Voor- en nadelen van een kunstofzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:17

dutske schreef:
omdat ik nog nooit p een echt kwaliteitzadel leer heb gereden
ik rij op de manege
het lederen zadel dat er nu opl ligt was het vroegere wedstrijdzadel van mijn instruteur
Daar kan ik wel redelijk fijn opzitten, maar het is redelijk hard, en doordat ik weinig zitvlees heb zit ik er niet echt prettig op
Nu kan ik tijdens de les soms een wintec 2000 gebruiken, en in vergelijking met dat zadel vind ik het een zeer goed zadel
ik zit er fijn op, en ik rij mezelf niet door,als op andere winteczadels.
Als jij een kwaliteit wintec en een kwaliteit leer hebt wil ik het gerust komen uitproberen hoor Schijnheilig

ja, ik vind dat je t dan niet kan vergelijken.. een appel en een peer vergelijk je ook niet met elkaar..

je moet twee kwaliteit zadels vergelijken.
of twee onkwaliteit zadels vergelijken..

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:19

Ik zou eerder geneigd zijn om zadels uit dezelfde prijsklasse te vergelijken.
Ik had zelf het probleem dat tweedehandszadels niet in de buurt te krijgen waren. En ik ga niet een heel eind rijden om vervolgens een zadel op te halen wat niet past.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:19

Tigger schreef:
Tjonge wat een negatieve reacties.

En dat iemand mensen met een kunststof zadel minder serieus neemt, getuigt van behoorlijk kortzichtig gedrag. Boos!
Je hebt ook flut leren zadels, dus dat vind ik echt een domme opmerking. Ik ben niets minder of meer waard dan ieder ander...

ik zeg toch ook niet dat ik dat doe..
maar daarom kom je er nog niet onderuit dat anderen het wel doen!!!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:22

Mijn kunsstof zadel (wintec pro dressuur) zit toch echt heerlijk hoor. Veel beter dan leren zadels in dezeflde prijsklasse! Hij ligt perfect op de rug van mijn paardje en dat vind ik dus het allerbelangrijkst. Van piepen en kraken heb ik nog nooit last gehad!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:24

daantjuhhh schreef:
ik heb mijn rossner tweedehands gekocht..
was amper 1 x gebruikt..
scheelde 100 euro..
dus nu heb ik een leuk goed normaal kwaliteit dressuur zadel voor een mooi prijsje.

Een rossner zadel vind ik persoonlijk dan weer niet zo bijzonder!! Mijn wintec zit dus echt lekker. Vind het absoluut een aanrader.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:25

daantjuhhh schreef:
ja, ik vind dat je t dan niet kan vergelijken.. een appel en een peer vergelijk je ook niet met elkaar..

je moet twee kwaliteit zadels vergelijken.
of twee onkwaliteit zadels vergelijken..

nou jawel, een paar vind ik veel lekkerder dan een appel

Ik wil gewoon maar zeggen dat het ligt van zadel tot zadel
Ik ga nu niet zeggen: ik verkies een kunststof zadel, Want op de wintec 2000 rijd ik wel lekker, terwijl ik op de wintec 100 of de wintec sport mezelf openrijd

Terwijl ik op dit lederen zadel niet goed kan zitten omdat het za hard is, maar op het zadel van een vriendin met een lekkere zachte vulling op de boom kan ik wel perfect zitten
Dus volgens mij vergelijk ik geen appels met peren, maar zeg ik gewoon dat ik persoonlijk de wintec 2000 beter vind zitten dan dat lederen zadel
en dat lederen zadel heeft toch wel een stukkie boven de 700 eurootje gekost hoor
het enige verschil is dat de wintec pas een paar jaar oud is, en het lederen veel ouder (jaar of 6-10)
maar het lederen was duurder, en toch vind ik dit niet prettig zitten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:44

sammetje schreef:
Een rossner zadel vind ik persoonlijk dan weer niet zo bijzonder!! Mijn wintec zit dus echt lekker. Vind het absoluut een aanrader.

