ik doe dit dus ook niet, geen paspoort nix
heb meestal wel mn rijbewijs in mn tas voor
als ik auto rijd maar ze moeten ff minder zeuren
als ze mn naam intoetsen zien ze toch dat ik het ben
weet je wat het kost als je deze spullen allemaal kwijt
raakt?? dan maar een boete hoor

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:42

Ik heb mijn rijbewijs als ID. Zit gewoon in mijn knip samen met nog 300 pasjes van vanalles en nog wat (ANWB, zilv kruis, chauffeurspas, bankpassen en ga zo door) dus mij te dik ding om ook op het paard mee te nemen!!! No way!!!!!

Ik ga wel voor de boete dan!!! Neem als ik buitenrijd natuurlijk mijn sleutels van stal en telefoon mee, maar dat vind ik al meer dan genoeg!!!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:52

Chippp schreef:
Als ze als reden hadden gegeven dat iedereen dat ding nu bij zich moet hebben, zodat je bij een ongeluk gelijk geïdentificeerd kan worden dan vind ik dat een hele goede reden! Maar ik hoorde dat het was tegen valse namen opgeven bij aanhoudingen, dát moet toch op een andere manier te controleren zijn.
En idd, ze mogen je alleen maar vragen naar je ID als ér iets is, nooit zomaar. Maar het hoeft niet altijd jouw schuld te zijn. Je kan bij een aanrijding betrokken raken bijv. Ik dacht ook, neem m mooi niet mee.. maar die 50 euro boete krijg je zo!
En als je m nou nog binnen 24 uur ofzo zou mogen laten zien als je m vergeten bent, maar nee dat mag niet. Je hebt gelijk een boete!
loop jij dan liever met een chip rond, of laat jij liever elke keer vingerafdrukken nemen? Of moet de regering een onnoemelijk fortuin uitgeven aan een irisscanner voor elke politieman, plus de registratie van mmm met hoeveel zijn jullie weer? 15 miljoen Nederlanders?

Of heb jij nog een ander idee hoe de identiteit gecontroleerd kan worden? Knipoog

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:53

Ik heb het liefst zo min mogelijk spullen in m'n zakken, dus nee, m'n ID zal ik nooit meenemen. Hooguit m'n mobieltje voor in geval van nood.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:01

Ik weet nog wel een manier hoor om mensen te identificeren Haha! gewoon allemaal chippen, maar denk niet dat iedereen het daarmee eens is.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:01

Ik heb hem niet biju me hoor.. mij te ingewikkeld laat heel vaak van alles slingeren

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:12

Ik heb echt geen plek om ook nog eens mn ID mee te nemen als ik ben aan het rijden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:31

Nu heb ik altijd wel mn ID bij me, maar dat zal vanzelf wel weer minder worden. Overigens heb ik laatst een maand in België gezeten en daar had ik nooit mijn ID bij me, sterker nog hij lag thuis in Nederland...........

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:50

Ik vind het verschrikkelijk onhandig dat je je nu overal moet kunnen identificeren!
Ik was eerst zo'n muts die altijd mijn portemonee met de hele mikmak mee nam naar de manege en dan mijn spullen in de tas liet zitten tijdens het rijden.... Totdat mijn portemonee er een keer uit gejat werd en ik alles opnieuw aan moest vragen. Sinds dien denk ik wel twee keer na voordat ik alles mee ga nemen.
Als ze me een keer vragen om me op de manege of tijdens een buitenrit te identifiveren zal ik hem idd niet bij me hebben Met als gevolg dat ik een boete krijg van 50 euro Scheve mond Waarschijnlijk zal ik hem daarna dan wel mee nemen hoe lastig ik dat ook vind Tong uitsteken

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:52

alsik hem mee neem, dan raak ik hem geheid kwijt weet ik nu al.
heb vaak geen dichte zakken bij me bij de paarden

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:53

Als ik van te voren weet dat ik een buitenrit ga maken en eraan denk dan zal ik hem wel meenemen en in mijn broekzak doen (als dat past Verward)
€50,- vind ik toch wel heel erg veel namelijk, dan liever even ongemakkelijk zitten met zo'n hard pasje in je broekzak.

GingerMorgan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:51

Scum schreef:
Ze mogen je alleen vragen naar je identificatie als daar een aanleiding voor is. Dus niet zomaar als je met je paard aan het rijden bent en je aan de regels houdt.

Ja dat dacht ik dus ook eerst maar afgelopen weekend hebben ze heel erg gecontroleerd met uitgaan en hielden ze iedereen aan om te kijken of ze ID bij zich hadden Scheve mond

Ontopic:Ik heb trouwens ook nooit mn ID mee naar de paarden. Bloos!
Omdat ik dan mn tas niet mee heb waar het altijd in zit..

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:30

ik denk neem altijd al me id mee op een buitenrit of zo
teminsten asl ik hem bij me heb.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:35

nee , maar je hebt dus wel een boete van 50 euro als je hem niet bij je hebt!

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:36

Nope, ik heb altijd mijn mobiel wel bij, dus als ik dan echt buiten westen ben als ik gevallen ben ofzo dan kunnen diegene die me vinden of de politie altijd bellen naar mama of papa bellen die in mn mobiel staan hé Verward ?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:24

Nee, zelfs op straat vergeet ik hem. Ben het gewoon niet gewend en waarschijnlijk leer ik het pas na een aantal bekeuringen Bloos!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:37

0ojannekeo0 schreef:
ik heb al van verschillende mensen gehoord dat als jij in de stad aangesproken word door een agent en je hebt je ID niet bij krijg je al gelijk een boete...ik heb een kopie bij en ik ga ervoor zorgen dat ik in al m´n jassen een kopie heb....beter dan 50 euro hoeven te betalen

een kopie telt niet... Alleen het originele telt...

Ardalambion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:51

Nee dat ben ik zeker niet van plan.
Volgens mij raak ik dat onderweg zo kwijt.
Ik weet ook geen eens waar ik mijn paspoort moet laten.
Misschien zijn kopietjes ervan voor mij een handig alternatief.
Als dat geaccepteerd wordt?

Ze mogen er toch ook niet zomaar naar vragen?
Hoorde ik tenminste.
Dat er een reden moet zijn waarom ze je ernaar vragen.

Als dat waar is, ga ik me gewoon heel netjes en braaf gedragen. Schijnheilig
Dus geen niet-ruiterpaden meer in. Bloos

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:00

echt niet. alleen als ik met de auto ben heb ik rijbewijs mee. of op de brommer,.

maar als ik op de fiets stap denk ik er niet eens bij na om een id mee te nemen ik heb trouwens paspoort en om dat mee te slepen, en rijbewijs ligt standaard bij auto klaar, die wil ik echt niet kwijt raken.