NIEUW = Heuprijbroeken, al iemand ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 09:15

Ik wil ze gewoon hoog hebben, dus ik pas zulke broeken niet eens. Wel heb ik een stel wat lager zittende broeken (2 van Kentucky) en die broeken zitten mij eigenlijk te laag. Verder prima broeken.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:48

Mij lijkt het wel fijn. Ik had eerst altijd van die echt hoge paardrijbroeken. (tot op mn navel) Nu sinds kort heb ik een broek erbij die een stuk lager zit als mijn andere broeken en dat vind ik al een hele vooruitgang. Ik draag in het dagelijks leven namelijk altijd heupbroeken dus vind het wel zo prettig als mn paardrijbroek hetzelfde zit.
Mij lijkt het wel de moeite waard om eens uit te proberen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:52

ik draag gewoon lekker een hoge bandplooibroek. deze zitten lekker en vind ik toch nog altijd het mooiste staan. Ook ik heb een navelpiercing en ik heb nog nooit gehad dat ik bleef hangen aan mijn rijbroek. Wel bij een spijkerbroek of bijvoorbeeld met een trainingsbroek waarvan het aansnoertouwtje achter de piercing was gekomen. AUW!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:54

moeshie schreef:
Wat heb je in godsnaam aan een STRING als je rijdt?
Dat zit voor geen meter en voor wat of wie draag je het? Om je paard te 'versieren' ? Hier snap ik echt niets van ....
Ik wil er ook goed uitzien maar bij de paarden kan me dat wel niet zoveel schelen...

Ik draag ook een string tijdens het rijden. Dit zit gewoon net zo lekker als een gewone slip en ook hier hou ik er niet van dat je de naden door je broek heen ziet komen.
En nee, ik wil Ben echt niet versieren en er lopen ook geen leuke jongens op stal rond... Haha!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:10

Ik vind het geen gezicht. Al draag ik doordeweeks altijd heupbroeken, bij een paardrijbroek hoort dat niet. (in mijn ogen)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:10

Kliko schreef:
Ik vind het geen gezicht. Al draag ik doordeweeks altijd heupbroeken, bij een paardrijbroek hoort dat niet. (in mijn ogen)

Haha! Ja, dat gevoel heb ik ook, nu bedek je de boel nog een beetje. Ik vind hoge paardrijdbroeken juist mooi, en het is nou eenmaal traditie. Al lijkt me zo'n heupbroek ook wel lekker zitten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:17

Wat wordt er toch gemekkert over een string. Ik draag soms helemaal niks. Bij ondergoed is comfort heel belangrijk, zeker op een paard. Dus als je een string comfortabel vind, dan is dat toch prima. En boven je broek uitkomen..je kunt natuurlijk een blouse of trui dragen die je instopt, er bestaat meer dan alleen die superkorte gevalletjes, dat is wel weer mode en staat ver van ruiter-etiquette. Maar dat staan jullie daar over het algemeen al. Maar daar zal ik niks van zeggen, ieder zijn meug. Ik wilde alleen maar zeggen dat een ander niks met je ondergoed te maken heeft.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:32

Ik heb ze 2 keer gepast. De eerste keer toen ze net nieuw waren, maar het stofje sprak mij niet aan.
De tweede keer heb ik onlangs gepast, maar ze hadden het niet in de lengtemaat en ik wou een kunstlederen zitvlak. Als ik hem zou bestellen, was ik verplicht om dat te kopen, dus heb het maar niet gedaan.
Aangezien ik min of meer een recht lijf heb, vond ik de broek erg lekker zitten. Andere rijbroeken porren in mijn buik, terwijl met een maatje groter het bij mijn kont lubbert.
Ik heb in de Nicky (heupbroek zonder kunstlederen zitvlak) allerlei pozes aangenomen, maar geen bilspleet of string te zien Haha!

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:05

mij lijkt het ook wel wat. ik draag altijd heupbroeken, alleen mijn rijbroek is geen heupbroek. ga ze binnenkort maar eens proberen.

en er bestaat ook altijd nog zoiets als een heupstring voor de mensen die bang zijn dat hun string er bovenuit steekt

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:18

MarjoEisla schreef:
heb een jophurbroek als heupmodel, maar das dan weer iets heel anders he;). daar heb ik in ieder geval geen problemen dat ie te laag zit.
[image]

Waar koop je die ? en hoe duur zijn die ?
jophurbroek...nog nooit van gehoord Verward maar wel gaaf Cool

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:30

eowynnie schreef:
Waar koop je die ? en hoe duur zijn die ?
jophurbroek...nog nooit van gehoord Verward maar wel gaaf Cool

De IJslandershop in Harmelen verkoopt jophurbroeken. Die broek is van Sonnenreiter. Op hun site kan je alle modellen en prijzen vinden.
De Dakota kost €175,00. Die broek wil ik al een tijdje hebben, maar voor de aantal keren dat ik het daadwerkelijk zal gebruiken (1 á 2 keer in de week) vind ik het toch te duur.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:45

jophurbroeken zijn wel handig hoor... gewoon lekker met schoenen rijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:50

ik vroeg het me een paar maanden geleden al af. maar ik vind het meer wat voor in de zomer Tong uitsteken

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:17

Ik vind die rijbroeken met een hoge band juist mooier en lekkerder zitten.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:02

smurf schreef:
heupbroeken, string, navelpiercing.... Ziek

dames, zijn jullie bezig met een modeshow of met een sport en dieren verzorgen Verward

Kijk eerst eens even wat functioneel is, uiterlijke vertoning lijkt me in deze niet de eerste prioriteit

