Voor de bijrijdsters een vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:49

Olympia schreef:
Berensteijn..

Moet toch wat.. De Voorstede is het ook niet meer..

Nee, al een tijdje schijnt...
Daar moet je ook 25 euro betalen als bijrijder, echt belachelijk.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:52

Tessebes schreef:
Nee, al een tijdje schijnt...
Daar moet je ook 25 euro betalen als bijrijder, echt belachelijk.

Dat heb ik nooit hoeven te betalen, want ik werkte daar..Dus.. Nico vond altijd dat ik moest betalen maar die ouwe niet.. Dus.. Ik persoonlijk vind het echt niet meer leuk op de Voortstede..
Ik mis de paarden ontzettend erg..Zeker 1 manegepaardje.. Maar jha.. De mensen mis ik niet

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:10

Ik betaalde ook 40 euro per maand. (bijrijd haar niet meer omdat ik niet veel tijd had en ik het niet meer kon betalen)
Dan mocht ik 3 keer rijden. Soms 4 keer. Hierbij mocht ik gewoon doen wat ik wilde. Buitenritjes zijn er helaas nooit van gekomen omdat ze een erge druktemaker is/was.

Ik vind het veel geld. Maar als je gaat uitrekenen wat je voor 1x in de week rijden op de manege per maand betaald.
Kun je beter dit gaan doen Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:37

ik hoef niks te betalen.
Laatst bijgewerkt door miekelover op 17-12-04 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:57

Ik betaalde eerst 80 euro in de maand Bloos! , ik kreeg daar 1 les in de week voor, hoefde verder niks te doen qua uitmesten ed., alleen om de beurten zadel en hoofdstel invetten, ik kon altijd door de week rijden, dus 5 keer, maar dat redde ik niet met mn werk.
Later is het omgezet naar 40 euro in de maand, incl les elke week, enn reed toen nog maar 2 a 3 keer.

Nu heb ik een nieuw bijrijdpaard, die heb ik helemaal voor mezelf, hoef er niks te betalen, betaal wel mn eiegn lessen, en moet verder alles kopen op de echt dure aankopen na.
Maar dat maakt me niet uit, want ik vind het toch leuk om eens een nieuw shabrak te kopen oid. Het blijft ook van mij, mocht ik daar weg gaan ooit, al zie ik dat niet gebeuren Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:52

Liesjuh schreef:
Ik ben nog steeds de bijrijdster van Supertje... Hoewel mijn moeder het nu meer overgaat nemen... Voor ik Partout kreeg reed ik zo vaak ik wilde, nu alleen nog als er niemand kan... Ik betaal(de) helemaal niks... Alleen mijn eigen lessen...
Amanda(@bokt) is nu mijn bijrijdster en zij betaald ook niks, behalve haar eigen lessen... Knipoog

Doet me ineens herinneren aan het feit dat ik maandag de les niet betaald heb Bloos
Maar goed, hiervoor heb ik ook 2 paarden gereden. Betaalde ik niets voor, maar daar meste ik uit, voerde ik, schepte ik samen met iemand anders de bak en paddock, enz.
Ik heb eigenlijk nooit wat betaald, maar er stond dan wel wat anders tegenover. Af en toe spullen kopen, in de stallen helpen, enz.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:33

Ik zal even kort antwoord geven, lees later de rest wel door Knipoog

Ik betaal ook niets, hoef niet uit te mesten, mag het paard overal mee naar toe nemen, mag daarvoor de trailer van de eigenaar meenemen. Euhm, vergeet ik iets?

Kortom gevoelsmatig is het een eigen paard, alleen kost het niets en wordt ze voor me verzorgd en hoef ik alleen te gaan als ik tijd heb Clown
Ik betaal uiteteraard wel mijn eigen lessen, en koop zo nu en dan iets voor haar. Maar dat is helemaal mijn eigen keus, ik ben nergens toe verplict OK dan!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:40

Ik betaal niets, en rijd meestal 3x in de week, in vakanties vaker en op een vrije dag ga ik meestal ook Lachen

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:23

ik betaal ook niks
Ik help wel gewoon mee met mesten poetsen enz enz!
maar dat lijkt me logisch..
Heb nu een tijdje geen les gevolgd, maar de lessen betaal ik wel gewoon zelf.. tenzij ik les heb van de eigenaar van Pegassa, dan is het wel gratis
tuig enz hoef ik ook niet te kopen, dekjes en halsters enz eigenlijk ook niet maar dat doe ik wel Vingers aflikken

