welke van de 2 stallen zouden jullie uit kiezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 07:40

Hoi allemaal,

De eerste stal, daar sta ik zelf met mijn paard ook (nu even niet) en beviel mij in de zomer prima. Je hebt gelijk, in de winter en herfst dus is deze bak vaak niet te berijden. Ik denk dat de keus om je paard in de tweede stal te zetten een goede keus is. Temeer omdat jouw paard nu geen beweging krijgt maar wel de hele dag op een natte paddock staat. Op zich zou het voor 9 van de 10 paarden geen kwaad kunnen. Maar Luna staat vaak stilletjes echt niet gelukkig te zijn. Voor de rest heb ik echt geen klachten over deze stal. Jij trouwens ook niet, je zegt niets geks toch? Zelf zou ik niet gekozen hebben voor een stal maar voor de ponykudde die beduidend goedkoper is en waar ze wel de hele dag binnen kan staan en zelf naar buiten wil als ze dat zou kunnen. Echter dan kan je nog niet rijden. Ik denk dat deze keus niet alleen aan jou persoonlijk ligt als wel aan het soort paard dat je hebt. Jij hebt nou net die ene van die negen die dun wordt als je niets doet met haar. Ik vind de keuze om naar stal 2 te gaan een goede keuze en laat anderen maar denken. Van de zomer staat ze toch gewoon weer op stal 1 lekker in de wei?? Dan hebben wij misschien ons ruiterbewijs en kun je ook nog lekker naar buiten als de bak nat zou zijn. Het is na acht maanden "modderen" wel eens tijd dat Luna opgewarmd wordt en spieren krijgt. Succes!

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 07:42

waar ze wel de hele dag binnen kan staan en zelf naar buiten wil als ze dat zou kunnen

ik bedoel, naar buiten kan als ze dat zou willen natuurlijk. Wahaha.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 07:57

he sanna,zoals jij het omschrijft bedoel ik het ook.Voor veel paarden zal het wel wat zijn idd,maar voor luna werkt het niet echt.
In de zomer is het idd prima,en als we dan ons ruiterbewijs hebben kunnen we in de zomer op weidegang,en in de winter weer terug naar de manege. Lachen

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 08:51

Dan heb je je keuze toch al gemaakt?

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 09:04

ja heb ik nu ook

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:16

Veel plezier op je nieuwe stal!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:22

Blijf lekker waar je bent!
Paarden de hele tijd binnen, dat is gewoon oneerlijk. En dat alleen voor je eigen plezier eigenlijk..
Ik snap dat het vervelend is dat je soms niet kan rijden (heb ik ook..)
Maar ik heb toch liever dat mijn paardje lekker buiten kan lopen!
En het is vast wel te regelen dat hij wel het voer krijgt dat jij wil, desnoods koop je zelf wat bij

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 09:27

voor de duidelijkheid:het gaan niet alleen om mij.
Ik merk aan mijn paard dat ze het niks vind de hele dag buiten!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 09:29

ik had altijd een hekel aan stallen waar paarden de hele dag binnen staan! Maar ik merk dat ik haar hier geen plezier mee doe!En zomers gaat ze wel in de wei

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:05

Denk dat ze het ook niet zo leuk vindt buiten omdat ze geen vriendjes heeft en ook al amper bij de hooiruif mag komen. Als de ruif er niet zou staan zou voor Tal 90% van de lol van het buiten staan ook al weg zijn Schijnheilig

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:52

Ik zou voor de 2e gaan

Pony_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:58

Ik zou ook voor de 2e gaan dan maar wat langer rijden en wat meer betalen dan een stal waar je in de winter(vaak) niet kan rijden terwijl je paardje het nodig heeft om gespierd te worden(zeg je zelf)

