shetlandermaat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:15

Myra1 schreef:
En wat wil je die pony dan geven, groentesoep?

Bakstenen.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:33

een shet kost net zo veel als een paard of grote pony. ze eten alleen minder brok. maar je hooi je dierenarts kosten blijven gewoon het zelfde. ik heb er dan 4. met onderhoud kosten ze net zo veel als 2 paarden. maar dan heb ik het nog niet over de hoefsmid, wormenkuren en de dierenartskosten.

ik heb ze zeker niet omdat ze dus lekker goedkoop zijn maar omdat ik veel plezier met ze heb. ik vind een shet net zo leuk als een fjord of een haf ofzo iets.

maar als je 1,70 bent en je weegt 60 kg moet je toch echt opzoek gaan naar een ander ras en dan maar wat langer sparen maar je heb er veel langer plezier van echt waar

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:58

Geef toe dat het niet echt geweldig klinkt , 2 meiden die samen willen rijden , geen geld hebben voor een paard wat bij hun lengte en gewicht past , en dan maar 2 Shetten willen kopen.... en dan nog een derde meid erbij die ook aan de kosten van het onderhoud bij gaat dragen ??

Ik neem aan dat die er ook wat voor terugverwacht...die zal ook wel willen rijden af en toe. Als zij er geen zin meer in heeft of jullie vinden het niet leuk meer dat zij ook wil rijden op jullie ponies , heb je dan nog genoeg geld voor het onderhoud ?

En heb je al een plek gevonden voor ze , wat zijn de kosten daarvan ?

Neem me niet kwalijk hoor , maar als je maar 300 euro per pony uit kunt geven.... hoeveel geld heb je dan beschikbaar voor het onderhoud ? Niet alleen stalling of weide maar ook voer , hooi , spullen , hoefsmid , wormenkuren , enz enz.

De meeste mensen met een pony of paard zijn die 300 euro al kwijt aan 2 maanden onderhoud...

Maar okee , er even vanuit gaande dat jullie inderdaad nog jaren van jullie paardjes kunnen genieten en genoeg geld hebben om ze al die jaren een fijn leventje te bieden :

Een Shet is echt te klein voor jullie.
Wil je echt gaan rijden (dus wat meer doen dan 1 x in de week aan een lang teugeltje 5 rondjes door de bak stappen) dan zullen er andere ponies moeten komen.

Als je 1 m 70 lang bent en 60 kilo weegt , dan kom je op een manege al snel op een paard terecht omdat dat voor een pony al best lang is.

Met 60 kg en dan 10 kg tuig erbij ben je al 70 kg , en wie weet worden jullie nog wat zwaarder... dan moet je echt minimaal een stevige D-pony hebben om leuk ermee te kunnen rijden.

Ik neem aan dat je je paardjes een goed leven wilt bieden , er echt plezier mee wil hebben (zij zelf dus ook !) en er echt vanalles mee wil kunnen doen ?

Dan moeten ze wel sterk genoeg zijn en moeten je benen niet te ver uitsteken...dus minimaal een sterke D-pony.

Neem dan een leuke Haf of een Fjord , kosten ook niet zoveel , kun je ook in een goedkoop weitje met schuilstal mikken waardoor het onderhoud niet te duur is en dan ben je misschien met 200 euro onderhoudskosten per maand klaar als je HEEL erg veel geluk hebt en een mooi & goedkoop landje kan vinden...en het dier nooit een veearts nodig heeft Lachen

Als je vanaf nu jarenlang maandelijks het onderhoud kan betalen van de Shets
(hoeveel is dat eigenlijk volgens jullie berekening ? Lachen ) dan kun je dat bedrag mooi de komende maanden opsparen om dan tegen de zomer te kijken naar een paardje waar je ECHT fijn mee aan de gang kunt !

Elke maand 200 euro erbij , jullie hebben nu dus al 600 euro , dan zou je in april 1600 euro hebben , in juni 2000 euro.... kun je al leuk voor rondkijken als je een simpel paardje wel okee vindt Lachen

Als je dan in de tussentijd ook nog de tijd die je aan de paardjes zou moeten hebben besteden , gebruikt om wat geld bij te verdienen met allerlei klusjes en baantjes , dan kun je er ook nog een fijn simpel zadeltje enzo bijkopen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 10:07

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:35

annelies15 schreef:
whaha wat zeiken jullie nou jullie weten helemaal NIX van wat ik wel en niet heb dus wat komen jullie doen

We weten idd niks over jou en je financieel toestand daar hebben imo ook niks mee te maken, maar we weten wel dat je 60 kg weegt en 1.70 m lang bent Tong uitsteken

Wat wij hier komen doen?
Gezellig kletsen en elkaar advieseren over paardendingetje, en wat kom jij doen?