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:05

Ik heb 2 verzorgpaarden die beide op dezelfde stal staan en inprecipe mag ik rijden wanneer ik wil op de ene en met de ander heb ik 2 vaste dagen in de week maar als ik wil en tijd heb mag ik hem nog een dag pakken om bv te rijden.
Verder poets ik, mest uit (ook soms de andere paarden van de eigenaar) houd ook het tuig bij en koop soms wat nieuws voor ze.
En ik betaal er helemaal niks voor maar dat willen hun ook niet want ik help hun en hun helpen mij inprecipe Haha!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:13

ik kom trouwens zo vaak als ik kan, hoop dan ook dat ik de tijd heb om nog even te hobbelen Knipoog

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:36

Ik betaal niks... en mag alles...
Flame is regelmatig mee geweest naar de les en buitenritten waren ook geen probleem (totdat flame zelf niet meer alleen op buitenrit wilde Knipoog )

Bij Hesther wordt alles voor me betaald de prive lessen 1x in de week wordt ook betaald... De eigenaresse is zelfs bereid straks de helft van de rijverenigingskosten te betalen (wat ik niet wil dat ze dat doet ik betaal het gewoon zelf) En ik heb zelf dit jaar de keuze of ze weer gedekt word van het zomer of niet die keuze heb ik op niet laten vallen omdat de eigenaresse te weinig verstand van paarden heeft om zo`n veulentje goed op te voeden (dus te laten staan en laten spelen met andere paarden/veulens)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:47

imker schreef:
Zo vreemd is het niet om voor bijrijden te moeten betalen.

Ook vind ik het wel iets extra's aan verantwoording geven. Als je ervoor moet betalen, ben je er over het algemeen ook zuiniger op.

Helemaal mee eens
Zo heeft je bijrijder ook wat te vertellen.

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:57

ik heb 1 verzorgshet ik mag zo vaak komen en waarneer ik maar wil en hoef niks te betalen (staat op een kinderboederij)

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:38

ik betaal 100 euro in de maand en rij hem 3 dagen per week en een dag extra is niet erg en voor de rest mag ik er lles mee doen wat ik wil

het is zelf wat je aan het paardje wil uit geven in vind me verzorgpaardje helemaal toppie en een super eigenaar OK dan!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:08

Ik betaal niets voor twee pony's. Ik mag zelf weten hoe vaak ik ze rij.
Met een pony rij ik ook wedstrijden en met de ander ga ik beginnen met wedstrijden in 2005.

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:24

Ik heb een kwpn verzorgpaard, en ik betaal er niks voor.
Ik ben de enigste die wat met haar doet.
Ik berijd haar en longeer haar.
Rijden doe ik meestal 3 a 4 keer in de week en ik ga nu ook beginnen met longeren (deed ik voorheen 1x in de week).
Ik mag ook met haar buitenrijden maar ben er niet zo'n held in als ik eerlijk moet zijn Bloos .

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:25

Olympia schreef:
Ik persoonlijk vind het echt niet meer leuk op de Voortstede.. De mensen mis ik niet

Anders ik wel Lachen
Ben er een aantal keer geweest en oh damn, wat is dat een kouwe kak
manege..Walgelijk...
Maarja, ieder zijn smaak Lachen

Ontopic Lachen :
Mijn bijrijdster betaalt niks.
Ze mag zo vaak rijden als ze wilt, als ze maar wel normaal met Moon
doet. En als ik er ben, mag ze hem niet rijden.

Het klinkt raar, maar het ligt wat anders.
Moon staat bij mijn opa en oma, omdat ik gewoon te weinig tijd heb. Hij heeft
het daar goed, krijgt genoeg beweging en verzorging enz.
Alleen het blijft mijn paard, dus als ik kom rijd ik hem. Jammer voor haar, maar ik wil ook nog genieten van hem, als ik eindelijk eens tijd heb.

Daar heeft ze voor zover ik weet geen problemen mee.

Ze mag alles doen wat ze met hem wil. Als ze wedstrijden of iets anders
wil gaan doen, wil ik er wel vanaf weten natuurlijk.

Als mijn paard hier zou staan en ik zou een bijrijdster hebben, zou het
anders zijn, dan zou ik er wel geld voor vragen.
OMdat hier de stalling duur is, en bij mijn opa staat hij eigenlijk gewoon
voor niets.

aar meer dan €50,= zou ik neit vragen en de prijs ligt er ook aan hoevaak
ze hem wil rijden.

