Rowy schreef:Heej, ik ben mijn handicap nog niet tegengekomen, maar ik heb PDD-nos. Dat is een aan autisme verwante stoornis. Ik ben dus niet helemaal autistisch, als ik het niet vertel zou je niet zeggen dat dr iets met me is, maar ik heb er wel degelijk last van. Ook met rijden. Ik kan bijvoorbeeld niet met meer dan 1 andere ruiter in de bak rijden (met 1 heb ik al moeite) kan mijn aandacht niet verdelen. Als ik echt op mijn pony let dan rijd ik tegen iedereen op en krijg je bakregel-gemopper, en als ik op de anderen let dan kan ik niet meer rijden want dan heb ik het veel te druk met kijken en wor ik gestresst, en mijn pony ook, waardoor het helemaal niet meer lukt en ik uiteindelijk sjaggie naar het bos vertrek. Dus op wedstrijd zal ook nooit iets worden met losrijden zit je vaak genoeg met meer dan 10 man in de bak. Dat dus goed stinkmodder, maar goed das natuurlijk nix vergeleken met de mensen hier die altijd moeten leven met pijn, of die een lichaamsdeel missen, verlamt zijn, doof of blind zijn, enz enz
Tuurlijk is het vervelend als je lichamelijke aandoening of ziekte hebt, heel lastig zelfs
, maar schrap jezelf niet weg, jij kunt net zo goed hinder ervan ondervinden op een andere manier dan wel, maar ga er niet vanuit dat het bij jou wel minder erg zal zijn als bij iemand anders.
Ik heb een periode gehad dat is psychisch in de knoop zat nav veelvuldig ziekenhuis opnamen van de morfine kreeg ik ook nare bijwerkingen die je ernstig beperken op je social functioneren.
Er zijn dagen bij geweest dat ik dacht ik wou dat ik niet kon lopen maar geestelijk en sociaal/emotioneel enz. wel in orde was, zo vreselijk vond ik het.
Net zoals bij lichamelijke afwijkingen of ziektes kun jij er net zo goed helemaal niks aan doen het overkomt je, thats it!
Ik denk dat jij in je omgeving soms meer moeite moet doen om het bij mensen aan het verstand te peuteren
dan bv ik of andere mensen met reuma!.