Ik heb mijn verzorgpaard overdag in de wei gezet en vanavond (kom er net weg) heb ik haar in de stal gezet met extra veel hooi . En de radio aan gezet. De andere 2 (die er bij staan) staan ook op stal
xtostarlight
Geplaatst: 31-12-04 21:00
Mijne staat gewoon op de wei vannacht, en om 12 uur ben ik bij dr om dr gerust te stellen enzo want ze gaat helemaal door t lint. Tja je zou zeggen zet dr op stal.. al eerder geprobeert en ik zag bijna de stal tegen de vlakte gaan Nee dan maar niet stappen of pas na 2 uur..
Sjaan
Geplaatst: 31-12-04 21:13
Mijn schimmeltje was gister in de wei zo ontzettend overstuur dat ze niet eens meer bij het hek durfde te komen. Uiteindelijk heb ik haar met veel moeite op stal gekregen. De andere 4 paarden die anders heel rustig zijn met vuurwerk had ze ondertussen al aangestoken. Dus toen ik de paarden eindelijk op stal had stonden ze als dolle stieren door de stal te draaien.
Vandaag ging het aardig. Ik heb alleen mijn 2 jaarlingen in de wei gehad, die waren heel rustig. De andere 3 paarden heb ik wel mee gereden, verder hebben ze op stal gestaan. Mijn schimmeltje krijg om half 12 4 streepjes sedasem, ik hoop maar dat ze zich wat kan ontspannen, ze staat vandaag ook super gespannen op stal. De andere paarden waren rustig gelukkig vandaag, daar maak ik me ook niet zo'n zorgen om vannacht.
Anoniem
Geplaatst: 01-01-05 09:45
Pokke vuurwerk Ondanks, hooi, lamp en radio, was Zanda helemaal over de toeren. Continue rondjes lopen in stal, soms half in galop. Dan weer stil staan, helemaal bibberend. Zijn buikje ging snel op en neer en om de paar min. mesten. Zelfs met brokjes was hij niet over te halen. Arm dier.
Op zo'n moment zou ik willen dat vuurwerk verboden was.
cobiie
Geplaatst: 01-01-05 09:50
Bij ons waren de veulens wat van slag, de oudere paarden waren het wel gewend en bleven rustig.
IlsjePilsje
Geplaatst: 01-01-05 10:16
Lars was redelijk rustig. Goed kijken wat er aan de hand was. Hij wilde niet naar binnen en ook geen hooi.
Maar ja wat wil je... onze buren hadden onwijs mooi (en duur) vuurwerk, wat voor erg veel knallen en flitsen zorgde. Opeens bedacht ik mij dat Lars op de boerderij waar hij stond, helemaal niet zo dicht bij het vuurwerk stond. Nu stond hij veel dichterbij.
Wel een paar keer door de bak gerend, maar verder ging het goed.
Vera zat als een klitteballetje aan hem vast. Helemaal tegen hem aangedrukt, met hele grote ogen en stond zich af te vragen waar al die herrie vandaan kwam.
Voorgaande jaren heb ik Lars nooit meegemaakt tijdens oud en nieuw, er ging altijd iemand anders om half 1 op stal controleren.
Nu merkte ik wel dat het toch wel een beetje zielig is voor ze. Lars stond soms met zijn hoofd heel laag en te schudden, dus het zal wel pijn aan zijn oren hebben gedaan.
In ieder geval had ik gisteravond een halve baal stro in de stal gegooid (normaal staan ze op vlas met 1 plakje stro per dag).. op dit moment hebben Lars en Vera hun afterparty
Margon
Geplaatst: 01-01-05 10:18
Hier waren de paarden helemaal niet overstuur of wat dan ook! IK heb rond 11 uur of zo de luiken dichtgedaan van de stallen en ben rond een uur of half 1 gaan kijken of ze rustig stonden... helemaal niet paniekerig of zo!
Suzy
Geplaatst: 01-01-05 10:31
Marco was het ook even helemaal kwijt om 12 uur. De hele dag waren ze hier al bezig met rontjes, en stond hij al gespannen in de wei. 's Avonds op stal stond hij al in een hoekje gedrukt, en durfde niet meer voorin (bij het luik) te komen eten.. En om 12 uur.. ongeveer dezelfde symptomen als runningkawa beschrijft, hij wist niet meer waar hij het zoeken moest Gelukkig is het nu weer rustig en zijn we er weer voor een jaar vanaf
Calice
Geplaatst: 01-01-05 10:46
het is bij ons ook helemaal goed gegaan! (maarja er was ook afgesproken geen vuurwerk af te steken ) en trouwens! EEN HEEL GELUKKIG NIEUW JAAR ALLEMAAL! en ook in 2005 een hoop bokt plezier!
lotjuhh
Geplaatst: 01-01-05 11:08
ik heb hem op stal gezegt met een beedje meer hooi voor de aflijding