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:03

Niets Vork Haha Tong uitsteken

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:12

Mijn bijrijdster (sarahJ hier op bokt Haha! )betaalt mee.
Ik heb ook 6jaar bijrijdpaarden gehad en ook altijd betaald.
Natuurlijk is het leuk als je niets moet betalen maar als ik mijn paard aan iemand anders uitleen wil ik toch ergens een zekerheid en die heb je niet als je je paard gewoon uitleent. Als eigenaar moet je toch ook zien dat al het materiaal beschikbaar is en dat je paard gezond is en 'klaar voor gebruik'.
En reken maar uit hoeveel je op een manege betaalt voor 'een les'.
Je kan jaren op maneges 'toerkes draaien' maar als je echt wil leren rijden ben je daar niks mee. Dus dat is dan ook weggesmeten geld.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:32

Die van mij is gratis, en ik mag er ook alles mee doen.. denk ik Tong uitsteken
Is het eigenlijk wel mijn bijrijpaard dinnie? Tong uitsteken

Ne maar ik vind dat je er ook niet voor hoeft te betalen, je doet de ''paardeneigenaar'' juist een plezier toch?

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:34

Ff offtopic Tong uitsteken ja die is gratis en ja jou bijrijpaard Tong uitsteken..En krijg er op een andere manier veel voor terug Lovers.

Maar ik heb een tijdje betaald..maar zou dat niet snel meer doen

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:48

Sinds jaar en dag rijd ik op paarden van vrienden van me, die eens in de week een voor me meenemen naar les. Hier betaal ik niets voor (behalve reguliere lesgeld en die vriend van me is daar instructeur) en het zijn altijd paarden die zij uitbrengen op wedstrijden voor anderen. Tussendoor heb ik op een paard gereden voor mensen en die heb ik ook uitgebracht op concoursen. Ook hier heb ik niets voor betaald en zal dit ook nooit doen. Het paard is uiteindelijk in 2003 naar Amerika verkocht. De bedoeling was ooit dat ik hem 2 keer in de week zou bijrijden, maar al snel kwam dit neer op de "volledige week". Ben hem toen ook maar gaan uitbrengen op concoursen en net voor de M2 is hij dus verkocht. Aangezien ik na die tijd enige tijd uitgeschakeld was met een vette hernia, ben ik nu al blij dat ik weer eens in de week kan rijden en rijd ik nu dus weer op de paarden van dezelfde vrienden. Daarmee prijs ik mezelf erg gelukkig, want het zijn altijd leuke, jonge, goedlopende paarden die wat in hun mars hebben...

Heb al die tijd nooit wat betaald, geen stallen hoeven uitmesten en kon hun trailer gebruiken. Wel heb ik altijd zelf mijn extra lessen en de inschrijfgelden op concoursen betaald.

Ik ken persoonlijk hier in het Noorden geen enkel persoon die betaald om een paard te "mogen" rijden voor iemand anders. Zullen ongetwijfeld wel voorbeelden zijn, maar hier in de omgeving zie je vaak dat je gevraagd wordt door iemand om zijn/haar paard te rijden.
Gelukkig hoef ik er dus niet te betalen, maar gezien het aanbod hier is het ook niet echt nodig... een beeje rondvragen levert al snel wat op...

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:18

Voor mijn huidige bijrijdpaard betaal ik € 50,- per maand. Ik rij 1 à 2 x in de week op hem en hoef verder niet uit te mesten of zo.
Voor mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik ook € 50,- per maand en daar reed ik maar 1x in de week op. Maar wel buiten, in mijn eentje met hem in het Amsterdamse Bos. Heerlijk was dat! Dan vind ik € 50,- niet veel, ik mocht wegblijven zo lang ik wilde en heb er wel van genoten hoor! Het enige wat ik daarnaast deed was af-en-toe de drollen uit z'n box scheppen.
Het paard dat ik dáárvoor bijreed werd op het laatst alleen nog maar door mij bereden omdat zijn eigenaresse geen zin meer in hem had. Ik mocht komen zio vaak ik wilde en ook met hem reed ik voornamelijk buiten (langs de weg en in Recreatiegebied 't Twiske). Voor hem betaalde ik € 65,- per maand.

Ik vind het helemaal niet raar om geld te betalen om bijrijder te zijn. De eigenaar neemt toch een bepaald risico door 'een vreemde' op zijn of haar paard te laten rijden.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:07

voor bijna precies hetzelfde betaal ik 5 euro minder....

dus wat mij betreft best een goede prijs!