wie verkoopt zijn paard nooit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:20

Bij ons is ook alles te koop. Nou ja, bijna alles, de entermerrie willen we voorlopig in ieder geval nog niet kwijt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:24

KarinvdM schreef:
Bij ons is ook alles te koop. Nou ja, bijna alles, de entermerrie willen we voorlopig in ieder geval nog niet kwijt.

Maar het is natuurlijk ook zo dat ze goed aangereden veel meer op kan brengen dan nu?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:26

yarrah schreef:
In eerste instantie zal ik nooit mijn paard verkopen. MAARRRR,... je kunt niet in de toekomst kijken en er zijn veel dingen te bedenken dat je toch je paard moet verkopen. Dus zeg nooit, nooit.

Yarrah

Helemaal mee eens...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:28

Ik héb mijn paard juist ooit verkocht, júist omdat ik op hem uitgekeken was, ik wilde een nieuwe uitdaging, hij had/heeft een moeilijk karakter en toen leverde hij nog een leuk centje op.

Nog nooit zoveel spijt ergens van gehad als daarvan. Ook omdat ik er een verschrikkelijk paard van terugkocht, súper duur en getalenteerd, maar het klikte gewoon niet én omdat ik er later achter kwam dat het helemaal niet zo is dat 'als iemand er veel voor moet betalen, dan zullen ze hem heus niet verwaarlozen c.q. slecht behandelen'.

Nu is het weer terug en ik heb 'moeten' beloven hem tot zijn dood niet meer te verkopen.

Mocht mij wat overkomen zouden mijn ouders een leuk plekje voor hem zoeken (goedkopere stalling bv.) en ik heb al in mijn testament staan wie ik graag voor hem zou willen laten zorgen mocht mij iets (ernstigs) overkomen (nl. mijn beste vriendin).

Ik denk dat ik het zo dus wel goed geregeld heb....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:37

je weet nooit wat er gebeurt in de toekomst, maar ik zou er wel alles aan doen om Evita niet te hoeven verkopen (zolang dat eerlijk is tegenover haar natuurlijk).

ik zorg al sinds mijn 11e voor Evita, kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat Evita er niet zou zijn en ze is ook heel erg belangrijk voor mij.. gewoon het belangrijkste wat ik heb eigenlijk Lachen
daarnaast is ze al wat op leeftijd en heeft ze een stalgebrek. ik ben erg bang dat ze dan toch verkeerd terecht komt..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:41

Tessebes schreef:
Maar het is natuurlijk ook zo dat ze goed aangereden veel meer op kan brengen dan nu?

Dat is de reden niet. We willen zien hoe ze uitgroeit en ik wil er straks zelf mee gaan rijden.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:43

Tja Leysander gaat idd ook nooit weg. Ik heb een aantal dingen reeds geregeld mocht er mij wat overkomen. Mocht ik op een of andere manier het niet meer kunnen betalen zijn er nog tal van andere oplossingen. Op dit moment wordt hij recreatief gereden door 2 ruiters die lol met hem maken. Ik heb er zo weinig tot geen kosten meer aan.

Hij is helaas toch onverkoopbaar hij zal helaas qua slacht nog meer opleveren dan in de handel. Als ik hem zou kunnen verkopen en hij komt in verkeerde handenkan ik het hem maar ook mezelf niet vergeven.

Ik vind dat er altijd wel een oplossing is alleen je moet wel de vechtlust hebben om dat te vinden.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:47

ik vekoop amigo nooit.
Ik heb hem al vanaf hij net geboren was, hij was hengst dus moest eigenijk naar de slach ik was stapel verliefd op hem dus wou hem meteen vanaf zijn geboorte hebben.
Hij is nu 3,5 jaar van mij en heb echt helemaal zelf opgevoed.
Hij luisterd ook het beste naar mij.
bij andere mensen is hij vaak eigenwijs.Haha!

Ik wil dat hij zijn hele leven gelukkig bij me is.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:52

als het even kan gaat ze nooooooit weg!
ik weet zeker als het om het geld zou moeten dat mijn vriend en mijn ouders me wel zouden helpen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:56

KarinvdM schreef:
Dat is de reden niet. We willen zien hoe ze uitgroeit en ik wil er straks zelf mee gaan rijden.

Maar dat heb je bij haar meer dan bij Zanzibar?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:00

Tessebes schreef:
Maar dat heb je bij haar meer dan bij Zanzibar?

