nieuwe stal geen weide/schuldig voelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 12:13

Hij komt dan trouwens niet maar een half uurtje ofzo los te staan maar echt de hele morgen Dat meisje woont op de manege en is smorgens vroeg altijd al in de stallen dus dan gooit ze hem naar buiten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:33

zie dat je inmiddels een oplossing hebt gevonden.
Ik heb al een schuldgevoel als mijn paard een dag alleen 1 tot 2 uurtjes in de wei heeft gestaan. Wil hem er twee keer per dag uit hebben. Ze staan nu ook op de wei maar die is zwart gelopen. Dat maakt me nog niet eens zoveel uit. Ze zijn buiten; kunnen bewegen en hebben sociaal contact. Dat telt voor mij.

Behalve de psychische aspecten en de problemen met de benen hebben paarden die lang op stal staan meer risico hebben op koliek.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:01

...bij ons staan de paarden overdag allemaal in de bak...de bak is in 2en gedeeld voor de paarden die niet bij elkaar kunnen ..voordeel..paarden staan vanaf 07.00 tot 16.30 buiten..nadeel..als je overdag wil rijden, moet je ze eerst binnenzetten..drollen schepen...en de erge kuilen dichtmaken..eventueel slepen...dus ben je wel een half uur verder..heb het er graag voor over...ze komen toch ff lekker buiten en iedereen weet gewoon dat overdag de paarden buiten komen...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 13:09

bij ons mogen de paarden niet los als er binnen mensen aan het rijden zijn. Doordat de bak aan de binnebak grenst horen de paarden binnen het ge-ren van de paarden buiten en gaan dus allemaal continu aan de kletter. Dus ze kunnen alleen los als er niemand gaat rijden of er binnen 1 los staat dan kan er buiten ook 1 los

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:19

die van mij heeft als een van de weinige paarden bij ons weidegang... alleen is dit weer geen paard die je er een plezier mee doet.
Ze gaat al direct bij het hek staan en lopen klieren om eruit te gaan, ook al staat ze met andere erbij Tong uitsteken

Maar voor jouw paardje en helemaal hoe die erop reageerd lijkt het mij verstandiger om een regeling te treffen met meer losgooien of toch een andere stalling zoeken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 14:20

XchantjuhX schreef:
die van mij heeft als een van de weinige paarden bij ons weidegang... alleen is dit weer geen paard die je er een plezier mee doet.
Ze gaat al direct bij het hek staan en lopen klieren om eruit te gaan, ook al staat ze met andere erbij Tong uitsteken

Maar voor jouw paardje en helemaal hoe die erop reageerd lijkt het mij verstandiger om een regeling te treffen met meer losgooien of toch een andere stalling zoeken.

Mijn paard reageert er niet op hij word niet gek in zn kop ofzo maar hij vind het wel leuk om los te lopen. Mijn paard heeft een hekel aan regen dus als het regent doe ik hem ook geen plezier om hem los te zetten. Maar nu kan hij wel mooi los lopen smorgens in de bak dus maakt het niet uit of het regent of niet want hij kan ook in de binnen bak Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:31

haha nee idd... die van mij blijft ondanks haar 'gezeur' ook erin staan, buitenlucht is goed voor d'r Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:59

Dat is een mooie oplossing Breitling OK dan!.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 15:12

ben er ook blij mee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:15

Heerlijk!

fijne oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:03

Ik ben redelijk allergisch voor stallen waar de paarden maar 1 x per dag eruit komen. Mijn paard staat de hele dag buiten, weer of geen weer. En s'avonds is de ambitie om te rijden ( helaas lukt dat niet altijd)

In januari ga ik mijn nieuwe huis betrekken en heb ik een pensionstal gevonden waarbij ze ook de hele dag op de wei staan, ik wil geen stal waarbij ze de hele dag binnen staan, als ik echt heel druk ben en sávonds nog wat zakelijke verplichtingen heb, wil ik kunnen bellen dat ik niet kom, en dan wil ik zeker weten dat het paard in ieder geval 7 a 8 uur buiten heeft gelopen, dan kan ik met een gerust hart een dag wegblijven. Daarnaast is het verschrikkelijk a natuurlijk om een paard de hele dag op een hok van 3 x 3 te zetten.

Als je qua financiering daar op bespaard, dan bespaar je in mijn ogen op verkeerde dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 09:28

Dat kan ik alleen maar beamen pipo
Op die manier heb ik ook altijd mijn stallen gezocht.

En net wat je zegt, als je dan een keer ziek bent of zo, of geen puf hebt om te rijden.
Niets aan de hand, jij heeft toch zijn beweging wel gehad.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 10:28

Er is geen dag dat mijn paard er niet uit komt als ik niet ga gaat mijn bijrijder. Ook bespaar ik er niet op maar betaal juist meer op de stal waar hij nu staat. Hier in de buurt waar er wei bij zit staat alles vol.

Nu komt hij de hele morgen buiten met een pluk hooi en word hij smiddags of savonds gereden of ik ga met hem in het bos wandelen