Bijrijdster houdt zich niet aan afspraken, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat te doen met mijn bijrijdster

deze laatste kans afwachten en houd ze zich weer niet aan de afspraak dan ermee kappen
35 (19%)
Stoppen, ze heeft kansen genoeg gehad!
125 (68%)
Ach ze is pas 16, het komt vanzelf ooit wel goed
Geen stemmen
Nog strenger zijn, iets niet in orde dan meteen ermee stoppen
19 (10%)
Anders....nl
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 183

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 01:26

Ik zou er al gelijk mee stoppen, ze wist van te voren welke eisen je stelde en daar moet ze zich dan ook aan houden! En je stelt gewoon normale eisen dus daar kan het niet aan liggen hoor.
Ik ben ook 16 en kom op de afgesproken dagen dat ik m'n verzorgpaarden doe, laat op tijd weten wanneer ik niet kan, mail altijd wat ik heb gedaan en hoe het ging, en ik neem uit mezelf 1 x in de zoveel tijd een les (hoeft niet persee van de eigenaar maar ze vind het wel erg leuk dat ik het doe) en ik betaal dan geen bijdrage maar ik houd me wel 100% met het paard bezig!
Er zijn vast genoeg mensen die jou paard willen bijrijden en die er wat beter voor zijn en zich aan de afspraken houden succes! en laat nog even weten hoe het is gegaan met haar morgen Tong uitsteken

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 01:33

anke, je schrijft dat je jezelf te makkelijk vind en dat dat soms ten koste gaat van jezelf en nu dus je paard. misschien is dit een mooi moment een voor jezelf een standpunt in te nemen. no more mister nice guy. geloof me, ik ben ook zo geweest en het is vreselijk als mensen zo over je heen lopen. maar je doet het volledig jezelf aan. iedereen gelooft graag dat andere mensen hetzelfde zijn als zichzelf. dus dezelfde waarden erop nahouden etc. ik ook. nou, dat heb ik geweten. nu ben ik (helaas) voorzichtiger geworden en geloof ik niet meteen dat alles goed gaat met afspraken met mensen. want die zijn niet perse zo eerlijk en sociaal denkend als ik. sommige wel en dat worden dan vrienden of goede zakenrelaties. op dit moment laat je een meisje van 16 over je heen lopen ten koste van je paard. bij mij is het zo: als je aan mijn beesten komt, dan vind ik dat nog veel erger dan dat je aan mij komt. na zo een rampzalige proefperiode moet je DURVEN haar op straat te zetten. en dat is het: durven. want het kost best wel wat moed om de confrontatie aan te gaan, ookal is het je goed recht. maar het is voor het welzijn van je paard en voor de rust in je kop. dus DOEN. Morgen persoonlijk als ze komt rijden en anders een voicemail bericht achter laten. jammer voor haar, maar beter voor je paard moet je maar denken. You go girl !

zo, nu na mijn emile ratelband praatje ga ik maar slapen. succes morgen. ik zal voor je duimen.

Anneke

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 08:17

Ik zou er maar mee stoppen!

Ook al zou ze zich vanavond aan de afspraken houden (wat ik niet echt verwacht), denk dat het in de toekomst niet zal veranderen.

Heeft toch helemaal geen zin om je te blijven ergeren en haar achterna te moeten blijven lopen.

Zou lekker op zoek gaan naar een andere bijrijdster waar het wel mee klikt, die wel haar afspraken nakomt en die wel met respect met je spullen omgaat!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 08:26

Stoppen....

Zo'n meid zou ik helemaal knetter van worden en was bij mij al heel snel weg geweest, vind dat je het nog lang volhoud.
Als ik dit zo lees besef ik weer hoe blij ik ben met Denies

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:35

Doet ze het of doet ze het niet? Tong uitsteken

Ik denk dat je het kan vergeten dat ze zich aan al die afspraken gaat houden.Het eerste wat ik deed als ik terug was van vakantie was bellen of vragen hoe het met het paard was.Ik kon niet wachten tot ik weer mocht.
Ik hoop echt dat het goed komt Anke,maar in dit geval denk ik dat je dat bord voor je hoofd even heel hard opzij moet gaan gooien,want anders heb je een heleboel kostbare tijd en energie verspeeld aan iemand die het absoluut niet waard is!Als iemand niet eens de moeite neemt om te reageren op mails od SMS,wat een kleine moeite is,dan weet ik genoeg.
Zoek lekker een nieuwe bijrijdster die je hopelijk wel kan vertrouwen,dat scheelt jou en je paard een hoop gedoe!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 11:01

