Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Als je paard het nog eng vindt als jij met je armen zwaait, is het hoog tijd voor wat meer desensitize oefeningen (gewenning dus) en veel meer friendly (aaien) met je handen en dan de bewegingen steeds 'wilder' maken terwijl je zelf ontspannen/relaxt blijft. Daarmee kun je ook een kopschuw paard leren wennen aan die bewegingen. Het is namelijk NIET de bedoeling dat jouw arm-flapperen een schrikreactie teweeg brengt.
callippo schreef:...Maargoed, nu vertel ik hier hele kleine stukjes van een methode die eigenlijk niet los gezien kunnen worden van het geheel. Anders worden het alsnog 'truukjes'. Laat maar lekker zitten dus en geef hem gewoon een tik, wel zo makkelijk...

Klopping schreef:Is hij altijd lastig op de trailer, kan het dan niet zijn dat hij "engtevrees " heeft. Hij is de enige niet, het is een kanjer dus hij zal zich beslist erg opgesloten voelen. Trailers zijn eigenlijk niet gemaakt voor zulke grote paarden.

Ann schreef:Ik wil alleen aangeven dat jouw manier van omgaan met paarden misschien niet de manier is voor andere mensen
Bij mij is een tik ook meer een duwtje, de bedoeling is echter wel duidelijk voor mijn paard. (Zo hard mogelijk) slaan zal ik nooit doen bij mijn paard.

SANEX schreef:Ik heb niet alles gelezen maar zag iemand de tip geven om het paard aan de trailer vast te zetten... dit mag je NOOIT doen en in het reglement staat zelfs dat als dat van te voren gezien wordt je kan worden uitgesloten van de wedstrijd.