Wintec 500 (dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:44

Inca schreef:
Op de site hoef ik niet meer te kijken. Ik heb mn kenTaur al (ook een Artemis). Maar aangezien ik dacht dat alle KenTaur zadels dezelfde prijs hebben (uitgezonderd die met dubbel leer) was ik wel erg benieuwd (nieuwsgierig? wie ik?) welk zadel dat dan was voor 450 euro. Maar het was geen nieuwe met een beschadeging? Of een paszadel?

Ik kan mij herinneren dat alle Kentaurs op de site van Freddy stonden voor 475 euro kaal..
Ik heb zelf de variant met dubbel leder daar is ongeveer 1000 euro voor betaald en voor mijn dressuurzadel heb ik totaal (compleet) 700 euro betaald (zo uit mijn hoofd)..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 13:09

zitake schreef:
waarom probeer je niet eens een wintec uit, mss zijn er wel mensen waar je hem even mag uit proberen. dan weet je onmiddelijk hoe ze zijn.

Ga ik ook nog doen, maar ik wou eerst van tevoren alvast wat meningen etc. weten. Dan weet ik wat ik een beetje kan verwachten Lachen

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:25

Ik heb de Wintec model Isabelle Werth en die is echt super, heel diepe zit, je krijgt er echt een mooie houding door. Jammer genoeg kost die richting 1000 euro (gelukkig voor mij hoorde de mijne bij het paard dat naar hier kwam). Het andere model heb ik ook, er staat ook Isabelle Werth op maar is niet het model Werth maar gemaakt samen met Werth of zoiets. Die vond ik lekker zitten maar nu ik op die andere gezeten heb..

Thorowgood heeft naast de maxam lijn ook een hele Griffin lijn en daar zit een heel net dressuurzadel tussen waarop ik graag eens zou rijden.
http://www.thorowgood.com/dutch/finetype/finedres.htm
op deze link staat het model voor paarden met een hoge schoft maar ze hebben ze voor alle soorten paardenruggen.
Op een andere site heb ik ooit de prijs gezien en dat was rond de 250 euro.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:47

Ik zelf wilde een wintec ivm dat ze zo licht zijn.. er zijn toen verschillende zadels langsgeweest.

Wintec 500 dressuur, zat opzich lekker al had ik wel het idee dat ik van de ene naar de andere kant schoof. ze zijn verder makkelijk te onderhouden.
Wintec pro (cair), dit is mijn keuze geworden.. ik zit hier stevig in het zadel, ook heb ik het gevoel dat alles flink verbeterd op dit zadel (houding, ligging van de benen) het nadeel is dat het suede leer slijt op de plekken van de beugelriemen.

Thorowgood griffin, maar daar hoorde ik weer bij dat het zadel niet opgevuld kan worden en niet versteld kan worden in maten enz. dit zadel viel bij mij zowieso al af. verder schijnt het een heel fijn zadel te zijn, de beugels zijn al zo geplaatst dat je je benen op de goede plek hebt liggen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 22:49

Mijn ervaring met wintec is dat het makkelijk is in onderhoud! Geen gezeur, alleen je beugelriemen invetten.

zoemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 23:36

Maar ik heb gehoord dat je beter geen leer op kunstof kon gebruiken van mijn zadelmaker. Daarom he ik kunstofbeugelriemen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 01:50

Ik heb er wel eens op gereden. Het zit echt heerlijk. Ik vind dat je er een vastere zit door krijgt.. Misschien mijn mening?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 17:47

Okay bedankt allemaal!

maar als je geen leren beugelriemen mag, moet je dan van die dikke polyester? Die heb ik wel gehad voor mijn andere zadel, maar daar kreeg ik hele zeren benen van doordat ze zo dik en stroef zijn.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:37

inderdaad geen leer gebruiken op een kunststof zadel.
Ik heb dressuurbeugelriemen van kavalkade deze zijn ook van kunststof, ook heb je de wintec webbers nog! en je hebt wintec beugelriemen.