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:13

tyson20 schreef:
Lot,belinda en melanie,tuurlijk is het niet allemaal negatief. Gisteren belde marion me af voor de les omdat de bak niet goed was (dat heb je natuurlijk wel eens met een buitenbak)en ik merk gewoon dat ik een typ ben die ook een binnenbak wil. En qua voer,tja ik vind het gewoon jammer dat hij niet geeft wat je hebt afgesproken,voor je 300 euro.
En hij heeft luna om 4 uur een ker naar buiten gegooid,met het gevolg zei die ook dat ze om half 9 pas naar binnen ging,terwijl ze echt wacht tott ze naar binnen mag. Dus nu doe ik mijn paard zo laat mogrlijk in de middag want als ik haar eerder binnen zet wordt ze er wer uit gegooid. Dat vind ik gewoon jammer. Van de zomer had ik het daar prima,toen ze in de wei stonden,niks op aan te merken. Alleen in de winter als je een stal huurt vind ik het niet zo leuk

Mijn reactie was misschien wat boos, maar ik vind het gewoon zo jammer als de stal (of bak, of de hoeveelheid stro, kuil of wat dan ook) als "slecht" wordt afgeschilderd, omdat het gewoon onterecht is. En er is overal wel wat! 't Pleit wel voor je dat je woord bij daad voegt en daadwerkelijk ook op zoek bent gegaan naar een alternatief. Er zijn genoeg mensen die alleen maar klagen maar wel blijven.

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:22

ik zou gaan staan waar jij je het prettigst bij voeld. misschien moetje zelf een rijtje maken wat de nadelen en voordelen van de stal zijn en dan kijken welke voor jou het fijnste is.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:23

ff ontopic: ik zou voor de 2e gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:28

Je bent wel gek als je 300 betaald voor een stal zonder fatsoenlijke bak en waar je het totaal neit naar je zin hebt. Kijkend naar dit verhaaltje heb je al besloten.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:57

Heel de dag buiten staan is gewoon niet voor alle paarden weggelegd...
Bij ons op de manege staan er ook een paar die het echt niet naar de zin hebben buiten!
Ik vond het vroeger ook altijd sneu, dat ze heel de dag op stal staan, maar nu ik het zelf van dichtbij meemaak hebben alle paarden die er staan het echt naar hun zin!
Ze staan tot de knieen in het stro, dus heel de dag lekker te vroeten, worden heel vaak gevoerd op een dag..
Ik zou gewoon lekker voor de 2e stal gaan, zo te horen heeft jouw paardje het niet echt naar d'r zin!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:58

Wat is begrijp van je stalgenootjes nu, is voor jouw 10 andere.. Is er dan wel een mogelijkheid om van de zomer terug te komen ??
Ik kom van een binnenbak met veel lestijden.. Dus pas na half 9 bak beschikbaar en als je dan afhankelijk bent van je avonden is dat niet prettig! Heb je wel al uitgezocht wat de uren zijn dat je daar dan kan rijden ?
Ik zou ook voor een stal kiezen waar je paard veel buiten komt.. Maar het is duidelijk dat ze het buitenbeentje van de kudde is.. Dat is idd balen..
Mijn paard heeft ook een tijdje bij een gedwongen 'vriendschap' gestaan.. En nu staat hij in een groep van 10 en kan hij zelf bekijken wie hij leuk vind .. Van de zomer is hij helemaal gek geworden van een oude ruin van 35 jaar.. Dat is echt zijn vriend..
Ik denk ook niet dat ik richting die manege zou gaan maar toch nog een beetje in de ronte zou gaan kijken waar je beide hebt.. En overdag lekker naar buiten En een goed rijdbare bak..
Het is een moeilijke beslissing maar maak de beslissing waar je je zelf goed bij voelt..
succes

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:40

MirandaB schreef:
Wat is begrijp van je stalgenootjes nu, is voor jouw 10 andere.. Is er dan wel een mogelijkheid om van de zomer terug te komen ??
Ik kom van een binnenbak met veel lestijden.. Dus pas na half 9 bak beschikbaar en als je dan afhankelijk bent van je avonden is dat niet prettig! Heb je wel al uitgezocht wat de uren zijn dat je daar dan kan rijden ?