Even een update....ze heeft nog steeds niet terug gereageerd over hoe laat vandaag....ik heb gisteravond gesmst en vanochtend weer, maar nog steeds niets terug.
Ze weet dat ik gePBt heb en heeft nog steeds de PBtjes niet gelezen....
De lesgeefster heeft haar immers ook gePBt en ingesproken op haar voicemail om vanavond les te komen geven...... Ze heeft al dik 3 weken geen les meer gehad (en afspraak is elke week, daar draag ik dus 15,- aan bij, dit bedrag heb ik afgehaald van de bijdrage om in lessen te stoppen)
Ik zou nooit van mijn leven die cijfercombinatie hebben veranderd, dat vind ik zo sneu..., maar ben nu blij dat ik het gedaan heb. Zo weet ik zeker dat ze niet om mij heen kan!
Ik heb ontzettend slecht geslapen en heb nu ook knallende hoofdpijn.
Waarom reageert ze toch niet terug?!
Ik snap het gewoon niet....., maar idd dit keer blijf ik bij mijn standpunt en dit is dus ECHT de allerallerallerlaatste kans, vandaag moet zijn om door een ringetje te halen en anders is het afgelopen!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:06

Ik kan alleen maar zeggen: Denk aan jezelf!!!!

Dit kan zo toch niet.

Wees eens eerlijk: denk jij dat ze zal veranderen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 11:08

Nee, weet het wel zeker dat ze niet veranderd...., maar ben verplicht ieder mens het voordeel van de twijfel te geven....
Vind het alleen nu op dit moment erg sneu, heb heel veel zin om lekker te gaan rijden op mijn paardje, maar kan dus niet omdat het haar dag is en zij dus haar laatste kans krijgt.....

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:12

Je bent gewoon veel te goed voor deze wereld Haha!

Ik ben ook altijd bang om mensen te kwetsen, maar wat zij doet vind ik echt niet kunnen.

Van mij had ze in ieder geval geen kans meer gekregen. Nu zijn je paard en jij allebei de dupe hiervan.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:15

Nou ik zou dus gewoon lekker gaan vandaag!
Als zij verder geen moeite neemt om te reageren, dikke pech dan toch??!!
Heb het hele verhaal met steeds grotere verbazing zitten lezen, maar dit kan toch echt zo niet!!!! Wij hebben meiden van 13,14 jaar op onze stal lopen als bijrijders. Nou die zjn 100000000X beter te vertrouwen dan die muts van jou!
Sorry hoor, maar kan me zo kwaad maken aan dat soort stucked up mutsen. het is graag of niet!
En ik zou dus echt lekker zelf gaan rijden, is jouw paardje en zij heeft haar rechten verspilt!
Zou zeggen: TSJAKKAA!!! En laat dat kind lekker in dr sop gaar koken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:15

Een meisje van 16 moet toch intussen haar verantwoordelijkheden kennen, en een tweede kans geven is in mijn ogen niet nodig. Dus in mijn geval zou ik haar ook de deur hebben gewezen.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:24

Voor haar 100 anderen die wel verantwoordelijk zijn en zich aan de afspraken houden. Je stelt duidelijke en niet onredelijke afspraken waarmee zij het eens was, als in de maand proeftijd blijkt dat ze zich er niet aan houdt dan is het gewoon over. Je kunt echt wel iemand anders vinden die alle liefde en aandacht aan jouw paardje geeft en er van geniet.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:25

Stoppen.
Je bent al veel te lang veel te goed voor haar geweest! Ik geloof niet dat ze vandaag haar spullen in orde heeft, dus van mij mag ze ophoepelen. Voor haar 10 anderen waarschijnlijk!

Veel succes!

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:55

Stoppen, je bent coulant genoeg geweest.
Voor haar vele andere en blijkbaar wordt het niet gewaardeerd wat je doet voor haar... dus hou lekker de eer aan jezelf en gooi ze eruit idd voo rhaar 10 andere die misschien wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

Als ik op vakantie ga doe ik dat al weken van te voren doorgeven... en zelfs als ik ziek ben voel ik me schuldig dat ik (3!!!!) dagen van te voren moet afbellen......

