Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
monsera schreef:Nou ik vind dat je wel erg veel stalgeld betaald voor maar 2 plakjes hooi.
Ze stond er nog maar een week zei je je kan het even aan kijken hoe ze het er op doet.Wordt ze nu wat magerder dan kun je lucerne bij gaan voeren maar je kunt mss ook als je klaar bent met rijden een extra plakje hooi aan haar geven.
Kyona schreef:2x per dag voeren vind ik sowieso te weinig. Het is het beste als ze 3 tot 4 x per dag gevoerd krijgen. Vind 3x per dag hooi het minimum. Nu zit er erg veel tijd tussen de 2 voerbeurten. Wortels moet je meer zien als een aanvulling van lekkers. Zelf vind ik het altijd belangrijk dat een paard veel ruwvoer krijgt en van kleine dikke plakken zou ik er toch minstens 4 per dag willen: 's avonds dan een dubbele portie. Geef liever iets minder brok en meer hooi. Zo kreeg mijn vorige paard minstens 6 plakken hooi per dag. Dit is goed i.v.m. verkleinen kans koliek, verveling enz enz. Daarnaast kreeg hij 2 kg biks bij normaal werk.
250 euro vind ik een boel geld, zeker als ze maar zo weinig krijgen. Had je hier trouwens van tevoren niet naar geïnformeerd?Maar ja, het is overal wat hoor - DE perfecte stal moet nog geopend worden
Niet zo handig maar zodoende leert men. Ik heb liever ook dat ze minstens het dubbele krijgt maar meer zal er niet inzitten omdat ze volgens een standaard voeren. Ben ik op zich al tegen omdat geen enkel paard standaard is. Ik moet Kaylee van de dierenarts (vanwege rug, spierengebrek en beenblessure) flink gaan trainen met ondersteuning met Mytoplast en dan krijgt ze volgens mij echt te weinig voer. Als je € 250.00 net kan betalen is al dat bijvoer wat je dan zelf moet gaan kopen niet echt fijn. Verder is het een leuke manege en ze hebben leuke accomodatie en aardige mensen. Vind het zo moeilijk dit is de 2e stal waar ik nu sta met haar en ben er zeker achter dat de perfecte stal niet bestaat. Er was mij beloofd dat ze (in ieder geval doordeweeks) iedere dag een uur los werd gezet in een paddock maar ze is nu met uitzondering van 1 dag in deze week iedere keer met schone hoeven/vacht en stalbenen van stal af gekomen. De perfecte stal zou voor mij zijn een weiland met stal/schuilstal waar ik alles zelf mag regelen en ergens in de buurt gebruik mag maken van een bak. Maar ja ik ken hier de omgeving nog niet echt en dat is moeilijk.