Dees schreef:En accepteer wellicht dat dit paard nooit goed zal gaan galopperen.
Als ik bovenstaande zo eens lees, denk ik dat ik het toch wreed vind om een dergelijk paard zo te kwellen om hem die galop maar erin te rijden...voor een B proef?
Als je het ooit redt, dan nog, ga je stranden in de L maximaal...dus waarom al die kosten en moeite... meisje, ga gewoon genieten van het paard en van de dingen die het paard wel makkelijk kan. Bespaar je de teleurstelling van de dressuursport; je paard is niet geschikt. Die 5 a 6 keer per week hard trainen voor een B proefje is echt absurd....
Wat nou absurd hij zit in een leer proces en die galop gaat met sprongen vooruit! Toen we hem kregen kon hij helemaal niet galloperen dus. IK kwel hem helemaal niet die neit zo belachelijk! Die galop komt er echt wel in je kent me paard neit dus waarom sulke conclusies trekken als het zo was geweest dat hij het niet kon had me instructeur er ook geen moeite meer voor gedaan. Je meot hem beschouwen als een 3 jarige hij moet gewoon nog alles leren en ja als ze dan 8 zijn gaat het allemaal neit zo snel

Ik reageerde denk ik zo omdat ik een beetje wanhopig was en het beste gewoon voor mijn paard wil omdat hij gewoon zo slecht behandeld is geweest en ik hem niet in de steek wil laten of in gevaar wil brengen omdat we nu zo´n band hebben opgebouwd en ik echt niet meer zonder hem kan!