Maak een ander meisje blij.....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:57

Tjee, kind wat een engelen geduld!!

Heb je niet het nummer van haar thuis? Dan je eventueel haar moeder even belt? Dan zou voor mij de laatste poging zijn.

Het boeit haar niet wat er met je paard gebeurd, dat is onderhand wel duidelijk lijkt me..

Laat dat kind het lekker bekijken!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 12:04

Tja het is nu 12 uur en heb niks meer gehoord....ze heeft nog steeds geen enkel PBtje gelezen, terwijl ze gisteravond al wist dat ik haar die gestuurd heb.....
Het eerste wat IK zou doen als ik dan thuis was, meteen kijken wat er in de PBtjes staat.

Ze MOET vandaag maar 2 dingen in orde hebben:
1. de overeenkomst getekend retour
2. met cap rijden
Dit zijn 2 dingen waar ik al 6 weken achteraan loop, erg moeilijk kan dit dus niet zijn....
of natuurlijk juist wel aangezien ik het al 6 weken vraag?! Clown
het derde ding MOET niet, maar is wel gewenst en dat is vanavond een les volgen.
De lesgeefster is bereid om vanavond te komen en heeft ingesproken op haar voicemail en gePBT,
en ik dus ook gesmst en gePBt hierover, maar beiden nog geen reactie terug.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 12:05

@Tallie, ik moet toch eens kijken, dat nummer moet ik ergens hebben.....

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:10

Anke, waarom ga jij vanavond niet lekker les rijden ?

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:20

Waterkippie schreef:
Anke, waarom ga jij vanavond niet lekker les rijden ?

Dat is een goede oplossing!Ga lekker zelf lessen!Als zij toch niet reageert kun je beter lekker zelf gaan rijden,daar had je net zin in!Pech voor haar,fijn voor jou!

Pert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:26

het raam uit zij..
ik weet zeker dat je zoveel anderen kunt vinden die zich dus wel aan de afspraken houden

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 12:43

Ik heb met de lesgeefster ook afgesproken dat wat er ook gebeurt, ze vanavond gewoon kan komen, want als mijn bijrijdster niet kan / komt / niet mag rijden dat ik de les dan gewoon rijd! Tja dat mag toch zeker wel?! Anders moet mijn lesgeefster helemaal voor niks komen! Schijnheilig

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:17

Zoals hierboven al gezegd: ga lekker zelf die les vanavond nemen!!!

Is toch bijna niet te begrijpen dat iemand op die leeftijd nog zo onverantwoordelijk is.

Begint er ook op te lijken of ze helemaal geen zin heeft.
Laatst bijgewerkt door Winddancer op 03-01-05 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 14:21

Ik heb zojuist een PBtje ontvangen, ze snapt niet waar dit (van mij) allemaal vandaan komt, nadat ze een week weg is geweest en de overeenkomst zou getekend en wel klaar liggen op tafel.
Ben dus heel benieuwd, maar ga dus echt vasthouden aan mijn standpunten.
En als ik haar iets vraag, wil ik daar direct antwoord op en niet een paar dagen op moeten wachten.
Ik heb een super paard, die ik wil delen, maar dan moet er wel meer inzet zijn.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:29

Ze heeft dit dus allemaal gelezen, maar heeft zichzelf niet verdedigd..
Ik ben echt heel benieuwd Anke.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 14:51

Ze had wel meteen gezien dat ik een advertentie op marktplaats geplaatst heb voor een nieuwe bijrijder?! (best maf hè)

Ze verdedigd zich inmiddels wel, maar reageerd nog steeds niet over vanavond en de les.....
ik wil gewoon alles in orde of niet.....Als je iets doet dan doe je het goed of je doet het niet.
Ze snapt gewoon niet waar mijn boosheid vandaan komt, maar het is geen boosheid, maar frustratie. Ze vind dat ze zich aan de regels heeft gehouden, behalve de cap dan. Ik hoop dat we eruit komen, zie er tegen op om weer een andere bijrijder te zoeken en 'in te werken" .