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:56

als je deze reacties niet leuk vind, moet je zo'n topic niet openen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:04

annelies15 schreef:
mwa ik vind t niet bepaald gezellig whaha nou ja valt nog best mee eigenlijk ik lach me eigenlijk dood af en toe om reacties

Ik vind het wel leuk en gezellig, misschien dat je dat ook voor een groot deel zelf in de hand hebt (dat denk ik wel namelijk).

Zo kun je je woordkeus aanpassen en termen als "Zeiken" achterwege laten ik zie daar de meerwaarde niet van in, eigenlijk Verward

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:14

Wat anders annelies15, heb je die lease Tinker niet meer?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:22

Ik weet niet op WIE je doelt maar bv Texeenmaikey en Pmarena die als laatste 2 (en waarna jou reactie kwam) imo serieus en goed advies geven bedoeld, vraag ik me ernstig af wat jij hier op bokt komt doen?

Als je een topic opent en ook als je reageert in een topic kun je kritiek verwachten, al moet ik zeggen dat je tot nu toe weinig kritiek hebt gekregen de meeste geven niet alleen hun mening maar zeggen gewoon de waarheid........tja dat die soms hard (en erg realistisch is) is kan ik niks aan doen.

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:54

Annelies, wat praat jij nou inene raar :S

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:00

Ah, daar zul je de andere kant van het verhaal hebben. *LOL* Clown

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:04

ik zou dat eigelijk wel eens de andere kant van het verhaal willen horen. want als we een goeie tip gegeven dan wordt dat gelijk helemaal de grond in getrapt en nu wil ik wel weten waarom

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 09:27

En ik vraag mij nog steeds af of ze de lease tinker nog heeft én waarom ze daar dan niet mee door zou gaan, is ook een heel mooi maatje en een lekker veelzijdig ras

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:09

Whaha en ik vroeg me af of ik niet te groot was voor een paard van 1.60 en ben ook 1.70 Tong uitsteken En dan zullen jullie ook niet te groot zijn voor die shetjes??? whaha dacht t dus wel.. als je ze koopt en er buitenritten op gaat maken vind ik het gewoon zielig...

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:10

maar waarom zou je geen shet kopen? zij hoeven s einters geen stal, hebebn minder voer nodig en zijn gewoon goedkoper(hihi,shetvoorstander)
en als je dan ooit een grotere pony/paard zou kopen, heb je een mooi maatje! dan staan ie niet alleen!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:13

maar ze willen dr ook op gaan rijden..! En ze zijn 1.70 en 60 kg.. Dat is tog wel te groot en te zwaar..

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:21

Heej,

Waarom gaan jullie niet gewoon 2 verzorgpaarden zoeken? Dat is gratis, en ook kei leuk!
Van veel eigenaars mag je er dan gewoon naartoe wanneer je wilt en als je het een keer te druk hebt met school of je hebt een feest, hoef je je er geen zorgen over te maken of ze wel eten krijgen!

Groetjes

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:55

annelies15 schreef:
Huhhhh Verward ik kom vandaag op bokt en zie dat er een topic van mij staat.
Ik heb dit topic helemaal niet gestart, er is denk ik iemand op mijn geweest oid want ik lease nog steeds een superlieve tinker.
Ik snap dr echt helemaal niets van Bloos!

OHHHH MY GOD.............................HELUUUUUUUUPPPP

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:21

annelies15 schreef:
Huhhhh Verward ik kom vandaag op bokt en zie dat er een topic van mij staat.
Ik heb dit topic helemaal niet gestart, er is denk ik iemand op mijn geweest oid want ik lease nog steeds een superlieve tinker.
Ik snap dr echt helemaal niets van Bloos!

Ik ga me er ook even mee bemoeien.

Ik ga volledig mee met de andere reacties. Denk jij weleens aan je paard? Lekker met je 60 kilo en 1.70 je shet rondcrossen tot ie erbij neervalt?

Ehm, hoe zie je dat voor je: Iemand die midden in de nacht sneaky naar jouw computer sluipt en dan een bericht plaatst?

Dé oplossing: Een wachtwoord!!
Als iemand iets wil plaatsen, maakt ie toch zelf een account aan, of ligt dat nou aan mij? Verward

Het kan natuurlijk best zo zijn, maar iig wel heel vaag, dat er dan ineens zo omgeslagen word

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:26

jah ik vind het eigenlijk ook wel raar:S