de beugelriemen die ik heb van kavalkade zijn niet dik, maar dat zijn de wintec webbers ook niet (ik vond alleen de kavalkade mooier).

persoonlijk zou ik niet gaan voor de wintec beugelriemen, deze vond ik wel heel erg dik.. ze zaten bij mij ook niet lekker

schanul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:04

Ik heb zelf ook 2 wintec zadels 1 type 2000 (veelzijdig) en een Issabel werth (dressuur deze heb ik 2e hands gekocht en ziet er nog super uit ook op de plaats waar de leren beugelriemen zitten) allebei de zadels zijn van equisuede.
Ik ben er super tevreden over *LOL*
Hiervoor heb ik een onwijs duur Stubben dressuurzadel gehad en daardoor heb ik ivm rugklachten een jaar niet kunnen rijden.
Dit bewijst maar weer dat een duur zadel absoluut niet beter hoeft te zijn.

Ik vind het equisuede niet lelijk worden en de singelstoten zijn tegenwoordig van leer gemaakt! Dat je geen leren beugelriemen mag gebruiken is volgens de winkels waar ik ze heb gekocht niet waar.
Ik ben er dus super tevreden over voor mij geen ander merk meer!

zoemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:10

De singelstoten zijn bij mij wel van kunstof. maar het gaat om het zweetbald wat sneller slijt dan. Ik he wel dikke kunstofriemen zijn idd erg stroef. Maar er zijn ook kleinere die zijn dunner dan leren beugelriemen en zijn ook niet zo stug.

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 01:55

zoemy schreef:
Maar ik heb gehoord dat je beter geen leer op kunstof kon gebruiken van mijn zadelmaker. Daarom he ik kunstofbeugelriemen.

Weet je dan ook waarom? Ik vind het vreemd. Zou je dan ook niet met leren laarzen mogen rijden op een kunststof zadel? Dat is dan toch ook leer op kunststof?

zoemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:05

Waarschijnlijk omdat het leer gaat schuren op het kunstof en dus sneller slijt. Wat die laarzen betreft weet ik niet maar de laarzen die ik nu draag (thermolaarzen) raken me zadel maar een piepklein stukje aan aan de onderkant.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 12:38

Ik zal er maar eens naar vragen wat ze me hier adviseren over dat leer op kunststof... Lijkt me trouwens wel raar ook ivm. leren rijlaarzen.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:49

Ik heb sinds kort een wintec 2000 vzh en ben er zeer tevreden mee. Ik heb in mijn manegetijd en dergelijke natuurlijk niet te maken gehad met dure merk zadels en ook nu was het voor mij niet te doen om een kieffer ofzo aan te schaffen. En op de manege hebben we een stel 500 vzh en een 2000 vzh en ik kon niet echt omschrijven waarom ik die 2000 fijner vond maar ik pakte gewoon altijd standaard het liefst die. En ik moet zeggen dat het met slijtage best meevalt als je ziet dat ze zelfs voor maneges worden gebruikt en daar toch zeker 2 uur per dag op zo'n zadel gereden wordt... Voor mij zijn naast de fijne zit de voordelen dat ze licht en onderhoudsvriendelijk zijn en dat er een verstelbare boom in zit. Mijn paardje heeft een jaar rust gehad en heeft amper spieren en vandaar dat er nou het smalste boompje in zit.. over een tijdje pas dit waarschijnlijk niet meer zo en kan je het zo verwisselen. Super handig.

schanul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:53

Sjonniej schreef:
Ik zal er maar eens naar vragen wat ze me hier adviseren over dat leer op kunststof... Lijkt me trouwens wel raar ook ivm. leren rijlaarzen.

Ik rijdt ook gewoon met leren beugelriemen en leren laarzen hoor en je ziet er niets aan..
Rubberen laarzen zou ik zowiezo niet doen want dan plak je aan het zadel vast dat is naar mijn mening het enige nadeel wat ik aan een kunststof zadel kan ontdekken. Hoewel het met buitenrijden ook fijn kan zijn, zit je lekker stevig Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 10:36

val je er tenminste ook niet af Tong uitsteken
Maar ik rij met chaps, dus heb daar geen last van.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:08

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wel wat ervaring met Wintec, dus misschien kan ik je ook een beetje helpen.

