kebie schreef:Ik zou persoonlijk ook kiezen voor gelijk 24/7 buiten. Een keer gek doen en daarna lekker rust. Van elke dag een paar uur buiten worden paarden over het algemeen niet beter. Ze gaan dan onnatuurlijk lopen idioten.
En hier ben ik het helemaal mee eens! Wij hebben 1 wei met paarden die iedere nacht naar binnen gaan, en die paarden zijn iedere keer weer door het dolle.. Naast deze wei hebben we er eentje waar ze 24/7 op staan, en die paarden zijn de rust zelve. Zeker omdat ie een blessure heeft zou ik hem er ineens op zetten.
Verder weet ik niet op wat voor stal hij staat. Onze stal heeft namelijk zo'n beetje dezelfde temperatuur als buiten, zal misschien 2 graden schelen of zo. Afgelopen dagen heeft het daar gewoon gevroren. Pony's/paarden die daarin staan kunnen zonder problemen ineens 24/7 de wei op, zullen het niet koud krijgen. En als ik het goed begrijp heeft de jouwe al een behoorlijk teddybeergehalte, dan zou ik dus niet met dekens gaan klooien. Dekens zijn een ramp als je ze zo op de wei zet, zeker als er andere paarden bij staan. Ik zou gewoon een week uitkiezen dat het qua weer redelijk is, dan is de overgang niet al te groot. Gewend zal ie zo zijn.