Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

miepmiep schreef:Ik verbaas me trouwens nog steeds over het feit dat mensen uit de niet-randstad zich verbazen over prijzen hier. Dat weten jullie nu inmiddels toch wel, dat dat soort "landelijke" dingen zoals het houden van een paard in de randstad onwijs duur is. Elke vierkante meter grond is heel veel keer duurder bij ons dan bij jullie... De stal waar ik rij vraagt rustig 350 euro per paard, geen poetsplaats, geen spuitplaats, geen weidegang, kleine boxen, binnenbak van 15*30 en een soort-van-buitenbak-wat het- eigenlijk-niet- is.
Maar we hebben wel waanzinnige uitrijmogelijkheden (voor midden in de stad) naar duinen, bos en strand...
Morris schreef:Ik zal je zeggen, voordat ik op Bokt zat, stond ik er helemaal niet bij stil dat het in de randstad gewoon veel duurder is dan bijvoorbeeld op de Veluwe.
Oke wij hebben bos, maar jullie strand en duinen en dat is natuurlijk wel erg gaaf.
batje schreef:Wij hebben het afgelopen jaar ook nogal wat verhogingen gehad. Voor de binnenstallen helemaal, die begonnen met 185, werden toen gelijk getrokken met de buitenstallen, dus 200. 5 euro inflatie vorig jaar, 5 euro koffiegeld, 10 euro verhoging dit jaar omdat er wormenspuiten bij komen en weer de inflatie. Ook is het uitmesten dit jaar afgeschaft. Stond je vorig jaar bij ons dus voor 185 volpension binnen, ben je nu al 220 kwijt voor halfpension. Is eigenlijk ook achterlijk, maar goed, vind het maar eens beter.

batje schreef:Tja, het is zijn stal, dus het moet kunnen. Baal er heel erg van, maar zolang er niets in de buurt is wat even goed is en goedkoper moet je er maar mee leven.
baudyh schreef:Bij ons is het vorig jaar niet verhoogd en nu per 1 januari 7,50 duurder.Van 180 naar 187,50.Maar ja ik kom uit de randstad en woon sinds een jaar in het oosten.Ik vindt het nog steeds super goedkoop.Voor binnenbak en buitenbak(30x60)longeercirkel,paddocks,weides,3xper dag kuil en brok.3xper dag halen ze de mest eruit.In het westen zou je voor deze service en accomodatie zeker 350 euro kwijt zijn.Dus ik klaag echt niet hoor.
gouda schreef:Jee wat een prijzen zeg. Is toch niet meer leuk om je paard in de randstad te hebben![]()
Ik hoop niet dat ze op mijn stal de prijzen omhooggooien (denk het nu niet meer voor 2005) op een geven moment is het niet meer op te brengen.

als wij op vakantie gaan kan ik rustig weg gaan, want er wordt heel goed voor de paarden gezorgd
en geen verhoging