roosje84 schreef:Het idee is wel eng maar ik zou denk wel gaan kijken...zeker om te kijken of ie wel echt dood is...
Ik mag toch hopen dat als je paard en pin door z'n hoofd heen krijgt dat ie op slag dood is, of gaat het geregeld mis?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mariel49 schreef:Ik ben blij dat mensen die hun paard door omstandigheden het leven moeten laten beëindigen, bij hun paard blijven , om er zeker van te zijn dat ze niet verhandeld worden of op transport gaan naar Italië of elders . Of ze dan geschoten of via euthenasie in de halsvena , het is allebei vervelend, persoonlijk geef ik voorkeur aan schieten, en het steken is zover ik het heb gezien niet bij de keel maar overgang onderhals/borst.
het steken moet nu eenmaal, om het hart te laten stoppen. Het paard voelt dat steken niet meer. Dit moet dan ook snel gebeuren na het schieten.
Tittel schreef:Ik hoop dat er snel een paardencrematorium komt in Nederland.

Esme_27 schreef:Ik zou mijn paard nooit naar de slager kunnen brengen.. en vooral niet kunnen kijken! Dat is in mijn ogen kijken naar een moord..daar zou ik niet mee om kunnen gaan.
Ik laat mijn eigen oma ook niet afknallen en haar nek doorsnijden, dan wordt ik helemaal gek. Maar euthanasie zou ik nog kunnen voorstellen en zou daar ook wel bij kunnen zijn.

Esme_27 schreef:hij wordt toch vermoord? Maar met een spuitje toch ook?
De definitie van moord is toch het ontnemen van iemands leven met voorbedachte rade? Alleen is de reden anders; je doet dit niet uit kwaad maar uit liefde dat begrijp ik wel.
Maar neerschieten en keel doorsnijden... nee dank je zo ziet in mijn ogen een moord er wel uit ja.
Maar ik veroordelijk niemand hoor, dit is alleen mijn mening