Paard met blessure weiland op: hoe, wat en waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 08:37

kebie schreef:
Ik zou persoonlijk ook kiezen voor gelijk 24/7 buiten. Een keer gek doen en daarna lekker rust. Van elke dag een paar uur buiten worden paarden over het algemeen niet beter. Ze gaan dan onnatuurlijk lopen idioten.

En hier ben ik het helemaal mee eens! Wij hebben 1 wei met paarden die iedere nacht naar binnen gaan, en die paarden zijn iedere keer weer door het dolle.. Naast deze wei hebben we er eentje waar ze 24/7 op staan, en die paarden zijn de rust zelve. Zeker omdat ie een blessure heeft zou ik hem er ineens op zetten.
Verder weet ik niet op wat voor stal hij staat. Onze stal heeft namelijk zo'n beetje dezelfde temperatuur als buiten, zal misschien 2 graden schelen of zo. Afgelopen dagen heeft het daar gewoon gevroren. Pony's/paarden die daarin staan kunnen zonder problemen ineens 24/7 de wei op, zullen het niet koud krijgen. En als ik het goed begrijp heeft de jouwe al een behoorlijk teddybeergehalte, dan zou ik dus niet met dekens gaan klooien. Dekens zijn een ramp als je ze zo op de wei zet, zeker als er andere paarden bij staan. Ik zou gewoon een week uitkiezen dat het qua weer redelijk is, dan is de overgang niet al te groot. Gewend zal ie zo zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 21:02

Ik heb het vandaag bij de DA nagevraagd en zijn voorkeur gaat uit naar 24/7 buiten omdat er dan geen sprake is van piekbelasting.
Echter, vanwege het hoesten moet ik nog 1 uitslag afwachten en het ligt er een beetje aan wat daar uit komt.
Als hij met antibiotica behandeld moet worden, moet hij voorlopig nog even op stal blijven. Het blijft dus even afwachten en daarna neem ik een beslissing.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:05

Dan hoop ik voor je dat die antibiotica niet nodig is en dat hij lekker naar buiten kan! Sterkte ermee!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:18

Sterkte Fitz!

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:25

ja Sterkte, ik begrijp je helemaal. Mijn paard met peesblessure staat ook 24/7 buiten nu, zonder deken en het gaat heel erg goed. Eerst 10 maanden op stal gehad, toen de blessure weer terugkwam trok ik het echt niet om weer zolang te gaan stappen. Ik heb hem nu wel al in augustus in het land gezet dus dat is wel even wat anders dan die overgang die jij voor ogen hebt maar ze kunnen vaak meer hebben dan we denken. En inderdaad, ze knappen er vaak enorm van op. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat dit veel beter is in zo'n situatie. Succes ermee Ach gut

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 15:51

Sterkte ermee en als ik nog iets voor je kan doen laat je het maar weten.