Inderdaad!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:13

Nou, t zal wel aan mij liggen, maar ik loop er WEL graag verzorgt bij, ook bij de paarden. Ik loop echt niet in korte truitjes ofzo hoor, maar ik heb altijd een beetje fatsoenlijk zittende kleren aan die een beetje bij elkaar passen. Van die slobbertruien van oma zie je mij niet lopen, óok niet bij de paarden!
Verder draag ik ook een string, want ja, ik versier mijn paard graag, anders wil ie nooit werken...! *LOL*
Nee, even zonder gekheid, ik draag altijd strings, en ik vind een gewoon slipje gewoon niet lekker zitten.
En tot overmaat van ramp heb ik ook nog een navelpiercing, waarmee ik overigens zelden/nooit aan mijn hoge band rijbroek blijf hangen. Tong uitsteken

Die lage broeken lijken me aan de ene kant wel fijn zitten, maar met rijden vind ik de extra steun in je rug enzo wel fijn, MITS je eindelijk zo'n hoge band broek vind waar je niet met zijn 2e in kan bij je middel. Schijnheilig

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:53

moeshie schreef:
Wat heb je in godsnaam aan een STRING als je rijdt?
Dat zit voor geen meter en voor wat of wie draag je het? Om je paard te 'versieren' ? Hier snap ik echt niets van ....
Ik wil er ook goed uitzien maar bij de paarden kan me dat wel niet zoveel schelen...

Clown
Kortom: ik heb normaal altijd een string aan, maar nu ga ik naar mn paard, laat ik dan maar een onderbroek aandoen Clown
Rolleyes

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 00:05

Kortom: smaken en gevoel verschillen Knipoog

Ik zou niet in een onderbroek kunnen rijden, als het niet goed zit, neem ik de genantste poses aan om het weer goed te krijgen. Met een string is bij mij de kans kleiner dat het vervelend gaat zitten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 09:19

Ze lijken mij verschrikkelijk te zitten. Dat vind ik met gewone heupbroeken ook al. Bovendien zijn bloezen helemaal niet lang genoeg om in zo'n heupbroek te kunnen stoppen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 09:45

het is meer voor de slankere onder ons.
ik werk in een ruitersportzaak en heb gemerkt dat er zeker wel vraag naar was. de broeken paste het beste bij wat slankere meiden.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:14

Wat een onzinnige discussie zeg. Dit heeft toch niks met mode te maken. Mij lijkt zo'n broek juist fijn, ik vind die hoge broeken niet lekker zitten. En omdat ik dus echt geen kont heb lijken deze broeken me juist erg goed zitten. Maar ik denk inderdaad dat dit vooral lekker zit voor de slankere mensen.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:41

Een echte heuprijbroek (veel onder je navel) vind ik nix...ik vind het koud, ik heb er een die net onder mijn navel zit (dus niet een 'buik'broek Tong uitsteken hihi want die vind ik dan weer níét lekker zitten) Ik heb wel gewone broeken als heupbroek Tong uitsteken maar niet voor paardrijden. Maar ieder wat ie wil, van mij mag je een heupbroek dragen hoor! dat verschilt per persoon Schijnheilig maar ik krijg toch allemaal basis-rijbroeken, van mijn ouders mogen ze niet duurder zijn dan 50 euro..hoogstens 59..maar dat is een uitzondering, en alleen uitzonderingen van cavallo ofzo, ik heb 1 broek van cavallo, en nog een broek van een merk wat ik nooit gekend heb (een of ander italiaans merk Verward ) maar ik kan dr mee rijden...maar tliefst heb ik Harry's Horse (daar heb ik mijn meeste paardenspullen van)
Maar nou begin ik opeens weer over merken, dus laat ik daar maar weer eens mee stoppen

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:46

smurf schreef:

dames, zijn jullie bezig met een modeshow of met een sport en dieren verzorgen Verward

Kijk eerst eens even wat functioneel is, uiterlijke vertoning lijkt me in deze niet de eerste prioriteit

het geval navelpiercing heeft in dit geval helemaal nix met functioneel te maken , dat ding zit er en naast mijn paard he ik ook nog een persoolijk leven.

en als je een navelpiercing hebt doet dat best zeer als die broek er steeds aan blijft hangen....

en het soort ondergoed wat je draagt heeft ( vind ik ) ook niks met modeshow te maken, moet je helemaal zelf weten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:46

Scum schreef:
Ze lijken mij verschrikkelijk te zitten. Dat vind ik met gewone heupbroeken ook al. Bovendien zijn bloezen helemaal niet lang genoeg om in zo'n heupbroek te kunnen stoppen.

De normale heupbroeken vind ik heel mooi staan, maar met paardrijden wil ik inderdaad truitjes die ik in mijn broek kan stoppen, en dat lukt denk ik niet goed met van die lage broeken. Ik heb wel vaak met die hoge broeken dat ik pijn in mijn buik krijg, omdat de rand zo hoog in mijn buik zit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:18

smurf schreef:

Veel gequote quote Haha!

Wat betreft piercings en strings; zoals zoveel mensen al zeggen: sommige mensen hebben nog een leven naast de paarden. Ik draag áltijd strings, moet er niet aan denken om op stal te lopen en de hele tijd in m'n naad te wroeten om m'n tent eruit te trekken Knipoog En ik zie er ook weinig in om al mijn piercings eruit te halen voordat ik naar stal ga en mijn tattoo af te plakken, puur omdat ik met dieren bezig ben Verward Piercings, tattoos, strings: allemaal voor mezelf, mijn paarden maakt het niet uit hoe ik eruit zie Knipoog