wie rijdt er endurance?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:02

Tsja, ik "kom uit de dressuur sport" zeg maar en dat is ruim duurder dan endurance!

Rekenvoorbeeldje
Lidmaatschap vereinging: ongeveer € 100,- tot € 150,-. (mijn laatste vereniging was goedkoper, mar er zijn er vele die ruim door de € 200 heen gaan!?!?!? Bloos!
Hier krijg je dan meestal wel 1 keer per week les voor in groepsverband.
Startkaart: € 37,-
elke wedstrijd betaal je per proef, M2 kost je meestal € 7,50, maar soms zelfs meer. Je rijdt meestal 2 proeven per wedstrijd.
Dan heb je nog als laatste grap dat je startcoupons moet hebben. Per proef heb je er 1 nodig. Setje van uhhh k geloof 24 coupons, € 17,50.

Dus in mijn ogen is het niet zo duur Tong uitsteken

*hoop dat ik nu niemand tegen het zere been schop, gewoon mijn vergelijking*

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:04

Ganna schreef:
Ik dacht dat je 50 ebrichten moest ehbben voor de HK? Verward
Leuk hoor, echt lid!

Denk dat ze bedoelen met paardenposts dat BM en Forumzaken enzo niet mee tellen.
Nog een paar dan......

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:08

Vraag het anders even aan een mod?

mariskaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:10

zou je aan zo'n endurance wedsterijd mee kunnen doen met een gewone startkaart?

Groetjes

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:20

Wat ik tot nu toe begrepen heb van wat ik heb gelezen moet dat wel kunnen. Je dressuur kaart is voor alles bruikbaar, andersom niet
Als je meerdere keren wilt starten moet je wel lid worden van de DER.
Een keer per jaar mag je vrij meedoen, tot maximaal 3x

*correct my when I'm wrong*

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:23

mariskaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:29

bedankt!

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:16

Klopt dacht ik wel.
Je mag drie keer meedoen in de kennismakings klasse met een maximum van 1 keer per jaar (dus drie jaar kun je 1 keer mee doen)
Weet niet hoe dat met startkaarten zit (stomme dingen)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 01:49

Jaartje terug mee gedaan aan zo'n kenningsmakingsklasse, enige waar ik een serieus probleem mee ga hebben als ik echt endurance wil doen is de weg, er lagen krijtlijntjes en ik had er eentje gemist.. Heb 4uur gedaan over 26km (+extra km omdat ik mis was Rolleyes )
Voelde mij wel behoorlijk dom Haha!
Wat me wel heel hard opviel is dat iedereen je graag meer wil vertellen, en ze je zeker niet vies bekijken omdat je geen arabier hebt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 02:08

Roofer schreef:
Tsja, ik "kom uit de dressuur sport" zeg maar en dat is ruim duurder dan endurance!

Omgerekend is endurance per wedstrijdminuut zelfs vele malen voordeliger dan dressuur! *LOL*

Wat de startkaart betreft: je kunt met een 'gewone' startkaart idd endurancewedstrijden rijden (andersom niet: met een 'uitgeklede' endurancestartkaart kun je geen dressuur- en springwedstrijden rijden). Wel moet je daarnaast ook lid worden van de endurancevereniging.

Wil je een keer in de kennismakingsklasse starten om te kijken of jij en je paard endurance leuk vinden, dan hoef je geen lid te zijn EN geen startkaart te hebben. En in de kennismakingsklasse kun je idd zoals Ganna al zegt 3x starten (1x per seizoen).

diana_kerbof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 02:14

Heb 1x mee gedaan met een Shetlander, Onstwedde 2003.
Heb hem uiteindelijk wel uitgereden binnen de tijd, samen met de Belg Dorus en de Welsh Indy. Eerst wouden ze me niet doorlaten omdat zijn hartslag iets te snel ging, maar naderhand hebben ze me toe gelaten omdat ze er rekening mee hielden dat hij de kleinste pony ooit was die daar aan mee gelopen heeft. Die van een muis gaat ook sneller dan die van een Olifant, en zo gaat dat ook met kleine en grote paarden/pony's.
Was echt vet gaaf, en als Quintus gecastreerd is ga ik zeker met hem endurance rijden

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:55

Oooooooo, de Belg Dorus!!! Ben ik een enorme fan van!! Hij heeft ook meegedaan met de mendurance (de men versie van endurance dus) en toen heb ik hem slobber gevoerd!! Ik vind het zo geweldig. Een enorme knuffel!!

En dat van die berekening tussen dressuur en endurance klopt helemaal!! Voor 15 pleuro (zoiets) mag je 2 keer een proefje doen, bij elkaar opgeteld nog geen 15 minuten!!! Is een euro per minuut. Dan is endurance per minuut goedkoper want een korte klasse 1 rijd je net in 2 uur. Zou dan 120 euro moeten kosten........

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:45

En je krijgt er op de wedstrijddag minimaal drie gratis veearts-keuringen bij. Tel uit je winst.

Ruud_O

Re: wie rijdt er endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:48

En vergeet niet al die informatie die je gratis en voor niets kunt krijgen.

Plus de onbetaalbare gezelligheid. En de winst kun je dan direct verbrassen bij de diverse stands.
Sommige kopen dan paarse spullen ofzo Clown

ZotteLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:19

Heejj...

Kom ik aan met me late reactie, maar komt ik heb me net pas aangemelt,
ik kwam om deze site en d8....Ey laat ik me ook eens aanmelden..
Maar goed...
Ik heb ook endurance gereden...Ik kwam met mijn Drafer/arabier, tot de klasse 3...maar toen had hij een ziekte in zijn rug gekregen, en toen moest hij heelaas afgemaakt worden, omdat er niks maar aan gedaan kon worden Maarrrr....Endurance is erg verslafend !! egt waar...Ik ben nu nog op zoek naar een nieuw paard....En daar wil ik Ook weer mee endurance gaan rijden....maar ik wil ook graag weer springen...Dus k weet nog niet haha ...
Kusjj Lotte

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:23

Omdat dit een topic is van meer dan een half jaar oud en er sindsdien nieuwere topics over endurance zijn geweest, zet ik dit topic op slot.

Welkom Lotte, je kunt je voorstellen op PP. En op Bokt geldt de regel dat we geen MSN-taal gebruiken, zou je daar rekening mee willen houden? Bedankt!