Rijden jullie altijd met beenbescherming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:48

ik bijna altijd! buitenrit en springen zowieso wel!

losgooien doe ik niet vaak omdat ie elke dag in de wei komt!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:50

bijna altijd
als ik ga rijden als de bak droog is>>bandages
als ik ga rijden als de bak nat is>>>peesbeschermers
bij longeren ook bandages
en bij losgooien peesbeschermers of toch bandages

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:52

ja ik heb een oude pony, en wil dr goede bescherming voor de benen hebben.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 11:04

Als ik ga springen, longeren of buitenrijden. Voor de rest nooit.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 11:08

Ja, altijd wel eigenlijk.
Als ik ga longeren krijgt hij gewoon Peesbeschermers om, net als met rijden. Als hij losstaat komen daar nog springschoenen bij. Met springen krijgt hij nog Strijklappen om en als ik zin heb dan bandageer ik hem ook weleens vierkant met Dressuur.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:58

ja, altijd met rijden of longeren, tenzij het moment dat je een proef rijdt natuurlijk...

Op de wei moet ze zelf maar op haar benen letten, daar wil ik niet aan. Maar met werken heeft ze altijd iets om. Voor de zekerheid en met losrijden tikt ze zichzelf nogal vaak aan, dus dan is het ook nodig. Als ze eenmaal los is, zouden ze af kunnen, maar dan zitten ze nog voor het geval dat...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:01

ja altijd, maar op stage bijvbeeld als de bak zeik nat is niet.
want we hebben 4 paar peesbeschermers en anders moet t volgende paard natte peesbeschermers om en dat schuurd ook weer.
bandages doen we alleen bij de koop klanten of als ze op film of foto moeten voor verkoop

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:34

Ik rij altijd met beschermers, in ieder geval altijd met peesbeschermers en meestal ook strijklappen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:51

Ik rij altijd met beschermers. In het weiland ga ik er ook mee beginnen, toch wel fijn dat extra beetje bescherming. Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:45

Ik rijd altijd met beenbescherming, ook tijdens het longeren heeft ze bescherming om. Dir omdat ik graag zuinig ben op m'n knolleke.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:16

mijn paard altijd, behalve in de molen. Hij is nogal gek als hij los is, en grote kans op blessures, en dan daarbij met rijdentikt hij zichzelf wel eens aan...

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:19

ja, altijd... Met wedstrijden altijd tijdens het inrijden, tijdens het proefje gaan ze af, al vergeet ik het wel af en toe Haha!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:20

Neuh,toen ze nog koersde en snel ging had ze alleen kniegemaschen en achter gemaschen aan.Moest wel,want ze raakte zichzelf bij haar knieeen.Achter had ze ze meer om voor als ze zou springen.Maar nu,kom op zeg,het is een paard hoor Knipoog .En als ik eerlijk ben,als ik sommige van die dingen zie >;) ....het lijkt me soms echt geen pretje om die dingen aan te hebben,zeker niet als het ook nog gaat schuren!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:27

Alleen met marathon en springen.
Met de marathon maak je scherpe bochten, waardoor hij nog wel eens met zijn benen in de knoop kan komen.
Met springen omdat we dat allebei niet goed kunnen en ik geen risico wil nemen.
Verder vind ik het de grootste onzin.

Pintolover

Ik wel altijd, het voorkomt schiefel!
bij mijn paard is ook schiefel ontstaan hierdoor Verdrietig
En het is niks ernstig, maar het is niet mooi voor je paard als ie schiefel heeft

Aman__

Als ik buiten op de weg rijd doe ik alleen achter bescherming om en in de molen en als ze los staat ook krijgt ze helemaal geen bescherming om. Alleen als ik in de bak ga rijden heeft ze voor bandages en achter strijklappen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:31

Melissamanda schreef:
Als ik buiten op de weg rijd doe ik alleen achter bescherming om en in de molen en als ze los staat ook krijgt ze helemaal geen bescherming om. Alleen als ik in de bak ga rijden heeft ze voor bandages en achter strijklappen.

Ik weet niet hoor,maar volgens mij zijn bandages altijd slecht,in de winter vanwege de nattigheid en in de zomer vanwege de hitte.Verder zorgt het ervoor dat je pezen minder sterk worden en als er dan dus een keer een klap op komt kan het minder opgevangen worden door de pees.

Verder ken ik paarden die al vanaf hun 1e met beschermers lopen en nog steeds een schieffel hebben,dus dat klopt ook niet helemaal geloof ik Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:34

Nee.
Als ik m'n pony mee had op m'n werk (handelsstal met alleen een hele blubberige buitenbak) reed ik haar zelden met beschermers.
Nou moet ik zeggen dat ik in zo'n bak ook geen gekke dingen deed hoor.
Als ze dan wel beschermers om had ging het schuren als de pest, en die krengen waren de dag erna echt nog niet droog. Scheve mond

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:42

In ieder geval met strijklappen vanwege het aantikken/strijken.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:40

ruitje schreef:
Ik weet niet hoor,maar volgens mij zijn bandages altijd slecht,in de winter vanwege de nattigheid en in de zomer vanwege de hitte.Verder zorgt het ervoor dat je pezen minder sterk worden en als er dan dus een keer een klap op komt kan het minder opgevangen worden door de pees.

Verder ken ik paarden die al vanaf hun 1e met beschermers lopen en nog steeds een schieffel hebben,dus dat klopt ook niet helemaal geloof ik Lachen

Mijn paard heeft een blessure gehad. De veearts wist niet wat het was. Toen hebben we er een homeopaat bijgehaald die wist gelijk wat het was. Er zit namelijk een bult op de been met slijm erin. We hebben nu spul dat die bult weg trekt. We mogen van de homeopaat alleen met bandages rijden omdat peesbeschermers op die bult zit te drukken. Bij een peesbeschermers is het zo dat die alle klappen opvangen van het lopen en dan ontstaan er trillingen dus trilt het nog door in de pees. Bij bandagens is dat niet zo. Als je bij bandages goede onderlappen bebruikt worden de benen niet zo heel heet. Buiten op de weg mag ik met niks rijden wat daar worden de pezen sterker van.

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:23

Ik zag dat veel mensen met losgooien geen peesbeschermers gebruikten, maar dat doe ik juist wel. Als ie heel gek gaat doen kan ie zichzelf makkelijk aantikken.
Verder doe ik vooral peesbeschermers om als het paard 4 ijzers heeft, maar het is natuurlijk altijd goed voor de bescherming!
Groetjes!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:08

Met rijden en longeren, in de losgooibak en op het land doe ik altijd peesbeschermers om.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:01

elady schreef:
Ik vraag me af of jullie altijd met beenbescherming rijden.

Ik rijdt altijd met beenbescherming om, anders rijdt ik m'n benen kapot tegen de stijgbeugelriemen..... Schijnheilig

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:24

Altijd peesbeschermers om met rijden en longeren. Als ze voor het eerst het land in gaan, dan krijgen ze de eerste week ook peeskappen om. 1 krijgt strijkkappen achter om.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:30

Altijd.
Peesbeschermers of bandages, meestal peesjes.