ja maar das per paard ook weer anders..
op mijn paard ging alles naar voren schuiven... de rossner niet..
maar ik heb ook wel eens mijn zadel op een anderpaard gehad en dan had ik echt zoiets van iel..
en das ook met de ainsley..
die lag perfect op mijn vorige paard, maar toen ik m op een paard van een vriendin had kwam de lepel van de zitting bijna in m'n rug

Titsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:16

waar je wel een discussie over kan hebben zeg. Van leestekens tot wat er gvraagd word! De menigen zijn gewoon verdeeld. En van manon dat ze zegd dat het zadel scheef was of ligt weet niet precies wat ze zij komt ook voor. Ik vind en dat is gewoon zo dat ze snel schuiven. Maar ik blijf het vervelende piepende, te lang natte zadels.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:22

ja,, idd ik ook

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:23

ik heb een wintec 500, en heb spijt van mn koop.
Hij schuift ontzettend op paarden met een brede rug.
(zie ook andere topics op bokt)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:31

ik heb een kunstof thorowgood fish, egt een super fijn kunststof zadel, je kunt de kussens verstellen door er verschillende fishes in te doen, zo kan het op verschillende paarden, mijn pony is heel verschillend per seizoen en dit was de beste optie en ik vind het ook nog eens gewoon lekker rijden! beter dan mijn oude leren zadels, het is wel beetje wennen maar mijn zadel gaat wel gewoon naar mijn pony staan, haar rugpijn is over en als ze in bouwe verandert kun je het zadel mee veranderen! heb 10 jaar garantie op de boom en als het goed is 3 jaar op overige dingen! ik vind kunststof egt een aanrader! en heus niet omdat ik zelf kunststof heb! Lachen

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:32

ik bedoel de kussens langs de schouders ff aanvullen..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 19:52

Oke, ik ben nou toch wel erg aan het twijfelen over wat voor zadel ik dan neem, Ik heb nou een leren zadel van Stúbben erop ligen, alleen ik vind het zo hard zitten, en teveel onderhoud vooral in de winter.

Ik denk dat ik gewoon een zadelmaker laat komen met verschillende soorten zadels en dan even ga vergelijken.
Maar wat is ong de prijs van en goed, kunststof zadel?
Wintec 2000 zadel is volgens mij het beste. Bedankt!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:55

Steffie89 schreef:
Oke, ik ben nou toch wel erg aan het twijfelen over wat voor zadel ik dan neem, Ik heb nou een leren zadel van Stúbben erop ligen, alleen ik vind het zo hard zitten, en teveel onderhoud vooral in de winter.

Ik denk dat ik gewoon een zadelmaker laat komen met verschillende soorten zadels en dan even ga vergelijken.
Maar wat is ong de prijs van en goed, kunststof zadel?
Wintec 2000 zadel is volgens mij het beste. Bedankt!

is die stubben al redelijk oud??

want die stubben die oud zijn worden altijd knetterhard

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:42

mijn kusntstof was 500 euro geloof ik...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 20:43

daantjuhhh schreef:
is die stubben al redelijk oud??

want die stubben die oud zijn worden altijd knetterhard

Uhh, een jaartje of 7, maar dat is toch niet oud voor een goed merk zadel>

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:51

Nu wordt te lang nat een paar keer genoemd, maar op een kunstof zadel kun je gewoon de föhn zetten, hoor en een leren zadel is toch ook niet accuut droog, of zie ik dat verkeerd? Ik heb mijn vriendin er nooit over horen klagen en ik heb al gezegd, die gaat te water met die dingen en dan moet de rest van de rit nog gereden worden. Even in de zon en het is droog hoor.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:16

ik vind mijn wintec 500 ook absoluut niet lekker zitten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 12:43

Ik kan ook wel heel veel merken lederen zadels noemen die ik niet lekker vind zitten. En nogmaals, wintec is niet het enige merk en of een of ander model lekker zit, is natuurlijk persoonlijk en hoort niet in het lijstje voor- en nadelen die TS graag wil zien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 13:41

Steffie89 schreef:
Uhh, een jaartje of 7, maar dat is toch niet oud voor een goed merk zadel>

neej das waar..
maar op een stubben zit levenslange garantie op.,
misschien kun je m terug sturen naar de fabriek?
of ff eerst een brief schrijven
misschien kunnen ze r wat aan doen..

ook al wil je m niet meer gebruiken, hij levert dan bij eventuele verkoop ook meer op!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:21

daantjuhhh schreef:
ik zeg toch ook niet dat ik dat doe..
maar daarom kom je er nog niet onderuit dat anderen het wel doen!!!