Ja, ook omdat we met haar straks kunnen we weer kunnen gaan fokken. Bovendien heeft ze een erg fijn karakter.
Je kan niet altijd alles aanhouden en nu kiezen we ervoor dat de merrie voorlopig niet te koop is. Niet dat Zanzibar weg moet, die mag ook rustig blijven tot hij 3 is, dan gaan we hem beleren en zien we wel weer.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:19

Olympia schreef:
Bijrijdsters zoeken!

dat is wel heel makkelijk gedacht hoor!! niet alleen laat je lichaam het dan afweten als je in een rolstoel terecht komt maar als je zoals gezegd in dit voorbeeld alleen nog je hoofd kunt bewegen is de kans erg groot dat ook je inkomen sterk kelderd. Je moet het ook allemaal financieel ook nog kunnen trekken. Is zie niet in waarom het dan erger is om m te verkopen zodat ie voldoende aandacht krijgt (omdat iedereen toch t beste wil voor zijn paard)of dat je op zoek gaa tnaar een bijrijdsterJe moet soms ook wel eens keuzes maken in het leven waar je nooit rekening mee hebt gehouden dat je daarvoor zou komen te staan.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:32

ik ben NU nog niet van plan mijn paarden nooit te verkopen. maar alles kan anders gaan.. kijk maar naar debo, die had ry al 8 jaar en was ook van plan 'haar paard nooit te verkopen'. alles ging anders en op een geven moment heeft ze de knoop doorgehakt en hem aan mij gegeven, wel met afspraken natuurlijk.
maar goed, je kunt nooit van te voren zeggen ik doe mn paarden nooit weg.
zo las ik gisteren nog een verhaal van iemand die 7 pony's weg deed omdat de eigenaar kanker had....

maar ff nog erbij, als vip volgend jaar is ingereden en ik durf er niet op(ben nogal een bangerik, vooral met grote paarden), dan gaat hijwel weg, maar zoals hij nu is zou ik er wel op durven te gaan(ook al is hij 1.70, hij is heel rank gebouwd, dus hij toont niet zo groot), tenzij hij echt een etter is onder het zadel, maar dat ziet het er niet naar uit(hij vind het helemaal niet erg als je hem een zadel ofzo op doet...)

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:28

Laine gaat nooit weg dan zouden er wel hele gekke dingen moeten gebeuren en ik echt op geen enkele manier haar zou kunnen houden..Maar ze is alles voor mij al en daarom heb ik haar ook gekocht om dat ik niet zonder der kon en ze haar toen weg wouden hebben Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:28

Nee, mijn paarden gaan nooit meer weg. De een (bruine avantar) heb ik al 18 jaar, Mist heb ik al 20 jaar en Badjaraz pas 1 week Haha!

Ik heb genoeg financiele zekerheid om deze uitspraak te doen, en anders was ik zeker niet aan een 3e paard begonnen

en ik ben ook een muts van 33 Schijnheilig

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:33

Heb mijn paard nu 7 jaar!
En hij gaat never weg al krijg ik een miljoen!...

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:48

MoniqueT schreef:
OK, ff voorbeeldje dan: je komt in een rolstoel terecht, kan alleen je hofd nog bewegen, hebt 3 kinderen die moeten eten en je man overlijdt ... extreem ... maar, wat doe je dan? Dat bedoel ik met zeg nooit nooit.

Ok Knipoog Dan kan ik vanuit mijn huis naar mijn paarden kijken ,gelukkig heb ik een huis dat gelijkvloers is en de paarden staan in mijn tuin....kinderen heb ik niet(wilde ik ook noooit) en als mijn vriend overlijdt.... heeft hij(en ik ook) een behoorlijke levensverzekering.
Dus paarden blijven en als ik dood neerval is er ook al wat geregeld.....

Ik ben 35(nou is dat oud Clown ) en mijn Tinker en shet gaan nooit weg....
Ik zie geen reden waarom ze weg zouden moeten....
Ik ben dol op mijn beestjes en wat hier komt gaat hier dood.....

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:51

zeg nooit nooit , zal er alles aan doen hem te houden , maar als mijn intresses veranderen en ik wil echt heel graag een andere omdat hij mijn behoefte zeg maar niet meer bevredigd dan ga je er ook niet meer met het plezier naar toe wat je eerst wel had , dan kan je beter iemand zoeken die met hem haar wel die bevrediging heeft ...
maar dan zou ik proberen er iemand voor te zoeken die hem dan rijd en voor hem zorgt , maar dat hij wel van mij blijft..

