Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
runningkawa schreef:Kijk eens naar de rijstijl van de chauffeur
Heel vaak heeft er dat mee te maken.
Ook al lijkt het nog zo voorzichtig, ga maar eeens voor de fun in de trailer staan, het gaat al snel heel eng open neer op een drempel, je valt al snel in een bocht om.
En dat vinden sommige paarden heel erg eng, dus nog rustiger rijden.
alja schreef:volgens mij is de vraag als jullie zouden stoppen met zo`n paard of juist door proberenen ik zou er dus keihard mee stoppen!
als het zo moet hoeft het van mij niet!
nou lopen mijn paarden altijd vrij makkelijk de trailer in dus ik heb zelf geen problemen, maar afgelopen zomer is er iemand bij mij geweest met een pony die wel lastig is en heb dus een keer ong. 3 uur op een concours moeten wachten voordat het dier geladen was en dat gaat mij dus te ver !
Citaat:Als ik op stal oefen gaat het wel, als ik ergens heen ben geweest en ik moet terug dan gaat het een stuk moeilijker.

), maar je ziet wat kneuzen rondrijden hoor... monya schreef:Ook eruit is op te lossen! Wij hebben diverse paarden gehad om te trainen welke achteruit gaan een probleem vonden! Soms paarden die er voor het eerst meteen op liepen maar waarbij de eigenaar verzuimd hadden het paard achterwaarts te leren gaan in het algemeen. En soms vinden paarden achterwaarts eng omdat ze ooit het hoofd hebben gestoten of omdat ze alleen geleerd hebben als jong paard te draaien in de trailer!

: moritz dus op de trailer
.
Cer schreef:
Ik zit te twijfelen om het van de zomer nog een keer via Balingenhof te proberen. Ze komen dr maar halen, ik wens ze een prettige wedstrijd pffff
Citaat:
Uitdaging aanvaard![]()
En ook er weer achterwaarts uit schieten is goed op te lossen.
MAAR: een inspanning van een eigenaar is ook belangrijk!! Exact aanwijzingen opvolgen, goed oefenen, bij minste of geringste twijfel weer even overleggen of een update komen doen en tijd vrij maken om mee te trainen... Meestal komt het gedrag in de oude omgeving even terug, en als je dan heel adequaat uitvoert wat je hebt geleerd is het opgelost. De eigenaar valt namelijk in de oude omgeving meestal ook terug in het oude gedrag....

monya schreef:Jeetje ik kan goed met quote's overweg....