Stap jij overal op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:55

Vroeger stapte ik overal wel op en " zou ze wel temmen" Haha!

Tegenwoordig neemt mijn verstand de overhand. Geen enkel paard is het waard om je nek op te breken.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:01

Ik stap er eigenlijk ook altijd wel op!
Nieuwe uitdaging inderdaad!! Gewoon weer is iets anders proberen! Lachen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:11

Vroeger stapte ik overal op, het kon me niet raar genoeg gaan.
Als ik viel ging ik net zolang door tit ik weer naar de gipskamer kon...
Ik was bravours en onverstandig...

Tegenwoordig kijk ik wel uit, ik weet dat ik zwakke gewrichten en pezen heb, en hypermobiel ben, dus een kleine val kan mij al een zooi fracturen opleveren. Ik doe het dus niet meer, niet omdat ik bang ben voor het paard, maar als het raar gaat en ik val, weet ik zeker dat ik weer een aantal weken uit de roulatie ben en daar heb ik geen zin meer in.

Ook heb ik de rare tik dat ik een paard van te voren niet moet zien bokken of steigeren, als een dier het doet terwijl ik erop zit vind ik het geen probleem en rij ik het eruit, heb ik het van te voren vanaf de grond gezien laat ik graag een ander voor gaan Haha!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:16

Ik heb er niet zoveel problemen mee, alleen die gemene stijgeraars niet.
Maar wel altijd met cap op.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:24

Ik ben ook wel vrij makkelijk ik stap ook zo op,
maar wil wel eerst weten wat ik kan verwachten of ik moet het des betreffende paard al hebben zien rijden.
Ik rijd trouwens altijd wel met cap.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:24

ja hoor, als ze aan mij vragen of ik er op wil.. dan zeg ik meteen ja.. Ik hou wel van een uitdaging..
Misschien klinkt dit wel een beetje penny achtig.. maarja.. ik ben dol op uitdagingen

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:45

Vroeger stapte ik zo overal op, het maakte mij niet uit, als ik eraf zou vallen, klom ik er daarna wel weer op. Nu ben ik wel wat voorzichtiger geworden, maar als ze mij zouden vragen, zou ik het denk ik wel doen.

Het ligt denk ik ook wel een beetje aan het paard.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:05

Vinia schreef:
Vroeger (ja, ik ben al oud!), stapte ik overal op, hoe gekker hoe beter.

Ik ook....Tot ik twee jaar geleden echt gruwelijk gevallen ben...(eigenlijk viel ik niet eens...paard klapte achterover...en daar lag ik dan...met 600 kilo op mijn been!) Verward

Sindsdien ben ik heel heel heel erg veel voorzichtiger geworden...

sanzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:15

ik stap overal op. ik zit liever ergens op dan dat ik naast sommige paarden sta. want ik hou niet van trap en bijt paarden. er op zitten, vind ik geen probleem. Je moet gewoon gelijk laten merken dat jij de baas ben.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:19

tja ligt eraan, als ik de eigenaar ken stap ik er wel op ook als ik weet dat hij ook bokt ofzo. Bij de rijvereniging moet ik ook altijd op de ponys als er weer eens iemand af is gevallen.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:25

Ik ben niet snel bang van een paard, en meestal zou ik er wel op kruipen, tenzij het een echte "rotbokker" is. Bokken vind ik veel erger dan stijgeren. De pony's/paarden die ik altijd heb gehad stijgerden soms wel eens, maar bokken daar hadden die nog nooit van gehoord, hierdoor ben ik dus ook minder bok-proof. Haha! Natuurlijk liever ook geen paard dat achterover slaat met steigeren he... Maar anders blijf ik er waarschijnlijk toch wel opzitten.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:32

Vroeger op de manege stapte ik ook overal op. Paarden, pony's maakte niet uit.

Tegenwoordig ben ik wat voorzichtiger. Ik heb geen angst om te vallen, maar zit niet te wachten op de gevolgen die een val kan hebben.

Dus ben ik wat voorzichtiger. Maar toch zal ik redelijk snel op een paard/pony stappen. Als ze maar niet te gek in de bol zijn.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:33

Ik stap in principe overal op.
Behalve op paarden met een eigenaar die zelf te beroerd is om zich ook maar ergens voor in te zetten.