Ik had voor mijn eigen paardje een vorig model 2000 (met Equisuede). Het paardje werd niet erg intensief bereden en ik ben er best tevreden van, niet warm of zweterig in de zomer. Ik gebruikte er overigens Wintec Webbers voor, kunstof riemen zoals dressuurbeugelriemen dus met bovenaan een lus en dan onderaan ook eentje (verstelbaar) maar ertussen maar 1 laag, en die zaten heel erg fijn.

Toen ik een dressuurzadel zocht heb ik ook getwijfeld over een Wintec, en heb me laten adviseren door mijn zadel/tuigmaker (nog een echte).
Hij vertelde me dat de Wintec 500 heel erg heet kan worden in de zomer (als ie in de zon ligt) en ook erg zweterig aan je kont. Uiteindelijk ben ik voor een degelijk lederen tweedehandszadel gegaan (ik weet dat je liever nieuw wilt, maar dit is wat ik heb gekozen).

Is er nergens een middenklasse dressuurzadel van rond de 500 euro te vinden, als je het als tweede zadel wil gebruiken moet dat imo ruimschoots volstaan?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 15:20

Ik wil het niet als tweede zadel gebruiken, ik wil mijn oude vervangen. Maar het is niet dat dat à la minute moet. Met het oude zadel kan ik nog wel rijden, maar echt alles is het niet meer.
Mijn zadel hangt altijd in stal, dus dat hij heet wordt in de zon zal waars niet gebeuren...

Ook ga ik nog kijken bij Van Rijs, daar hebben ze idd ook 2e hands zadels..

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:51

Sjonniej schreef:
Ik wil het niet als tweede zadel gebruiken, ik wil mijn oude vervangen. Maar het is niet dat dat à la minute moet. Met het oude zadel kan ik nog wel rijden, maar echt alles is het niet meer.
Mijn zadel hangt altijd in stal, dus dat hij heet wordt in de zon zal waars niet gebeuren...

Ook ga ik nog kijken bij Van Rijs, daar hebben ze idd ook 2e hands zadels..

Nu ja, in de zon liggen, als je buiten rijdt kon ie blijkbaar ook al wel heet worden... Maar, eerlijk is eerlijk, ik heb dat nooit zelf ervaren, en volgens mij kan een ander zadel ook best heet worden als het een tijdje in de zon "verblijft"...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 16:12

Dan zit je er toch op Verward
Maarja, als een leren zadel in de zon ligt wordt het ook warm....

schanul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:08

Ik heb er met mijn equisuede modellen geen last van gehad (hitte) in de zomer krijg er ook geen zweetreet op (haha)

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:30

Ik heb sinds deze zomer een (tweedehands) wintec pro dressuur, en ik ben er super tevreden mee! Door de equisuede blijf je lekker in het zadel plakken, en ik krijg er een mooie beenligging van (al zeg ik het zelf Schijnheilig ). Omdat het paardje wat ik rij op een boerderij staat, heb ik niet de mogelijkheid om mn zadel goed op te bergen, dus hij moet in een redelijk vochtig hok hangen. Bij alle leren zadels zie je de schimmel groeien waar je bij staat., hoe hard je ook poetst, maar mijn wintecje blijft prima

Cow_horse schreef:
persoonlijk zou ik niet gaan voor de wintec beugelriemen, deze vond ik wel heel erg dik.. ze zaten bij mij ook niet lekker

Ik heb zelf ook de kunststof wintec beugelriemen, en ik heb nergens last van Lachen Ik weet niet hoe het bij de andere modellen zit, maar de pro dressuur biedt de mogelijkheid om je beugelriemen onder de zweetbladen te doen , waardoor je sowiezo helemaal geen last meer hiervan hebt (mocht je dat hebben)