wie laat zijn paard dag en nacht buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:08

ik heb mijn pony en paard overdag buiten vanaf half 1 worden ze ongeveer buiten gezet en dan kan ik zelf bepalen wanneer ik ze naar binnen haal en meestal doe ik dit wanneer ik uit school kom dat is rond half 6 en soms later. in de somer staan ze van af mei tot october 24/7 op het land wel zo lekker.
ik vind het niet erg dat ze s'winters niet 24/7 buiten kunnen mijn pony staad al van af het moment dta ze op het land staad bij het hek tot ik er weer kom halen (helaas moet ze wel altijd even rolen zodat ze weer onder de moder zit) mijn paard vind het minder dat ie op stal moet maar voor dat heerlijke happie wat altijd op haar wacht als ze op stal komt komt ze toch wel mee naar binnen. ik heb er zelf ook een lekerder gevoel bij dat ze s'avonds binnen staan en met hevige regen heb ik ze ook liever binnen voor mijn eigen geruststeling.

lonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:26

Mijn paard (NRPS) staat 's avonds en 's nachts op stal en gaat in de loop van de ochtend tot eind van de middag bij niet al te slecht weer lekker de wei in! Hij draagd nu wel een deken.
In de zomer maanden gaat hij van 's morgens tot begin van de avond naar buiten en staat hij bij goed weer ook wel eens 's nachts buiten. Pling

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:23

Mijn arabier staat 24/7 buiten zonder deken zelfs. Ze is de deken niet nodig, beest krijgt een ontzettend dikke vacht (raar eigenlijk), ik heb wel een deken liggen voor het geval dat trouwens.
Schuilstal heeft (hebben eigenlijk, ze staat met meerdere paarden) ze sinds kort.

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:18

Ook hier staan een aantal paarden 24/7 per dag buiten zomer en winter. Zolang er maar een stuk is waar de grond droog is dus geen modder e.d. en ze kunnen een beetje beschut staan bv. bomen, is dit geen enkel probleem.
Sterker nog, volgens mij vinden ze dit beter als op stal...

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:32

Het is noodzakelijk jonge paarden vaak buiten te laten, zo bouwen ze een beter immuunsysteem op voor als ze oud zijn.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:35

ik laat kowloon af en toe bij droog weer eens buiten in de wei
en dan enkele uurtjes later weer op stal

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:36

Onze fjord en shet hebben een stal met paddock, waar ze 24/7 in en uit kunnen lopen.

Alleen valt het me wel op dat ze 's avonds altijd binnen staan.
Overdag staan ze de hele dag buiten en doen ze tussen 12 en 1 samen een tukje in het zonnetje, maar 's avonds slapen ze in de stal.

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:44

Mijn KWPN-er staat samen met een Quarter, een kruising Paint x Haflinger en een Shetlander. Ze hebben de beschikking over de wei, een deels verhard pad naar voor, twee schuilstalletjes en het binnenbakje. Ze staan eigenlijk altijd buiten, behalve wanneer het heel warm is. De shet heeft 's zomers een boettdeken op, maar verder hebben de paarden nooit dekens op.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:50

Mijn IJslander staat het gehele jaar door, dag en nacht buiten.
Hij heeft geen stal, maar wel beschutting van o.a. bomen.