Als een paard echt lastig is wil ik er best op als de eigenaar zelf ook zijn best doet om beter met zijn paard om te gaan. Je hebt er echter van die lui tussen zitten die ervanuit gaan dat ik het wel even oplos zodat zij niks hoeven te doen en daar bedank ik toch echt voor.

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:37

Het ligt er aan wie het vraagt, paarden van vriendinnen en bekenden doe ik wel, maar er is me ook eens door een totaal onbekende gevraagd of ik er even op wou want 'hij deed zo raar' En hij had gezien dat die van mij ook idioot deed en dat ik gewoon doorreed. Daar pas ik voor, het is me het niet waard om daar van af te vallen. Lachen

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:38

Stap in pricipe ook overal op. Moet ook wel als je zelf paarden beleerd. Maar stap nog het liefst op een groot paard, die verekte pony's (niet negatief bedoelt hoor) zijn zo verschrikkelijk snel. Maar dat maakt het ook wel weer leuk.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:42

Ik stap bijna overal op, wel doe ik altijd de eerste keer een cap op.
Ik rij bij een handelaar en dan moet je regelmatig op een vreemd paard stappen, ook komt het wel eens voor dat er wordt gezegd dat een pony ingereden is en dat blijkt dan toch niet zo te zijn. Haha!

Maar als ik het echt niet vertrouw stap ik er niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:44

Cassidy schreef:

Tegenwoordig neemt mijn verstand de overhand. Geen enkel paard is het waard om je nek op te breken.

sluit ik me bij aan.

Ligt eraan wat ze nu doen, maar op elk paard ga ik niet meer zitten.
Zucht word oud Verdrietig

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:50

bij de meeste paarden wel, maar ik neem geen onnodige risico's

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:55

Nee, ik stap niet overal op. Ik moet er gewoon vertrouwen in hebben. Een tijd geleden kwam ik toevallig op een stal waar iemand een bijrijder zocht, ze had hem eerst voorgereden en dat was al zo'n getob, 1 en al strijd. Ik heb toen vriendelijk bedankt.
Verder was ik van de zomer gaan kijken bij een wedstrijd van mijn vroegere bijrijdpaard (lusitanohengst), dat beest was strontvervelend, riep de hele boel bij elkaar. De eigenaresse vroeg of ik er even op wilde toen zij klaar was, want dan kon ze zich even omkleden. Nou echt, no way!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:59

Cassidy schreef:

zo denk ik er ook over. Tegenwoordig stap ik niet eens zomaar op mijn paard... Dan bedoel ik wel op dagen dat ik erg veel last van mijn rug heb. Eesrt zou ik dan toch gewoon rijden, maar nu weet ik dat ik dan beter een dag over kan slaan.

Vroeger op de manege kon het niet gek genoeg. Als ze maar raar deden, nieuw waren en dat ik op de hengst van de instructrice mocht vond ik helemaal geweldig. Inmiddels wil ik eerst weten hoe het paard is en of ik er gekke dingen van kan verwachten voor ik mijn voet in de beugel zet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:19

Ik stap eerder op een pony als op een paard en net als SANEX moet ik ze niet eerst zien bokken ofzo voordat ik er op mag!! Nee dan sla ik liever over.
Vroeger deed ik ook alles, maar ik ben heel wat verstandiger geworden.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:31

Ik stap overal wel op, mits ze niet levensgevaarlijk zijn.
Vraag wel altijd even of ze iets doen zodat ik er rekening mee kan houden en ik heb altijd mn cap op.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:35

Ja, ik stap overal eigenlijk wel op
MEestal vraag ik alleen wel wat ik er van kan verwachten....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:36

Ik stap niet op rotzakken,
verder rij ik alleen op paarden waar ik lol op denk te kunnen hebben.
Dat hoeven dus geen sportpaarden te zijn, van mij part een Tinker of een kruising Bels. Alleen moeten ze mij wel aanspreken, ik ga me niet zitten ergeren op een trekgeit.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:39

Ik durf overal eigenlijk wel op te stappen, al heeft mij dat ook inmiddels wel een zwakke rug bezorgd Knipoog

Maar ik stap niet overal op, paarden waar de eigenaren mij niet van 'aanstaan' en paarden die (zichtbaar) pijn hebben.