Wie de schoen past, trekt hem aan. Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:08

Tigger schreef:
Wie de schoen past, trekt hem aan. Knipoog

waar slaat dit op,, ik pas die schoen niet want ik oordeel niet op een harnachament..

ik heb pas sinds een half jaar leren rijlaarsen, ik heb pas een goed kwaliteit zadel en sinds een jaar een goede trailer..

ik heb mijn hele leven met het goedkoopste van t goedkoopste gedaan,, waarom zou ik dan iemand op uiterlijk oordelen??
ik weet als geen ander hoe andere mensen dat doen en daarom zei ik dat.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:26

daantjuhhh schreef:
waar slaat dit op,, ik pas die schoen niet want ik oordeel niet op een harnachament..

Dit slaat op mensen die dit vinden. En als jij dat niet vind, pas je de schoen dus niet en hoef je je ook niet druk te maken. Maar je voelt je nogal aangesproken, want waarom reageer je zo fel?

In elke opmerking die je geplaatst hebt, staat er dat je met kunststof niet serieus genomen wordt, dat je alleen met een leren zadel wat lijkt.
Ik vind dat kul, ook met kunsstof zadels tel je mee.
Maak je niet zo druk. Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:31

ik heb al in je PB uitgelegd dat ik zo vel geageerde omdat ik niet wil dat men denkt ooh daar komt weer z'n verwend paardentrutje aan die denkt dat ze beter is.. en dit komt omdat ik dit absoluut niet ben..

ik weet waar ik vandaan kom..

en jury zijn helaas afentoe wel bevooroordeeld..
ik heb een pony rij bij de paarden ring 1: 140 punten ring 2:168punten
en die eerste proef ging nog beter..
r staond op t briefje dat ik niet recht halt hield ik deed volgens de jury galloppassen in de middendraf.. gelukkig heb ik alles op video staan...
en halt houden was 4kant galloppas heeft niemand kunnen vinden..
dit geeft aan dat jury helaas soms bevooroordeeld zijn

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:52

daantjuhhh schreef:
en jury zijn helaas afentoe wel bevooroordeeld..
ik heb een pony rij bij de paarden ring 1: 140 punten ring 2:168punten
en die eerste proef ging nog beter..
r staond op t briefje dat ik niet recht halt hield ik deed volgens de jury galloppassen in de middendraf.. gelukkig heb ik alles op video staan...
en halt houden was 4kant galloppas heeft niemand kunnen vinden..
dit geeft aan dat jury helaas soms bevooroordeeld zijn

Volgens mij is dit weer een andere discussie! Lachen

Ik vind kunstofzadels niet fijn zitten maar dat is mijn eigen bevooroordeelde mening. Ik heb er zelf 1 gehad voor het springen (500 geloof ik) ik vond het bagger. Ik heb wel eens op het vorige zadel van Tigeer gereden dat vond ik ook niets. NU moet ik toegeven degene die tigger nu heeft (cair system ding) vind ik wel erg prettig zitten, en ziet er nog mooi uit ook. Persoonlijk heb ik er gewoon niets mee. Nu moet ik zeggen dat ik nogal een breed paard heb en dat de wintec daar ook niet zo mooi op licht. Momenteel rijd ik met een Rosner sidney en daar zweer ik bij.Wat een heerlijk zadel. Daarvoor heb ik een tijdje een KN en een ainsley gehad, beide ook prima zadels (als was de KN wel erg zacht). Helaas pasten ze niet meer op mijn nieuwe paard Huilen

Dat mensen bevooroordeeld zijn doordat je rijdt met een kunstofzadel vindt ik onzin. Soms kun je niet eens zien dat het kunstof is. Bovendien gaat het erom wat goed voor jezelf en je paard is en niet wat anderen ervan vinden Lachen