Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
leentje schreef:Je zegt het zelf Chippp, beter controlerenDe enige snelle en zo correct mogelijke manier is via een identiteitskaart.
Juist te paard heb ik de mijne altijd bij, je zal maar een ongeluk krijgen en niet meer bij kennis zijn als ze je vinden. Handig dat ze dan meteen je naam weten zodat ze ten eerste in het ziekenhuis weten wie je bent en je medisch dossier kunnen opvragen en twee dat je familie verwittigd kan worden.
Ik vind jouw uitspraak een beetje krom. Alsof, als je je identiteitskaart op zak hebt en je een ongeval krijgt, ze daar niet gaan naar kijken want
In België is het al "eeuwen" zo dat je vanaf je twaalfde een identiteitskaart moet hebben, ik begrijp jullie probleem niet zo goed
Chippp schreef:loop jij dan liever met een chip rond, of laat jij liever elke keer vingerafdrukken nemen? Of moet de regering een onnoemelijk fortuin uitgeven aan een irisscanner voor elke politieman, plus de registratie van mmm met hoeveel zijn jullie weer? 15 miljoen Nederlanders?Als ze als reden hadden gegeven dat iedereen dat ding nu bij zich moet hebben, zodat je bij een ongeluk gelijk geïdentificeerd kan worden dan vind ik dat een hele goede reden! Maar ik hoorde dat het was tegen valse namen opgeven bij aanhoudingen, dát moet toch op een andere manier te controleren zijn.
En idd, ze mogen je alleen maar vragen naar je ID als ér iets is, nooit zomaar. Maar het hoeft niet altijd jouw schuld te zijn. Je kan bij een aanrijding betrokken raken bijv. Ik dacht ook, neem m mooi niet mee.. maar die 50 euro boete krijg je zo!
En als je m nou nog binnen 24 uur ofzo zou mogen laten zien als je m vergeten bent, maar nee dat mag niet. Je hebt gelijk een boete!
Met als gevolg dat ik een boete krijg van 50 euro
Waarschijnlijk zal ik hem daarna dan wel mee nemen hoe lastig ik dat ook vind
Scum schreef:Ze mogen je alleen vragen naar je identificatie als daar een aanleiding voor is. Dus niet zomaar als je met je paard aan het rijden bent en je aan de regels houdt.
0ojannekeo0 schreef:ik heb al van verschillende mensen gehoord dat als jij in de stad aangesproken word door een agent en je hebt je ID niet bij krijg je al gelijk een boete...ik heb een kopie bij en ik ga ervoor zorgen dat ik in al m´n jassen een kopie heb....beter dan 50 euro hoeven te betalen