Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassidy schreef:Hij trekt gewoon wat haren uit de manen, zet een handtekening dat het monster echt van dat paard komt. Aansluitend stuurt hij of stuur jij het haarmonster op naar het van Haeringenlaboratorium in Wageningen, samen met een machtiging dat het VHL het bedrag voor de DNA bepaling van je rekening kan afschrijven.
Je moet zelf even contact opnemen met de afdeling van de rasvereniging waar je je paspoort moet aanvragen. De sticker die je van het VHL krijgt opgestuurd plak je in je paspoort, en klaar is klara...

Cassidy schreef:Ook als je paard niet is gechipt kun je wedstrijden rijden.
En vertel eens eerlijk, hoe vaak ben je gecontroleerd?

Alane schreef:@Cassidy: mischien handig als je koppieeerd vanaf de site van de PVE vwb het laten bepalen van DNA. Je mag nl niet zelf iets in het paardenpaspoort veranderen cq aanbrengen.
Cassidy schreef:Uiteraard heb ik respect voor je beslissing, dat staat buiten kijf en ga ik niet bediscussieren. Dat ieder de beste bedoelingen heeft met zijn paard mag ik hopen, want ik zie en lees non-stop dingen die dat tegenspreken... Onwetendheid, kuddedier, meer oorzaken mogelijk.Kijk, er kunnen ook dingen gebeuren met enten, maar dat doe je om te voorkomen dat je paard ziek wordt, en met de beste bedoelingen
Cassidy schreef:Mij is door de paspoort uitgevende instantie toch echt verteld dat ik de sticker zelf kan aanbrengen als ik hem terugkrijg van het VHL. De DA is er bijgeweest dat het haar is afgenomen, moet de DA er dan ook bij zijn als de stickers worden geplakt?