hoe combineren jullie opleiding en paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:35

Momenteel doe ik een technische opleiding aan de universiteit Twente (Enschede). Zelf heb ik een pony in Deventer staan, en ik woon momenteel nog thuis (ben wel van plan binnenkort op kamers te gaan). Ik reis dus nog elke dag heen en weer, en de studie kost ook best veel uren (zowel op de uni als ook thuis).
Mijn moeder betaalt de stalling en studiebenodigheden (gelukkig is de stalling momenteel maar 60 Euro, spotgoedkoop dus). Omdat ik nu ook vaker 's avonds kom heb ik sinds enkele maanden een brommer.
Qua tijd enzo red ik het tot nu toe prima.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:39

ik heb vaak stress met school en alles eromheen. Vind het heerlijk om tot rust te komen bij de paarden. Even verstand op nul, tijd voor mezelf. En dan houd ik mezelf ook in de hand. Anders ga ik dag en nacht door (eind van het kwartaal ofzo) ik betaal de stalling met geld dat ik verdien met bijbaantjes zaterdags. Best goed te doen

cali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:24

Ik begin in September aan de opleiding visagie van Mieke Petiet, 1x in de 2 weken naar school, opzich lekker, daarbij kan ik dus werken! Maar ik neem pas na de opleiding een eigen ijslander, zodat ik financiel meer zekerheid heb,mn moeder wil dan wel wat bijbetalen en ik woon nog lekker thuis (ben ook pas 16 Tong uitsteken ) Met het geld wat ik vanaf september verdien spaar ik voor mn eige ijsco! Wat me wel trouwens opvalt is de Supergoedkope stalling bij jullie allemaal! Verward Hier bij een manege in de buurt is het €282 voor een pony en €322 voor een paard! Ik had geinformeerd bij een boer (wil mn ijsco niet 23 uur op stal hebbe!) die vroeg 225! Denk dat ik toch maar even verder ga kijken! heb gelukkig nog alle tijd! Knipoog

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:35

Ik studeer rechten aan de uni, ca 3 dagen per week. Werk gemiddeld 20 uur per week, goedbetaald. Verder heb ik een maximale studifinanciering.
Mijn verzorgster is wel echt noodzakelijk qua tijd, ik zou echt niet uit komen met mijn vriendje, huiswerk, college, werk en paardje als die niet 3 dagen per week voor me inviel. Ze betaald ook een kleine bijdrage, fijn om de hoefsmid en wormenkuren mee op te vangen, maar gelukkig niet noodzakelijk.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:48

ik heb een fulltime baan, en daarnaast doe ik nog een HBO- avond opleiding dus in mijn tijdschema is het atijd: DRUK DRUK DRUK!
Ik heb een bijrijdster voor 2 dagen, qua tijd scheelt me dat dus al en ze levert een kleine financiele bijdrage dus is ook wel prettig. Maar ik zou het qua financieen zonder bijrijder ook allemaal redden. Je moet nooit een bijrijder nemen vanwege het financiele aspect! Want ik weet uit ervaring dat er veel gedonder kan komen van een bijrijder, dus ik doe het absoluut niet voor het geld!!! Maar meer om er zeker van te zijn dat mn paardje lekker aandacht krijgt, en beweging.verzorging en dat ik zelf 2 dagen kan terugtrekken...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:52

Ik heb het makkelijk. Ik hoef maar 1 dag in de week naar school, de rest is zelfstudie e.d. En ik werk 4 dagen in de week. Redt het makkelijk!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:52

Dit is wel een interessant topic! Volgend jaar ga ik ook studeren, dus ik ben benieuwd...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:11

Ik doe HBO-V, eerstejaars.

Ik krijg het allemaal wel makkelijk rond moet ik eerlijk zeggen. Mijn paard staat bij mijn oom, die geen stalgeld wilt. Ik ga er zelf elke dag naartoe, al is het alleen maar om haar 's avonds te voeren.
Ik betaal haar zelf van mijn loon en stufi. Mijn ouders gaan af en toe wel eens brok halen, maar dat komt ook echt niet altijd voor.

Het gaat goed zo, de ene dag heb ik meer tijd voor haar dan de andere, maar voor mijn gevoel gaat het goed zo Lachen.