Terugkomen voor een weideplek in de zomer kan altijd. Voor wat betreft plek om te rijden; in de zomer gaan de meeste mensen naar buiten de paden op de lanen in, lekker het bos in. Afgezien daarvan, het is dan wel een drukke stal met 1 bak, maar gekgenoeg is er altijd genoeg ruimte om te rijden. Bovendien zijn de dagen langer in de zomer en ik geloof dat Eline 3 dagen per week werkt en dus genoeg tijd heeft om naar stal te gaan?

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:46

MelanieS schreef:
Terugkomen voor een weideplek in de zomer kan altijd. Voor wat betreft plek om te rijden; in de zomer gaan de meeste mensen naar buiten de paden op de lanen in, lekker het bos in. Afgezien daarvan, het is dan wel een drukke stal met 1 bak, maar gekgenoeg is er altijd genoeg ruimte om te rijden. Bovendien zijn de dagen langer in de zomer en ik geloof dat Eline 3 dagen per week werkt en dus genoeg tijd heeft om naar stal te gaan?

De baktijden gingen vooral om stal 2 Knipoog Ze wil naar een binnenbak.. Maar die zijn vaak bezet met lessen etc.. En dan zou ze alsnog naar buiten moeten..
Als je idd maar 3 dagen werkt zal het idd mogelijk zijn om de andere dagen overdag te komen.. Die mogelijkheid had ik bijna niet.. Vandaar toendertijd mijn vertrek naar een andere stal.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 05:51

Ja op nieuwe stal kan ik in binnenbak terecht van 9 tot 12 smorgens en van 5 tot 7 savonds. Ik wil 2 keer in de week met de les meerijden,dus dat doe ik dan de dagen dat ik werk.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 07:55

Hij paard staat ook de gehele dag binnen, hij komt alleen elke dag even los in de zandbak of binnenbak en hij word elke dag onder het zadel gereden.

Maar zoals in de zomer merk ik wel dat hij niet eens langdurig op de wei wil staan, terwijl hij daarin ook gevoerd werd enzo.

maargoed het is maar net wat voorn paard je hebt, en wat je ambities zijn Lachen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 07:56

Persoonlijk zou ik het tot na de zomer even uitzingen, nu ga je weer alles veranderen voor Luna, en dan met de zomer kom je weer terug en daarna gaat ze weer weg. Zo kan ze nooit ergens wennen. Gister stond ze (toen de ergste sekreten uit de paddock waren Haha! ) heerlijk tussen de rest in van het hooi te eten.
Oh nee ik moet je niet aan het twijfelen brengen, Tallie wil Luna dr box Schijnheilig

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:10

Ja eigenlijk zou je er eerst een winter moeten staan om te oordelen dat je de winter bijna niet zou kunnen rijden in de bak Knipoog

Nee, Eline je moet doen waar jij en je paard je goed bij voelt. Voor mij is onze stal een perfecte stal. Als ik geen sobere paardje had zou ik denk ik ook niet op onze stal staan. Maar volgens mij heb ik je ook nooit het advies gegeven om bij ons op stal te komen staan. zie [VMR] wat vinden jullie van inloopstal? Bij je vorige stal ging je weg o.a. omdat ze te weinig buiten kwam en nu wil je naar een stal waar ze helemaal niet naar buiten kan. Als ik jou was zou ik vooral omdat Luna niet goed tegen verandering kan nog even door zoeken naar een stal waar een midden weg is. Zoals bij Naaldenhof mogen de pension paarden overdag een afgesproken tijd los lopen in de paddock. Bij van de Velde is ook weidegang en stalling maar ik weet niet hoe het daar met de tijden van loslopen zit. Op het terrein van de vroegere Bokkendoorns komt ook weer een pensionstal.

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:55

Heee hoi,
Over van der Velden even, deze man heeft geen stal vrij en daar is een wachtlijst waar al jaren geen verandering in is gekomen dus daar is geen kans van slagen. Niemand klaagt hier écht over Herman. We vinden het er allemaal geweldig maar ik denk nogmaals voor Luna is het beter als ze rust vindt op een stal. Ik verwacht dat het voor een paard geen probleem is als het zomer en winter ergens anders staat. Ze zijn niet dom, als ze na een half jaar wei terugkomen op de stal zullen ze feiloos naar hun vertrouwde box lopen. Reken maar!