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:53

boeflover schreef:
maar ff nog erbij, als vip volgend jaar is ingereden en ik durf er niet op(ben nogal een bangerik, vooral met grote paarden), dan gaat hijwel weg, maar zoals hij nu is zou ik er wel op durven te gaan(ook al is hij 1.70, hij is heel rank gebouwd, dus hij toont niet zo groot), tenzij hij echt een etter is onder het zadel, maar dat ziet het er niet naar uit(hij vind het helemaal niet erg als je hem een zadel ofzo op doet...)

heey ff offtopic , als je op een groot paard zit een aantal kere dan lijkt het helemaal niet alsof je hoog zit daar wen je aan Haha!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:03

Ik zou het paard dat ik nu heb ook niet snel wegdoen, alleen als ik haar door bepaalde omstandigheden niet zou kunnen houden.

Goed, nu een andere kant: ik ken iemand die al jaren niet meer lichamelijk in staat is om voor haar paard te zorgen. Het paard is er niet bepaald gelukkig onder, is moddervet en heeft duidelijk een tekort aan aandacht. Erg sneu voor het paard dus. Ik zou er nooit voor kiezen om mijn paard er zo bij te laten staan. Zolang ze het niet beter heeft bij een ander blijft ze, maar zodra het beter voor mijn paard is om verkocht te worden gaat ze weg.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:04

cissie schreef:
Als je ouder wordt en in de meeste gevallen maak je dan ook minder leuke dingen mee ga je dingen in een ander perspectief zien en je wordt je soms harder en meestal realistischer!

Nog even reageren..

Ik denk juist doordat ik ouder en door een aantal zaken harder geworden ben.. dat ik juist daarom mijn beestjes nooit meer verkoop.
Ik heb het allemaal gezien,meegemaakt(heb er heus wel verkocht en op andermans paarden gereden die onder mijn gat verkocht werden).
Ik ben er van overtuigd dat mijn paardjes het bij een ander even goed zouden kunnen hebben ....
Maar juist door alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt heb ik zoiets van....
Het is goed zo ,deze 2 blijven hier....

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:09

als wij er eentje heeben over een paar jaartjes gaat ie ook nooit meer weg

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:16

Ik heb altijd gezegd dat Brechje tot aan der dood bij mij zou blijven! Scheve mond Op dat moment zag ik geen andere keus om haar op te offeren om mij (en mijn andere paardje een normaler lever te kunnen bieden!) Nu ik alles in eigen hand heb, kan ik wel vertellen dat Michaela nooit maar ook nooit weggaat....als ik ooit de kans krijg om Brechje weer terug te krijgen, dan staat de stal al meteen klaar!
Het is hier nog een beetje afwachten of ik ooit wel normaal kan gaan rijden, of ik uberhaupt wel in staat blijf om Michaela dagelijks te verzorgen, maar ze staat op een goede stal en heb goede hulp bij de verzorging....ik denk dat dit in de toekomst ook wel goed blijft gaan en anders zoeken we weer een nieuwe oplossing!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:27

Ik zeg nooit nooit, maar heb wel een paard gekocht om te houden tot dr dood. Ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen dat ze verkocht wordt en het net zo slecht krijgt als dr broer (die het met de dood heeft moeten bekopen helaas). Nee hoor, al moet ik droog brood vreten, maar ze gaat niet weg als het aan mij ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:42

Ik denk dat het zeggen of je een paard nooit wilt verkopen, niet altijd te maken heeft of je nooit niks meegemaakt hebt.
Ik verkoop Kawa ook niet, of idd het hele erge scenario zoals hierboven aangegeven staat, zou moeten gebeuren.
Maar bij gewone dingen, zal ik er alles aan proberen te doen, hem te kunnen houden.
Vraag me niet waarom, met hem heb ik iets speciaals.
Ik heb er al een flink bedrag voor kunnen krijgen, toen we nog niet zo lang samen woonden, dus zou erg gemakkelijk geweest zijn.
Maar nee, een kawa is er maar 1 Lachen

En helaas, is er in mijn jonge leventje genoeg gebeurt.
Dus dat hangt niet samen.

Realistisch inzien, dat er iets heel verschrikkelijks kan gebeuren wel, maar dan zijn er misschien ook nog wel mensen die je willen helpen omdat ze weten dat je zo kapot bent van dat ene paard.